השירים שלא ידעתם שנכתבו לאירוויזיון. ערן לוי, גלעד בר שליו, דניאל קמינסקי

השירים שלא ידעתם שנכתבו לאירוויזיון

מזמזמים את הלהיטים הגדולים אבל לא ידעתם שהם מלכתחילה נכתבו עבור האירוויזיון? אספנו לכם כמה מהשירים שנכתבו במקור לתחרות הענקית באירופה

בזמן שאנו ממשיכים לאתר את הנציג הבא שלנו ב"אקס פקטור לאירוויזיון" (רשת 13), החלטנו להיזכר בכמה להיטים גדולים שלא הרבה יודעים שהם בכלל החלו כשירים לאירוויזיון. חלקם ייצגו את המדינות השונות וחלקם נשרו עוד בשלב הקדם - אבל במבחן הזמן הם לגמרי הפכו ללהיטים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נתתי לה חיי

אחד הלהיטים הגדולים של להקת "כוורת" הוא "נתתי לה חיי". תתפלאו לגלות כי הלהיט הזה ייצג את ישראל בכבוד באירוויזיון 1974 ו"כוורת" זכו איתו במקום השביעי.

 

הופה!

הלהיט הקצבי והממכר של עומר אדם היה למעשה בכלל שיר שייצג את יוון בתחרות האירופאית אי שם בשנת 2010! השיר הזה סיים במקום השמיני בגמר באותה השנה.

 

טיקיטאס

כמו שכבר ידוע, השיר של קירל וסטפן במקור נכתב על ידי דורון מדלי לזמרת אלני, הנציגה מקפריסין שכמעט לקחה לנו את הניצחון ב-2019. שימו לב בשנת 2016, היא ניסתה לייצג את יוון בתחרות עם השיר טיקיטאס, אותו ביצעה עם הזמר MIKE, אך השיר נפסל. כנראה שהיינו צריכים לשלוח את קירל...

 

בלעדיך

אחד מלהיטיה האהובים של מאיה בוסקילה מתחילת דרכה, היה למעשה שיר שייצג את ספרד באירוויזיון 2003. בגרסתו המקורית השיר נקרא "Dime" והוא הגיע למקום השמיני באותה השנה.

 

באסה סבבה

הידעתם? מיד כשנטע נבחרה להיות הנציגה הישראלית לאירוויזיון, היה לה ברור שהיא תנסה להגיש לוועדה גם שיר משלה, וזה בדיוק מה שהיא עשתה. אלא שהוועדה לא אהבה את הגרסה הראשונית של השיר בזמנו וכידוע, לא הוא זה שנבחר לייצג אותנו באירוויזיון 2018. נטע אומנם הייתה מאוכזבת עד שהייתה שלמה עם השיר "TOY", אך לאחר הניצחון באירוויזיון "באסה סבבה" עבר שיפצורים והפך לסינגל הראשון שלה.

 

הלוואי

השיר האהוב והכל כך ישראלי בביצועו של בועז שרעבי ניסה פעמיים להתקבל לקדם האירוויזיון, בפעם השנייה, בשנת 1986 זה אכן קרה - אך השיר הגיע למקום האחרון. אבל איך אומרים? זה לא הפריע לו להפוך ללהיט...

 
תגובות