סיכום במוזיקה: כל ההישגים והשיאים המוזיקליים שנשברו בעשור האחרון. gettyimages , ואינסטגרם

סיכום במוזיקה: כל ההישגים והשיאים המוזיקליים שנשברו בעשור האחרון

בעשור האחרון היו שלל שירים, אלבומים, קליפים וזמרים ששברו שיאים והגיעו להישגים מרשימים. היום האחד בינואר, ואנו מתחילים כעת שנה לועזית חדשה ומסיימים עשור! לרגל 2020, אספנו את כל ההישגים המוזיקליים שנשברו ב-10 השנים האחרונות. מוכנים לזה?

מתוך מאות השיאים וההישגים המפתיעים שנצברו במהלך 10 השנים האחרונות בתעשיית המוזיקה, בארץ ובעולם - אספנו את הגדולים והמרהיבים ביותר, לרגל החלפת הקידומת והכניסה לשנת 2020! קבלו אותם - השיאים הכי גדולים במוזיקה בכל תולדות 10 השנים האחרונות! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אריאנה גרנדה בשיא מכירות של אלבומיה

הזמרת הענקית והבינלאומית. בין כל שלל ההישגים המרשימים שלה, יש אחד טרי במיוחד. גרנדה מכרה כ-79 מיליון אלבומים והצליחה לשבור את שיא המכירות הנשי בשנה אחת בלבד! 

© צילום מסך מאינסטגרם arianagrande@

זמרים צמחו מהרשת, ולא מתוכניות שירה

אמנם זהו לא בדיוק הישג, ואנחנו עדיין חלוקים האם אנחנו בעד זה או לא, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה, שזה העשור הכי בולט ומשמעותי של הרשת. אינסוף כוכבים צמחו משם, בין אם בתחום המוזיקה, היוטיוב, המשחק והריקוד. בין היתר, קמו גם כמה כוכבי רשת, שהחליטו להתחיל בקריירה מוזיקלית. את חלקם אהבנו, ואת חלקם, אנחנו מודים - העדפנו שישארו בתחום שלהם.

היסטריית ג'סטין ביבר

ג'סטין ביבר הצליח לסחוף אחריו מליוני מעריצים. מתחילת העשור הייתה אחריו היסטריה מטורפת (עד כה, יש לצייין, אך הטירוף האמיתי היה אי שם לפני כבערך חמש שנים). נכון לשנים 2015-2016 הוא היה עם כמעל 20 מיליון רשומים בערוץ היוטיוב, מה שאז, הפך אותו לזמר עם הכי הרבה רשומים בערוץ היוטיוב. בנוסף, הוא האמן הראשון שכבש את שלושת המקומות הראשונים במצעד הסינגלים הבריטים. זה עוד לא הכל! 17 משיריו היו במצעד הפזמונים האמריקאי - בילבורד, בו זמנית (במהלך חודש דצמבר), ובכך שבר את שיאם המשותף של הביטלס ודרייק - אשר עמד על 14 שירים, במקביל. ישנם עוד כמה הישגים מרשימים שהוא צבר במהלך שנות הקריירה שלו, אך נסיים עם כך שביבר הפך לאמן הראשון שעבר את רף ה-10 מיליארד צפיות לסרטונים ב-Vevo.

© gettyimages

נטע ברזילי מביאה את האירוויזיון לישראל לאחר 20 שנה, עם שיר שמחזיק בשיא הצפיות ביוטיוב של האירוויזיון.

