כולם בשביל אחד: האמנים והלהקות שצריכים אתכם. צילום: צילום מסך מהסרטון

כולם בשביל אחד: האמנים והלהקות שצריכים אתכם

בימינו לא כזה פשוט להוציא אלבום בכורה, או אפילו סינגל בכורה, ויש אמנים שמתקשים יותר מהרגיל וצריכים את עזרתכם, הקהל שלהם, במימון האלבומים שלהם, מי הם?

​​תעשיית המוזיקה בישראל בימינו היא לא דבר כזה פשוט, בשביל להוציא אלבום צריך ממון רב ולא מעט משאבים. הבעיה העיקרית בעניין הזה נמצאת בעיקר אצל האמנים הצעירים, אלו שרק התחילו לבנות את עצמם כ"משהו" בתעשייה, אלו שמנסים להפיץ כמה שיותר את היצירות שלהם אבל אין להם את היכולת לממן אלבום.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

אך, ישנו אתר שמציע פתרון מועיל ותורם לאמנים הצעירים להגשים את חלומם הנקרא "הדסטארט". "הדסטארט", היא פלטפורמת גיוס חברתית - חברה שבאה לתת מימון המונים עבור פרוייקטים ויזמים יצירתיים. האמנים הצעירים צריכים להכניס את הפרטים שלהם ומציעים מה הם מוכנים לתת בתמורה לכסף שהציבור מוכן לתת ולהשקיע למען אלבומם. פנינו למספר אמנים ולהקות צעירות

להקת "הקבינט"

"הקבינט" הם להקת רוקנרול ישראלית הפעילה מאז 2011 המורכבת משלושה צעירים מוכשרים מאוד: רן יד שלום, איתי סודר ואור כהן. לאחר שלוש שנים של הופעות ברחבי הארץ ועבודה בלתי נפסקת על אלבום הבכורה, הם החליטו סוף סוף להוציא אותו למכירה לקהל הרחב.
 
עזרו להם
 
 

ממתי המוזיקה היא האהבה שלכם?

"ידענו את זה בגיל 16-17, שזה גם הגיל בו הטעם המוזיקלי שלנו התעצב והתקבע. למען האמת, אנחנו שומעים היום כמעט את אותה המוזיקה שהיינו שומעים אז!"

מה יהיה באלבום?

"11 שירים מהדבר שאנחנו עובדים עליו כבר 3 שנים: רוקנרול ישראלי".

מה ההשראה שלכם?

"אנחנו שואבים השראה רבה מהמסעדות ובתי הקפה שאנחנו עובדים בהם. ככה הצלחנו לכתוב שירים כמו למשל 'אתה תפוטר'".

למה דווקא דרך אתר "הדסטארט", למה לא דרכים אחרות?

"'הדסטארט' הייתה נראית לנו דרך נוחה, מה גם שלהקות שאנחנו מכירים גייסו גם הן כספים דרך האתר, והבנו שזה יכול לעבוד גם בשבילינו".

עזרו להם כאן.

רונן פרי

רונן פרי, מוזיקאי צעיר - כותב, מלחין, פסנתרן, מעבד, הנמצא כמה רגעים לפני צאת אלבום הבכורה שלו עליו עובד כבר זמן רב. אחרי שהשקיע את כולו על מנת ליצור את המוזיקה שלו הוא צריך את העזרה שלנו.

 
 

ממתי המוזיקה היא האהבה שלך?

