מסיבה ענקית: מה חשבנו על ההופעה של בלאק אייד פיז. Gettyimages.IL/Jamie McCarthy

מסיבה ענקית: מה חשבנו על ההופעה של בלאק אייד פיז

אחרי שנתיים שבהם חסרו לנו ההופעות של האמנים הבינלאומיים בגלל הקורונה, שלשום בערב (ב') הבלאק אייד פיז הופיעו בירושלים וכתבתנו עדן, הייתה שם כדי לספר על בפרטים ועל החוויה • ביקורת

אולי השם "הבלאק אייד פיז" לא נשמע לכם מוכר אבל אין סיכוי שאתם לא מכירים את אחד מהלהיטים הרבים שלהם. הלהקה עם מיליארדי הצפיות ביוטיוב נוצרה לפני 26 שנים וכוללת את שלושת הראפרים: וויל איי אם, טאבו ואפל די אפ. בנוסף, בשנה האחרונה הצטרפה ללהקה הזמרת ג'יי ריי סול. הלהקה כבר הופיעו בישראל ב-2006 וב-2007 ושלשום (ב') הם חזרו אלינו שוב והופיעו בארנה פיס בירושלים. הלכתי להופעה עם חבריי הטובים ואני לגמרי יכולה לסכם אותה בטירוף!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השעה 21:45, אנחנו יושבים באולם ופתאום מכבים את האורות. הבלאק אייד פיז עלו ופתחו את המופע עם השיר "Let's get it started" וכבר אז היה אפשר לראות את כל הקהל על הרגליים ורוקד בטירוף. אחר כך הם המשיכו עם השירים "Rock that body" ,"vida loca"  והלהיט הענק "boom boom pow" שבו הצטרפה לבמה ג'יי ריי. בשלב הזה של ההופעה, החליט וויל איי אם לספר עד כמה הוא אוהב את ישראל ועד כמה שאנחנו "המישפוחה" שלו. בנוסף, הוא סיפר שבתחילתה של הלהקה הם כתבו שירים עם חבר יהודי שהיה מזמין אותם לארוחות שבת כך שהם קרובים גם ליהדות.

 

לאחר מכן הם שרו את השירים "imma be" ו-"pump it" ולמרות שלא הכרנו את כל המילים זה היה מטורף. אחר כך הם הודו לג'וני גולדשטיין (הישראלי) שיצר איתם את השני השירים הבאים שהופיעו איתם: "hit it" ו-"Mamacita". אחר כך הם המשיכו עם השני הלהיטים האחרונים שלהם "Ritmo" ו-"girl like me"  ואנחנו פשוט קפצנו ורקדנו בלי סוף.

 

לאחר מכן כל אחד מחברי הלהקה עלה לסולו משלו. הראשון שעלה היה טאבו ששר גרסת קאבר לשיר "mi gente" אחר כך אפל די אפ עלה ושר קאבר לשיר "taki taki" ואז עלתה ג'יי ריי ששרה את הדואט החדש שלה עם וויל הנקרא "Pull up". ואז וויל נשאר לבד על הבמה כשהוא שר את שלושת הלהיטים הגדולים ביותר שלו מחוץ ללהקה: "OMG", "#thatpower" ו-"scream and shout". בזמן הזמן הזה הקהל הי בטירוף וכולם ידעו את המילים בע"פ ושרו לצידו של וויל.

 

יום לפני ההופעה, אחד מחברי הלהקה אפל די אפ חגג יום הולדת 47 אז חבריו לא שכחו אותו ושרו לו ואנחנו הצטרפנו לשירת "happy birthday" בזמן שכולנו הדלקנו את הפלאש בטלפונים שלנו. זה היה מרגש מאוד לחגוג את יום הולדתו יחד עם כולנו. מיד לאחר מכן הם שרו את השירים "don't start the party" ו-"the time".

וויל איי אם פתח בנאום שבו הודה לכל מי ששומר על ישראל ועל המורים ועל אנשי הרפואה וגם הוסיף "איזה מדהים זה שכל נער בן 18 מתגייס כדי לשמור על המדינה הזאת" והקדיש לכל אלה את השיר "where is the love" שיר שמדבר על בעיקר על לחימה בטרור. במהלך השיר כולם הדליקו את הפלאש והיה שם מאוד מרגש כי השיר הזה מסמל את החיים בישראל בצורה הכי טובה.

 

ולבסוף הגיע הזמן לפינלה הגדול עם השיר "i gotta feeling" אבל לפני וויל סיפר על השיר: "הופענו בערביה סעודיה ו-10 אלף מוסלמים שרו איתנו - מזל טוב. זה הכוח של המוזיקה שמחברת בין תרבויות שונות". לאורך כל השיר כולנו קפצנו וכשהגיע החלק של ה"מזל טוב" בשיר כולנו צעקנו עם הטיפת קול שעוד נשארה לנו בזמן שקונפטי נופל עלינו. לבסוף הם הודו לכולנו שבאנו וכך נגמרה ההופעה אחרי שעה ורבע של מסיבה.

 

נסעתי להופעה עם חברים שבכלל לא הכירו את הלהקה אבל בכל זאת רקדנו בלי סוף ונהננו בטירוף. כל ההופעה הייתה מסיבה אחת גדולה עם שירים מקפיצים ובטוח שאני שאת הערב הזה אני לא עומדת לשכוח בקרוב. בנוסף, לאורך כל ההופעה חברי הלהקה רק שיבחו את ישראל וכמה שהם אוהבים להגיע לארץ וזה רק העצים את ההערכה שלי אליהם כי לא הרבה אמנים בינלאומיים מביעים אהבה כזו לישראל. החוסר היחידי בהופעה הייתה "ההברזה" של סטטיק ובן אל שלא הגיעו לשיר את הדואט שלהם "Shake ya boom boom" איתם אבל חוץ מזה היה ערב מטורף. וויל איי אם הבטיח לנו "a good night" ולגמרי קיים את הבטחתו.

תגובות