מסביב לעולם: השירים שמדברים על תרבויות. צילום מסך מהקליפים

מסביב לעולם: השירים שמדברים על תרבויות

לכל אחד מהם תרבות וסגנון חיים שונים משלו, המאפיינים את המקום ממנו הגיעו. בשל כך, החלה מגמת עלייה בשנים האחרונות בחשיפה שלנו לשירים שמציגים לנו תרבויות וחברות אלו. קבלו כמה שירים שמתאפיינים באופי תרבותי מיוחד שכדאי לכם להכיר

בשנים האחרונות משוחררים יותר ויותר שירים שמשלבים בתוכם תרבויות שונות, מוכרות יותר ומוכרות פחות. בין אם זה בשם השיר, בלבוש או בשילוב של מילים לועזיות. בייחוד בשנים האחרונות, כשחו"ל נראה קרוב מתמיד ורבים מהילדים חולמים להגיע אל רחבי העולם בקריירה, חשוב שנכיר גם תרבויות אחרות, כאלו שמעט שונות משלנו אך כל כך מיוחדות בפני עצמן. בדיוק בגלל זה, הרבה מהזמרים המוכרים לנו כיום מחליטים להוציא שירים שבתוכם יש סימנים מובהקים לתרבויות והמדינות השונות, המייחדים אותן מהשאר. אספנו כמה מהשירים שכולנו מכירים שעוסקים בתרבויות העולם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Waka Waka - שאקירה

השיר שפותח את הרשימה הוא לא אחר מהשיר "Waka Waka" של הזמרת הקולומביאנית והלטינית שאקירה אי שם בשנת 2010. השיר נכתב ובוצע על ידי שאקירה לכבוד המונדיאל שנערך באפריקה באותה השנה, ובמהרה הפך לשיר המונדיאל המוכר ביותר בכל הזמנים. למרות הקצב המדהים והעובדה שהשיר לגמרי מכניס אותנו לקצב האפריקני, קיימים בקליפ סימנים נוספים שמראים לנו את התרבות הצבעונית והמיוחדת באפריקה. כך, נתנה שאקירה את הבמה לתרבות האפריקנית לעולם כולו ואף הוציאה לו גרסה בספרדית. מעבר לכך שהשיר נכתב לכבוד המונדיאל, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהכדורגל הוא ענף הספורט האהוב ביותר באפריקה, לכן בקליפ המדובר ילדים ורקדנים רוקדים לצלילי השיר בסגנון הייחודי לתושבי היבשת, במקביל אנחנו יכולים לראות קטעי וידאו ממשחקי עבר במונדיאל. ואף השתתפו בו שחקני הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, דניאל אלבס ונוספים. 

 

Party In The U.S.A - מיילי סיירוס

השיר הבא הוא "Party In The U.S.A" של מיילי סיירוס, שהחלה בדיוק לפתח את התדמית בוגרת שלה המוכרת לנו היום. אחת התרבויות היותר מוכרות לנו כיום היא התרבות האמריקאית ובדיוק בגלל זה אם השיר הפותח דיבר על אפריקה, ראוי שהשיר הבא ידבר על ארצות הברית. בשנים בהן "החלום האמריקאי" נראה זוהר מאי פעם, מחליטה סיירוס להוציא את השיר "Party In The U.S.A" (או בתרגום חופשי: "מסיבה בארצות הברית") שכאמור מציג צד בוגר מזה שהכרנו בסיירוס קודם לכן, אך גם בארצות הברית עצמה. מילות השיר מדברות בדיוק על אותו "חלום אמריקאי" שהוזכר קודם ועל המעבר מחיים פשוטים אל חיי התהילה והזוהר בתעשיית הבידור שבהוליווד. הקליפ ברובו התרחש בדרייב אין, מקום שהחל את דרכו בארצות הברית, והציג מחווה לסרט ההוליוודי "גריז". 

 

Princess Of China - ריאהנה וקולדפליי

השיר "Princess Of China" הוא דואט מוזיקלי של להקת קולדפליי והזמרת האמריקאית ריהאנה, המושפע בעיקר ממוזיקת הR&B והפופ האלקטרוני. בשיר מוצג סיפור אהבה בין ריהאנה וכריס מרטין שמסתבך במהרה. בעלילת הקליפ יש קרב חרבות ובו גם מחקה ריאהנה אלה בעלת ידיים מרובות - אלים בתרבות הסינית היו מגני התרבות והעם, וסימלו את השלום והאלהות, אך אין לשכוח שהעם הסיני מוכר גם כמאמין בריבוי של אלים. לכן קיימת כאן פרשנות נוספת לריבוי הידיים של האלה. מעבר לכך, ברובו של הקליפ ריהאנה לבושה כקיסרית סינית, יש כאן אלמנט נוסף של האלוהות, שכן הקיסרים היו השליטים בעבר ונחשבו למייסדי התרבות הסינית.

 

PSY - GANGNAM STYLE

כן, כן לא התבלבלנו כשהוספנו את השיר הזה לרשימה. הלהיט הבלתי נשכח "גאנגנאם סטייל" שיצא ב-2012 ושיגע את העולם נמצא ברשימה זו משום שהוא עוסק בתרבות דרום קוריאה כשהוא מתמקד ברובע העיר של סיאול-"גאנגנאם" שמייצגת את האופי החדשני, צעיר ומודרני של דרום קוריאה. כידוע היא מתאפיינת בתכונות אלה הרי אחרי הכל, היא ביתה של ז'אנר המוזיקה "קיי-פופ" ואחראית על BTS. כמו כן, גם הקליפ של השיר מתאר בצורה יפה את האווירה הדרום קוריאנית הטיפוסית- רצינית ועליזה בו זמנית.

 
 
 
 

ישראלה - האולטראס

את הטוב שמרנו לסוף. השיר ישראלה של האולטראס הוא שיר אהבה מדהים שהקדישו חברי הלהקה למישהי בשם ישראלה, מדובר במטאפורה שנתנו למדינה הקטנה שלנו. הלהיט עוסק באופי של ישראל, בקשר שלנו למדינה ובאהבה שלנו אליה. בנוסף לשיר האהוב ישנו קליפ שמדגיש את יופיה של ישראל בצורה מהממת! כל האנשים השונים, המקומות הססגוניים והאווירה שיש רק פה.

 
תגובות