"השיר מעודד אותנו להילחם על האושר שלנו": הטור השבועי. צילום: רון קדמי

"השיר מעודד אותנו להילחם על האושר שלנו": הטור השבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

השבוע היה מלא בשירים חדשים ומוצלחים במיוחד, היה לנו קשה מאוד לבחור את חמשת השירים הטובים ביותר אך עשינו את ההחלטה ואתם מוזמנים להנות ממנה.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

Tzlil - City Friends

אחרי שנים רבות שהייתה חלק מתעשיית המוזיקה, בעיקר מאחורי הקלעים וגם כצלע בלהקה האהובה "מטרופולין" צליל מוכיחה שהכי יפה לה בקדמת הבמה כזמרת סולו. עם קול נהדר ואנגלית מעולה וייחודית היא מהפנטת את כולנו. אין ספק כי הבחורה הזו הולכת לכבוש את העולם הגדול. הזמרת משאירה מאחוריה אבק בלי להתאמץ בכלל.

"city friends" הוא שיר ראשון מתוך ה-EP הקצר אותו היא מכנה "3P". השיר נכתב והולחן על ידי צליל ויקיר בן טוב שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. כמו שאתם מבינים ה-EP מורכב משלושה שירים שכל אחד מהם מביא הפקה שונה וגוון אחר וייחודי לעונת השנה. ה-EP הולך להיות קצר ולעניין, קטן ועם זאת איכותי. שיר הפופ עם הסאונד אלקטרוני מתכוון לכבוש את הקהל הישראלי והקהל בחול שאוהב לשמוע מוזיקה ברמה. השיר העוסק בניכור אורבני, אהבה וחברות מציג קליפ איכותי שצולם בישראל וטוקיו.

לסיכום: הזמרת בהחלט מעניקה לנו צליל ייחודי ויפיפה ציון:★★★★★

 

קובי פרץ - "הכל בכיף"

הזמר הישראלי המאופיין במוזיקה מזרחית ופופ דאנס אשר כבש ועשה סיבובי הופעות רחבים בארץ ובחו"ל. החל את דרכו כחייל בהוצאת אלבומו הראשון ומאז הוציא סך הכל 11 אלבומי אולפן ושני אלבומי הופעה. לא כולם מתחברים לסוג המוזיקה שהזמר יוצר, אך בסופו של דבר כולנו קיפצנו, רקדנו ושמחנו לצלילי השירים שלו.

והפעם הסינגל "הכל בכיף" שהמסר שלו חוזר על עצמו במשך כל הבתים והפזמון –"בכיף בכיף". עברנו הכל - שמחה, עצב, מלחמות, כאב וכעת מה שנשאר לעשות זה לשמוח ולעשות הכל בכיף. השיר הוא שיר די שטחי שמורכב פחות או יותר משתי מילים שחוזרות על עצמן עשרות פעמים, אך פעם נוספת הזמר הצליח להרים לנו ת'מצב רוח.

לסיכום: שומעים את השיר בכיף ציון :★★★

 

מאיר אלפי - "תגידי משהו"

אז אחרי עבודה קשה מלאה ביזע ודמעות בחייו האישיים, גירושים כואבים זמן קצר לאחר הנישואים, ובחוסר התייחסות לסינגלים מצד התקשורת והקהל הגיע זמנו של מאיר אלפי לככב. הסינגל שחשף אותו באופן חוצה גבולות ברחבי ישראל הינו "מי אם לא אני". סינגל שזכה למעל ממיליון צפיות ביוטיוב ולהתלהבות רבה מצד המאזינים, ובמיוחד להתלהבות מצדנו. הקול והמראה מבלבלים לחלוטין, אבל הזמר המוכשר הזה הוא סך הכל בחור בן 23.

"תגידי משהו" הסינגל שכתב מאיר אלפי  ללחן של חי אילון יהפוך במהרה לשיר שיושמע בכל תחנת רדיו ברחבי הארץ. סינגל מתוך אלבום הבכורה הכולל 14 שירים. שיר אהבה נכזבת העוסק בפרידה מהנישואים הכושלים של מאיר. לעיתים אהבה היא לא מספיקה, הרבה טעויות, בכי וכאב מובילים לפרידה. שיר שתתאהבו בו מהאזנה ראשונה או מהאזנה שנייה נוספת, אך לא צריך יותר מזה בכדי להבין שנולד לנו להיט חדש. שיר יפיפה בכיכובו של אלפי המוכשר.

לסיכום: עפנו עליו לגמרי ציון:★★★★

 

ליאור נרקיס - "יום שעובר"

הזמר הישראלי החל את דרכו המוזיקלית בגיל 16 כאשר הוציא את האלבום הראשון, ולאחר דרך מלאה בירידות ועליות הגיעה למקום המכובד שבו הוא נמצא כיום. זמר המאופיין במוזיקה ים תיכונית קלילה ששובה את לבבות הצעירים והמבוגרים. רק בשנה האחרונה, שנת 2014 הוציא את האלבום האחרון, וכבר עובד ומגבש את האלבום הבא.

הסינגל השני מתוך האלבום הבא שעתיד לצאת - אלבום מספר ה-15 והמכובד. "יום שעובר" על מילותיו אחראי צ'ולי זכאי, על הלחן שיר ראובני ועל ההגשה המקצועית והמקפיצה ליאור נרקיס האחד. שיר המעודד אותנו להילחם על האושר שלנו בכל יום. השיר אינו בעל לחן בלתי נשכח או מילים מרגשות בטירוף, אך מה שבטוח זה שהוא הולך להפוך ללהיט, לפחות לתקופה הקרובה.

לסיכום: החלום שלנו זה לעשות דואט עם ליאור נרקיס ציון:★★★★

 

לירון יצחק - "מכתב שחור לבן"

על הבחור הזה אנחנו עוד לא יודעים הרבה, אך זה לא מנע מאתנו להתאהב בו כמו משוגעים. לירון יצחק השתתף במחזות זמר, הצגות, היה חלק מלהקת נוער עירונית במשך שנים והופיע על בימת היכל התרבות לצדם של אדיר גץ וכוכבות דה וויס. למרות הרזומה הלא קטן הזה בגיל 20 בלבד עד כה עוד לא הכרנו את לירון, ואנחנו די בטוחים שהגיע הזמן שהקהל יחשף לבחור המוזיקלי והמוכשר.

אז הינה יצא לו הסינגל "מכתב שחור לבן" שמשקף באופן ברור שחור על גבי לבן כי יש פה יהלום אמיתי. על המילים והלחן אחראי לירון שכותב ומלחין בימים האלה את אלבום הבכורה מלא בצבעים וגוונים שונים ועמוקים. השיר מדבר על העבר מלא החלומות שהיה נראה כל כך מושלם וההווה שבו הכותב מרגיש כל כך אבוד ואתו קשה לו להתמודד. לזמר הצעיר עם הקול המלטף יש סיכוי להיות הדבר הבא של ישראל.

לסיכום: אז מתי יוצא הסינגל הבא? ציון:★★★★

 
תגובות