"מאז שאני זוכר את עצמי המוזיקה היא חלק מרכזי בחיי. תמיד אהבתי לשיר, יש לי הקלטות של עצמי מגיל 3 ממציא שירים. בגיל 6 התחלתי ללמוד נגינה על פסנתר ובהמשך גם קצת על גיטרה ותופים. בביה"ס היסודי הקמתי להקה עם חבר, כתבנו שירים יחד ובהתחלה ניגנו במקלט של הבניין. מגיל צעיר הקשבתי להמון מוזיקה באופן קבוע והתעניינתי בכל שיר חדש שיוצא, גם שירים ישראליים וגם לועזיים. כבר אז ידעתי שמוזיקה בשבילי היא לא כמו בשביל כולם, אלא הרבה יותר מזה. היא דרך חיים. ידעתי שגם שאעשה הכל בשביל להפוך אותה למקצוע ולא להשאיר אותה בתור תחביב בלבד. אחרי הצבא למדתי בבי"ס למוזיקה "רימון", שם הכרתי הרבה מוזיקאים, התפתחתי ברמת הכתיבה והיצירה ולמדתי תחומי מוזיקה שעניינו אותי: הרמוניה, עיבוד, תזמור, סאונד, הפקה מוזיקלית ועוד. למדתי אצל אמנים מהשורה הראשונה, ביניהם עברי לידר, אילן מוכיח, משה לוי, עלי מוהר, שמוליק נויפלד ועוד רבים וטובים. אחרי הופעות ואלבום עם ההרכב "ספארי" החלטתי לצאת לדרך חדשה. רציתי לשיר בעצמי את השירים שלי והיה לי חשוב שהכל יישמע כמו שאני חולם. כיום אני מתפרנס ממוזיקה – בנוסף לכתיבה, הופעות והקלטות אני גם מלמד נגינה על פסנתר, עובד עם ילדים ונוער בבתי ספר, במקהלות ובקונסרבטוריונים".

עשוי לעניין אתכם
האזינו: עברי לידר בסינגל חדש
קרן סולומונוב
אחרי לא מעט תארים גדולים, ביניהם פרס אופיר ואקו"ם, עברי לידר מוציא סינגל ראשון מתוך אלבומו השמיני שעתיד לצאת במהלך השנה הקרובה, ומצליח לרגש אותנו בענק

מה יהיה באלבום?

"באלבום יהיו 11 שירים חדשים שכתבתי והלחנתי בשנים האחרונות. הסגנון מגוון, השירים נעים בין רוק אלטרנטיבי ובועט לבין קו רגוע ומלודי יותר. הצליל השולט באלבום הוא של הרכב ריתם סקשן – בס-תופים-גיטרות-קלידים, וההפקה המוזיקלית עשירה ומודרנית, ומשתמשת בסאונדים מעולמות מוזיקליים שונים. כיוצר אני מקפיד לכתוב שירים שמדברים אליי, חלק אישיים מאוד וחלק עוסקים בתמונה רחבה יותר, אבל כולם הם חלק ממני, גם ברמת הטקסט וגם מבחינה מוזיקלית. אני מאמין שרבים יוכלו להתחבר לשירים ולהזדהות איתם. אני רואה את האלבום כיחידה שלמה והדרך הטובה ביותר לשמוע אותו הוא ברצף (כשהוא ייצא כמובן, לפני כן ייצאו כמה סינגלים מתוכו). העבודה על האלבום נעשתה במשותף עם אייל קצב ובועז וולף, שני מוזיקאים ותיקים ומנוסים אותם אני מעריך מאוד, שהטעם שלהם קרוב לשלי. אני מקווה שכשיתחילו לצאת שירים ובסוף גם האלבום, תקשיבו ותיהנו".

מה ההשראה שלך?

"השראה יכולה להגיע ממוזיקה שאני אוהב, מסיפור ששמעתי, ממקרה אישי, מתמונה שאני רואה ברחוב ומכל דבר שאני נתקל בו בחיים. מקורות ההשפעה המוזיקליים שלי רבים ושונים. מזמן הבנתי שבכל ז'אנר מוזיקלי אפשר למצוא חומרים טובים וגם חומרים פחות טובים. צריך לחפש בכל ז'אנר את המיטב שלו – פופ, רוק, קלאסי, אלטרנטיבי, ג'אז, פאנק, סול, אלקטרוני, מוזיקת עולם וכו'. חשוב לשמור על ראש פתוח וסקרן, לא להיות מקובע ונעול על משהו מסוים".

למה דווקא דרך אתר "הדסטארט", למה לא דרכים אחרות?