אפילו לא מדובר בשיא של העשור האחרון, אלא של ה-20 השנים האחרונות, מה שהופך את הזכייה ליותר מרגשת ומרשימה! לאחר כ-20 שנה (אשר הזכייה האחרונה במקום הראשון בתחרות הייתה ב-1998, והיא של דנה אינטרנשיונל עם השיר "דיווה") - נטע ברזילי עשתה היסטוריה, ניצחה במקום הראשון באירוויזיון, והביאה את התחרות אל ישראל. בנוסף לכך, השיר איתו זכתה - "טוי", הוא גם הקליפ שמחזיק את שיא הצפיות בערוץ הרשמי של האירוויזיון ביוטיוב. עוד שיא ששברה הזמרת, הפעם מדובר בשיא שנשבר בישראל - והוא ש"טוי" הוא הקליפ הישראלי הראשון שחצה את ה-100 מליון הצפיות ביוטיוב, והוא עומד כעת על מעל ל-125 מיליון צפיות ביוטיוב של האירוויזיון, וביוטיוב של כאן 11 - הוא על כ-40 מליון צפיות. 

 

גנגם סטייל שובר את שיאי הצפיות עם מעל ל-3.4 בילארד צפיות ביוטיוב

עם כזו מנגינה קליטה, ריקוד אופייני, והיסטריה אחר הלהיט הזה - אתם לא מופתעים שהוא גם שבר שיאים, נכון? גנגאם סטייל, אשר יצא ב-2012, הוא הוידיאו קליפ של השיר הנצפה ביותר אי פעם ביוטיוב (הוא אף זכה בפרס "הווידיאו הטוב ביותר" בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה). הוא עומד כיום על מעל ל-3.4 בילארד צפיות, יחד עם זאת, שכשהוא עבר את המילארד צפיות, זוהי הייתה הפעם הראשונה שסרטון ביוטיוב עובר את רף המילארד. בנוסף לכל הנתונים הללו - הוא גם זכה במקום הראשון מתוך 100 הקליפים המצליחים ביוטיוב, באותה השנה. אי אפשר להתעלם מכך ש"גנגם סטייל" הוא להיט כלל עולמי!

 

הזמרת הצעירה ביותר ש...

נועה קירל, שבתוך ארבע שנים בלבד, מיקמה את עצמה בתור אחת מהזמרות הכי מובילות בתעשייה המקומית. אמנם בהתחלה גרמה להורים רבים להרים גבה על הפרובקטיביות, אך אפשר להירגע - הזמרת הצליחה לגרום לכולם להתאהב בה, ולהשאיר את הדעות הקדומות מאחור. הכוכבת היא הזמרת הישראלית הצעירה ביותר, אי פעם, אשר נכנסה לפלייליסט של גלגלצ. בנוסף לכל זה, כבר שלוש פעמים ברציפות, בהן הזמרת הצעירה נבחרה לייצג את ישראל בטקס ה-EMA (מתוכם הייתה מועמדת פעמיים לפרס).  

נועה קירל
נועה קירל © צילום: Kate Green/gettyimages_IL

הפריצה הבינלאומית של דניס לויד

ישנם עוד עשרות הישגים ושיאים שנשברו במהלך השנים, אך בחרנו לסיים עם הישג יוצא דופן ושיא מרשים של הזמר הבינלאומי והישראלי - דניס לויד. ניר טיבור, המכונה כדניס לויד, צבר מעל ל-239 מליון צפיות ביוטיוב, ומעל 530 מליון האזנות בספוטיפיי עם שירו - NEVERMIND. רגע, לא מספר הצפיות וההאזנות הם ההישג שלו, אלא שהזמר הישראלי הזה, נכנס ל-100 האמנים המושמעים ביותר בעולם בספוטיפיי, לצד אמנים ענקיים כמו ביונסה, קולדפליי וג'סטין ביבר. בנוסף, הסינגל שלו הגיע למקומות גבוהים במצעדיהם של עשרות מדינות גדולות, למשל: גרמניה, בריטניה, ארצות הברית, וקיבל מעמד פלטינה באיטליה, קנדה, גרמניה ושוייץ. עוד נציין, כי עצם העובדה, שמאות ישראלים לא הפסיקו לזמזם את מילות הלהיט שלו "NEVERMIND", מבלי לחקור ולדעת שהזמר של השיר שהם שירים גם הוא ישראלי. בקיצור, גאווה!

 

 

 

 

 

 

 

תגובות