"כדי להגשים חלומות צריך לעבור דרך קשה": הטור השבועי. אילן בשור

"כדי להגשים חלומות צריך לעבור דרך קשה": הטור השבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

השבוע יצאו שירים רבים והיה קשה לבחור רק חמישה מתוך עשרות שירים נהדרים אך בחרנו את אלו שלדעתינו הכי טובים.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

חיים ישראל & עילי אבידני - בשעות הכי קטנות

דואט בין שני פלאי עולם. הראשון שפותח את השיר זהו חיים ישראל זמר דתי ותיק שאת ילדותו העביר בישיבות חרדיות והיום מעביר את חייו במוזיקה. הקול היפיפה שממשיך את השיר בפזמון זהו עילי אבידני שנחשף בעונה השנייה ל"בית ספר למוזיקה" לפני כשנתיים. עילי הגיע למקום השני מסיבה טובה ומוצדקת- הכישרון שלו. הדרך שהחל בגיל 4, קיבלה טוויסט נהדר בתוכנית, אך זוהי רק ההתחלה. לנער בן ה-12.5 יש עוד דרך ארוכה ומוצלחת בהמשך. אמנם אלבום הוא עוד לא הוציא, אך יש לו כבר רשימה מכובדת של הישגים: הופעה בפני נשיא המדינה וצמרת המדינה, הופעה עם הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות תל-אביב ועם התזמורת הלאומית של צ'כיה באולמות ענק בפריז עם חיים ישראל, עידן עמדי, הראל סקעת, קרן פלס, רוני דלומי וזכייה במקום הראשון בקטגוריית שירה בתחרות כישרונות צעירים של חב"ד-ניו יורק. קשה להאמין, אך אבידני הופיע כבר לא במעט מקומות-בפנמה, ניו-יורק, מונקו, פריז, מרסיי, קולמר, שטרסבורג, סנט-פטרסבורג, מינכן ועוד.

יש שיקראו לשיר זה "דואט השנה", וקשה לי להתווכח עימם. נתחיל בפירגון לאודי דמארי שכתב, הלחין והפיק את השיר הנפלא הזה. נמשיך אל הזמרים המקסימים שמבצעים אותו. חיים ישראל עם הקול הנהדר, כל סלסול וסלסול במקומו וההגשה הכמעט מושלמת. בכל זאת הזמר כבר עוסק במקצוע שנים. לצידו שר עילי אבידני המצליח לגרום לנו לשכוח כי הוא בסך הכל בן 12, כיוון שהוא נוהג כזמר מקצועי לכל דבר. הזמר בעל הנסיון הרב בשילוב עם הנער הצעיר והמשתפשף יחד יצרו לנו את אחד השירים הטובים של השבוע ובטוח גם של השנה. שיר המדבר על הרגעים הקשים בהם אנו פונים אל אלוהים האחראי לכל, לו יש תשובות לכל השאלות.  לא צריך להיות מבין גדול במוזיקה ים תיכונית בכדי להבין שיש פה פנינה.

לסיכום: בעתיד נרצה לשמוע עוד שיתוף פעולה של השניים. ציון: ★★★★

 

צביקה פורס - let it rain

התקשנו להאמין שהבחור עם המראה העדין והרך, אל מול הקול המחוספס ובליווי האנגלית המושלמת הוא בחור באר שבעי. לא שאנחנו חס וחלילה מזלזלים בבאר שבע, פשוט הבחור נראה כאילו לפני דקות אחדות נחת מלונדון. צביקה פורס גדל בבית דתי, וכתוצאה מהרצון למצוא מפלט ודרך החוצה הוא לימד את עצמו לנגן על פסנתר וגיטרה מה שעזר לו ליצור, לגדל ולטפח יצירות משלו. צביקה פורס (שהוא אגב צביקה לורבר מאחורי הבמה) כתב והלחין כמה שירים אותם איחד ויצר EP בכורה "Petite Nature". כעת שנתיים אחרי ה-EP הוא ממשיך באותו קו ומוציא סינגל. צביקה הוא דוגמא למופת לכך שבין הישראלים שרובם בעלי מבטא מעורר חלחלה יש כאלו שמסוגלים לכתוב ולשיר באופן שגורם לך להתבלבל אם אתה נמצא בישראל או בחו"ל.