הפנייה לקהל דרך אתר "הדסטארט" נעשתה בשלב מתקדם של ההקלטות. להקליט אלבום ברמה גבוהה עולה הרבה מאוד כסף ואת רוב הסכום למימון השגתי בעצמי. החלטתי שיהיה נכון להקציב סכום (קטן יחסית לכלל ההוצאות) שיגיע מקהל של אוהבי מוזיקה שישמעו קצת ממה שיהיה באלבום ואולי יחליטו בעקבות זאת לתמוך ולעזור לשירים לצאת לאוויר העולם.

עזרו לו כאן.

להקת "קוקי לבנה"

את להקת קוקי לבנה כולנו זוכרים ואוהבים, להקת רוק צעירה המורכבת מארבעה מוכשרים. אחרי שהוציאו מספר להיטים שכבשו אותנו ואחרי 8 שנים של תהליך מתמשך והופעות בכל רחבי הארץ, הגיע הזמן לקחת את כל השירים שנעשו בהשקעה ואהבה רבה ולהפוך אותם לאלבום בכורה. 

 

ממתי המוזיקה היא האהבה שלכם?

"כולנו התחלנו לנגן באיזור הגילאים 12-14, ככה שהמוזיקה נכנסה לחיינו בגיל מאוד צעיר".

מה יהיה באלבום?

"בשמונה שנים של פעילות כותבים המון שירים. לאלבום בחרנו 13 שירים שהכי מייצגים את קוקי לבנה של היום - להקת רוק שכותבת שירים קלילים, קצביים ומרגשים על נושאים שמאוד קל להתחבר אליהם".

מה ההשראה שלכם?

"ההשראה המוזיקלית שלנו מאוד רחבה. מלהקות כמו פו פייטרס, ארקטיק מאנקיז, בלאק קיז ועד אומנים כמו ג'ייסון מראז וברונו מארס. זה גם סוד הקסם של קוקי לבנה, כולנו באנו מרקעי מוזיקה שונים וכתוצאה מזה מביאים גוון שונה ללהקה".

צילום: ניצן דרור ויוגב אטיאס; עריכה: אלון אלבכרי
 

למה דווקא דרך אתר "הדסטארט", למה לא דרכים אחרות?

"כשמקליטים אלבום דרך חברות תקליטים, הן בדרך כלל מתערבות בתהליך היצירה של האומן ובנוסף, גוזרות קופון מהכנסות האלבום. ברגע שעושים את כל התהליך לבד, או בעצם לא לבד כי זה עם התמיכה של המעריצים המשפחות והחברים, חופש היצירה הוא בלתי מוגבל והדיסק יכול לצאת לפי החזון שלנו. כל הקטע המגניב בהדסטארט, זה שזאת לא סתם תרומה, אלא מקבלים משהו בתמורתו. במקום להכנס לחנות, לשלם כסף ולקבל דיסק, הדסטארט משנה את התהליך - משלמים כסף, אנחנו מכינים את הדיסק ומחלקים אותו למי שקנה".

עזרו להם כאן.

יניב שמלצר

"יניב שמלצר, אמן ויוצר מוכשר מאוד, בשנים האחרונות הופיע וחרש את הארץ בעיקר עם הרכב קסום שנקרא 'סולמה', את אלבום הבכורה שלהם הקליטו ושחררו בשנת 2011 אך מזה שנתיים שיניב הולך בדרכו לבד ועובד על אלבום ראשון שלו".

 

ממתי המוזיקה היא האהבה שלך?

"המוזיקה היא האהבה שלי מאז שאני זוכר את עצמי".

מה יהיה באלבום?

"המוזיקה שלי, שירים שאני כתבתי ויצרתי מכל הלב".

מה ההשראה שלך?

"החיים שלי. זוגיות, אמונה, שפיות והזיתיות. פולק רוק. השפעות דרום אמריקאיות קלות ושירה עברית".

למה דווקא דרך אתר "הדסטארט", למה לא דרכים אחרות?

"גיוס המונים הוא כלי אדיר, והדסטרט היא פלטפורמה מצויינת לעניין בארץ. למה לא בעצם?"

עזרו לו כאן.

אז... שיהיה המון בהצלחה לכל האמנים הצעירים בהמשך דרכם ואם גם אתם רוצים לתרום, הכנסו לאתר 

 
תגובות