אוהבים אותנו: השירים הבינלאומיים בהם מוזכרת ישראל. יוטיוב

אוהבים אותנו: השירים הבינלאומיים בהם מוזכרת ישראל

מסתבר שהישראלים אינם היחידים שיודעים לכתוב שירים על ארץ ישראל! לכבוד יום העצמאות, אספנו מספר שירים מרחבי העולם שהזמרים מזכירים בהם את ישראל היפה שלנו. יום עצמאות 72 שמח!

היום לפני 72 שנה, זכינו לשמוע את דוד בן גוריון מכריז בגאווה על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. בשל כך אנו חוגגים את יום העצמאות למדינת היהודים. בעולם, לא כולם תמיד רואים בעין יפה את העובדה שמדינה כזו קיימת מלכתחילה, לעיתים אף משמיצים אותה או מתכחשים אליה – אבל לאורך השנים, הצלחנו להוכיח שאנו כאן כדי להישאר. חלק מהמוזיקה העולמית אף מוקירה ומזכירה את ישראל במצלוליה - לפניכם מספר שירים בינלאומיים שעוסקים בישראל או נוגעים בה באופן כזה או אחר. יום עצמאות שמח, גם מהבית!

We Are Here – Alicia Keys

בשיר הזה ישראל מוזכרת כחלק מהסכסוך שלה עם רצועת עזה - "בואו נדבר על עזה, בואו נדבר על ישראל...". השיר מנסה לעורר רגש אחדות ואחווה בקרב ליבם של העולם כולו. הוא מדבר על שלום ועולם ללא מלחמות, עולם שכולנו הובאנו אליו אחד בשביל השני וצריכים להיות שם כחברים עבור הסביבה. "הנשמות שלנו הובאו יחד כדי שנוכל לאהוב אחד את השני, אחי." מי ייתן וישראל תזכה לשנים ללא מלחמות, מלאות אחדות ואחווה ועזרה לזולת, לכבוד יום העצמאות הזה.

 

 Go Down Moses – Louis Armstrong

השיר שרובכם ודאי מכירים בטעות כ-"Let My People Go" או בגרסתו העברית – "שלח נא את עמי". אמנם אנחנו כבר מזמן לא בפסח, אבל השיר הזה מדבר כולו על סיפור יציאת בני ישראל ממצרים, ובקשתו של משה מפרעה לשחרר את עם ישראל. זו הפעם הראשונה שישראל זכתה לעצמאות ויצאה מעבדות לחירות, כך שמדובר בשיר מעולה לציין איתו את יום העצמאות בימינו.

 

 Siouxsie and the Banshees – Israel

גם השיר הזה מתקשר באופן חלקי יחסית ליום העצמאות, למרות שהוא נכתב על שואת היהודים. מדובר על חלומם של היהודים בתקופת השואה להגיע למקום שלו הם יוכלו לקרוא בית. למרות סבלם המתמשך והזוועות אותם הם עוברים, הם לא מפסיקים לשיר ולחלום על הרגע בו יזכו לשיר גם בישראל. ובכן, מי היה מאמין שמספר שנים אחר כך אכן נכריז על מדינה יהודית בארץ ישראל – ובשנת 2020 אף נחגוג יום עצמאות 72 למדינה חזקה, עומדת ומתפקדת?

 

O Come, O Come, Emmanuel

 זוהי בעצם תפילה אשר נכתבה בשפה הלטינית ולאחר מכן תורגמה למזמור. "עמנואל" המוזכר בשיר הוא בעצם עמנו-אל, בנו של הנביא ישעיה מספר "ישעיהו" בתנ"ך. עמנואל הוא בעצם סימן להגנת השם יותר מכל אדם אחר. יש המאמינים כי עמנואל הוא בעצם המשיח שעתיד לבוא ולהושיע את העם; ותפילה זו היא בעצם קריאה אליו לבוא ולשחרר את ישראל.

Israel Want Be Free - The Ethiopians

שם השיר אומר הכל – ישראל רוצה להיות חופשיה! כידוע, לפני שהוכרזה מדינה יהודית בארץ ישראל, היא הייתה נתונה לשליטת המון גורמים עוינים במשך הרבה זמן. כל מה שהעם שלנו אי פעם רצה הוא להיות חופשי ומשוחרר בארצנו – ולאחר המון שנים של עבודה קשה, יזע, דמעות ותקווה בלתי ממוגרת, זכינו, סוף כל סוף, להגשים את החזון שלנו ולחיות במדינת היהודים, הלא היא מדינת ישראל. ישראל סוף סוף חופשיה ועצמאית!

 

Viva La Vida – Coldplay

אמנם השיר הזה לא מדבר על ישראל באופן מוחלט, אך אין אוזן אחת בקרב הישראלים שלא התרגשה לשמוע את השם "ירושלים", הלא היא בירת ישראל, מוזכרת בפזמון השיר. בשיר מוזכרים המון אלמנטים מהתנ"ך והוא עוסק במהפכות ובמהלכים חיוביים של שינויים חברתיים ופנימיים. בכל מקרה, כיף ומרגש להאזין לשיר בין-לאומי כה פופולארי ולשמוע את שם בירתנו מתנגנת בו ביום כל כך משמעותי כמו יום העצמאות.

 

 

תגובות