כמו כל יצירה אחרת של צביקה, גם השיר החדש- "let it rain" נכתב והולחן בידי האומן שלו. שיר שכל כולו חוטף אותנו באווירה סוחפת. גבר שאהבת חייו נפרדה ממנו. האהבה הייתה הכל בשבילו ובלעדיה הוא נשבר לרסיסים. הוא בחיים לא אהב ככה, כמו שאנחנו בחיים לא התאהבנו ככה בזמר. הקול שלו, הפסנתר עליו הוא מנגן בכישרון רב ועוד כמה כלים ברקע, הכל יחד יצר שיר אהבה נכזבת מדהים. על ההפקה המוזיקלית העשויה היטב אחראי רן שם טוב שמבחינת צביקה זו הייתה הגשמת חלום נוספת. בלי ברבורים מיותרים השיר הוקלט בטייק אחד בלבד! מה שכמעט אף פעם לא קורה. רק מוכיח לנו פעם נוספת עד כמה השיר נהדר.

לסיכום: צביקה פורס הוא הדבר האמיתי. ציון: ★★★★★

 

אורי שכיב - "למה"

האחד שכבש את כל הצופים כאשר הופיע לראשונה באקס פקטור עם השיר "תביני" אותו הלחין וכתב ועד הסוף המתוק- מר כאשר הגיע למקום השלישי והפסיד למתמודדות אחרות. אורי הגיע למקום הנכון בזמן הנכון לתוכנית. ממבט ראשון שכיב נראה כמו כל נער ממוצע אשר לומד בכיתה יא'. אך הבחור בן ה-17 הוא הרבה יותר מבחור רגיל. יש לו כישרון שיש אחד למיליונים. לא רק שהוא שר, אלא שהוא שר שירים שהוא כתב והלחין בעזרת הכישרון המוזיקלי שלו. אורי תמיד כותב מהלב, מסיטואציות שהוא חווה, וקל לנו להתחבר ולהתאהב.

"למה" הוא שיר שנכתב והולחן על ידי אורי לאחר שקיבל שיחת טלפון כואבת אשר פחות או יותר שברה לו את הלב. כן, ניחשתם יפה, אהבה נכזבת. כולנו יודעים עד כמה אהבה חזקה וכואבת בכל גיל. עד כה יצאו לו 4 סינגלים שכל אחד ואחד הוא שיר ממכר וקליט- "תביני", "כשייגמר הלילה", "אף פעם", "בניה". זהו השיר החמישי לקראת אלבום הבכורה שכולם כל כך מחכים כבר לרכוש ולחרוש. אנחנו חושדים שכולנו כל כך מאוהבים באורי, שאנחנו פשוט נאהב כל שיר שיוציא. מה שכן יש לציין לא לטובה זה שהקליפ לא מוצלח באופן חד משמעי- קיטצ'י, ולא אמין.

לסיכום: אורי בא לנו בזמן ובמקום הנכון. ציון: ★★★★

 

 לולה מארש - "sirens"

במשך שנתיים חיו ונשמו להם הלולה מארש, אך ההופעות בעולם והשתתפות בפסטיגלים עקבו את יציאת האלבום בכורה. את התהליך הזה הם החלו להריץ מרגע שחרור הסינגל הראשון לפני כימים בודדים - "sirens". עכשיו נסביר לכם מדוע השם יעל ששונה כהן מצלצל לכם באוזן. הבחורה השתתפה בתכנית "דה וויס" ישראל מיד לאחר שכבשה את הצופים לחלוטים עם הקאבר שלה לשיר "video games" של לנה דל ריי. בעיקר כבשה את ליבו של אביב גפן שהפך להיות המנטור המנחה עד לרגע שהודחה בשלב מוקדם מאוד יחסית למה שכולם ציפו. גיל לנדאו הוא בן זוגה של הזמרת הכישרונית. בן זוג מוזיקלי ובן זוג לחיים. החיבור בין השניים היה מיידי ועד עכשיו, בתקווה שלתמיד, הם כותבים, מלחינים ויוצרים יחד מוזיקה. הרבה זמן שהשניים חיפשו את הצבע הייחודי שלהם שייצג אותם בצורה הטובה ביותר, והינה התוצאה.

מגיל קטן יעל ידעה שהיעוד שלה הוא להיות זמרת, והיא הוכיחה כעת גם לנו כמה זה נכון. Sirens"" הוא הסינגל הראשון של הרכב לולהמארש אותו מבצעת כהן בעזרת הקול היפיפה שגרם לנו להתאהב בה שוב. הכל בשיר הזה הוא פשוט טוב במלא פשטות המילה. הקול של יעל הממכר כמו שוקולד מתוק, סאונד הטיפה מיושן, אך מכשף, הלחן הייחודי ללולה מארש, המילים המקוריות ובקיצור הדבר היחיד שעבר לנו כשהשיר ניגמר זה- "למה זה נגמר לעזאזל". אני בטוחה שעם האנגלית הנהדרת של יעל אנשים בארץ ובחול יגחכו כאשר ישמעו שהבחורה ישראלית. במשך כל השיר אנחנו מביטים בתמונה של כהן ולנדאו ולגמרי נשבים ביופי ובמוזיקה שלהם, לא סתם הזוג הזה נועד להיות ביחד. ואלוהים, מהו הדמיון המטורף הזה בין יעל לפנלופה קרוז? פשוט מדהימה.

לסיכום: לולה מארש זה לגמרי הדבר הכי טוב שקרה לנו בחיים ציון:  ★★★★★

 

צחי מוסא - "יום אחר"

 השיר "יום אחר" זהו שיר מתוך "הפרויקט החברתי של איתי בורבא". איתי בורבא בן 31, נשוי ואב לשניים ויחד עם זאת יוצר ומעבד מוסיקלי. איתי לקח על עצמו את הפרויקט והאחריות הגדולה והמדהימה הזו לקדם ולתת במה ליוצרים ואומנים צעירים. בורבא כתב והלחין את כל האלבום המקסים. צחי מוסא תושב אשדוד אלמוני שעד כה לא הכרתם הוא בעצם זמר והיוצר הראשון שהצטרף לפרוייקט באופן רשמי ומאז מלווה אותו ואת איתי שהפך לחבר קרוב. 

"יום אחר" הוא שיר שכתב והלחין איתי, העוסק בדרך של צחי המבצע את השיר. הדרך הארוכה מלאת הפחדים, כעסים, קשיים שלו בתור מוזיקאי השואף להגשים חלום ולעשות את מה שהוא הכי רוצה- לשיר. התחברתי מיד לשיר, כיוון שלכולנו יש חלומות ולכולנו יש דרך קשה לעבור בכדי להגשים אותם. רובינו נולדים וחיים תחילה כאנשים אלמוניים וחלקנו רוצים להישמע ולהגשים את החלום הגדול, אך המטרה קשה להשגה. מעבר למילים המעולות גם הזמר צחי בהחלט מראה כישרון גדול. לבחור יש קול, קול שכיף להאזין לו. אנחנו נשמח לשמוע את שירים שיבצע הזמר הכבר לא כל כך אלמוני. האלבום יוצא ב24.3  

לסיכום: צחי ואנחנו עוד נכבוש את העולם. ציון: ★★★★

 
תגובות