"האזנה לשיר לא מותירה שום עין יבשה": הטור השבועי. צילום: סתיו אלוני

"האזנה לשיר לא מותירה שום עין יבשה": הטור השבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

בשבועיים הללו אנו ערים ועדים להרבה זיכרונות עבר כואבים, סיפורי זוועות, געגועים לבנים שהלכו לעולמם טרם עת ועוד הרבה עצב וכאב. השבוע תחשפו לחמישה שירים שמאחורי כל אחד מהם שוכן לו סיפור חיים.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

"Ido Geva & The Rummors - "Song for Peter

הכירו את עידו גבע והרומרס, ותזכרו אותם טוב טוב, כיוון שההרכב הרוקיסטי שהגיע לנו מהעיר קריית מלאכי התניע את המנועים ויצא לדרך מוזיקלית מוצלחת. ארבעה רוקיסטים שיעלו לכם את האדרנלין. הרוקיסט הראשי עידו שהוא הסולן והגיטריסט של הלהקה, הרוקיסט השני מיכל דובוביק-גיטרות קולות ובנוסף מנצח על חצוצרה, רוקיסט שלישי אבידן בן שבת נותן בראש על הבס והרוקיסט הרביעי זוהר ברזילאי שמכה בכישרון על התופים. האלבום הראשון כבר מוכן זמן רב ויוצא באופן רשמי, הינה טעימה קטנה ממנו.

"song for peter" זהו סינגל ראשון היוצא מתוך האלבום. שיר שכתב והלחין עידו הסולן של הלהקה וזה בהשראת אדם שפגש במסע לפולין. שמו של האדם הוא פטר אשר ליווה את עידו במהלך המסע המשמעותי ולאחר הביקור באושוויץ שיתף את סיפורו כילד יהודי שיחד עם אחותו התאומה היו מילדי ד"ר מנגלה. כיצד ראה את אימו בפעם האחרונה לפני שנשלחה אל מותה והבטיח כי לעולם לא יוותר על החיים שאחרי. סיפורו של ניצול שואה מלא תקווה שבמילות השיר מבקש מעידו להיות טוב לאימו ולעזור ולאביו, מה שלו לא הייתה האפשרות, כיוון שנותר יתום. מילים העוסקות בעבר הפצוע וכואב שתמיד ירדוף ולעולם לא יגליד, במה שנותר.                                                      

לסיכום: מהמתנ"ס המקומי אל הקהל הישראלי שלגמרי אוהב את הרוקנרול שהם מחזירים למאה עשרים ואחד. ציון:★★★★

 

ליעד אסנר – "קולות הכנפיים"

ליעד אסנר הבחור הצעיר והנאה, הוא מוזיקאי טרי והמוכשר שיוצא לדרך יפה של מוזיקה, צלילים ומנגינות. ליעד החל להתעניין במוזיקה מגיל 12 כאשר התחיל לנגן והבין כי המוזיקה ממלאת את חייו בשמחה. הוא המשיך את דרכו בלהקה הצבאית של חייל האוויר, השתתף בהצגות ילדים, וכעת ממשיך בדרך אל הנקודה החשובה בחייו המוזיקלים, אלבום הבכורה.

לאחר שני סינגלים אהודים למדי "כמה שהחיוך שלך" ו-"יש לך מקום" נגלה הסינגל השלישי "קולות הכנפיים". שנים רבות שאסנר אמר כי השיר נכתב על קרוב משפחה שנפטר, אך הגרסה האמתית והכנה היא כי השיר נכתב על עצמו. את השיר כתב לפני זמן רב, והוא הפך להיות חלק ממנו. החלק הזו הוא ליעד בהיותו נער בודד. מאז הזמר השיל 50 קילו וחייו השתנו מקצה אחד אל הקצה השני, אך העבר תמיד נותר נושם. ליעד מצליח לעורר את הרגש ולתת לנו לחוש את השיר.                                                                                           

לסיכום: אנחנו צמאים לסינגלים נוספים ולאלבום הבכורה. ציון: ★★★★

 

יונתן דרור – "למדי אותי"

בימים אלו יצאו שירים מתוך פרויקט מיוחד במינו "נשארתי שיר" אותו יזם המוזיקאי יונתן דרור. שירים אותם כתבו ניצולי שואה והם מולחנים ומבוצעים על ידי זמרים שונים. כך מנציחים את קולם של ניצולי השואה לדורות הבאים. זמרים רבים כותבים ומלחנים שירים העוסקים בשואה, אך חסר היה קולם של אותם ניצולים שעברו את התקופה הנוראה באנושות. הפרויקט הזה מעניק מורשת תרבותית חשובה ומרגשת.

השיר הראשון היוצא מתוך הפרויקט הוא "למדי אותי". השיר מבוצע על ידי יונתן דרור ומולחן על ידו וידי אחיה אשר כהן אלורו. יונתן עסק רבות בשואה כדור שלישי למשפחה שנספתה באושוויץ. הוא מצא ספר שירים הנקרא "פעמיים ילדה אותי אימי" בו שירים שכתבה איטה בן-חיים. הוא התאהב מיד כאשר הגיע לשיר השלישי - "למדי אותי". שיר מגולל בקצרה את סיפור חייה. בהיותה בת 3 אימה השאירה אותה אצל משפחה פולניה והלכה אל מותה. את התקופה הנוראה בחייה וילדותה הדחיקה. כשהגיע לגיל 50 החומה נסדקה והזיכרונות פרצו החוצה אל הדף. השיר כתוב בגובה העיניים ומרגיש חי ונושם.

לסיכום: בתקווה רבה השיר יהפוך לשיר מוכר לנו ולילדינו ולכל הדורות הבאים ציון: ★★★★

 

גיא ורועי זו-ארץ – "אל תחשבי ששכחתי"

ארז שגיא נהרג בהיותו סך הכל בן 19, נער שרק הרגע הפך לגבר צעיר. הוא הותיר מאחוריו משפחה מרוסקת. במשך כל חייו עשה מה שרצה והשיג את מטרותיו ובסופו של דבר הפך לחייל בקורס מפקדי כיתות מחטיבת גבעתי. מבצע צוק איתן היווה חשיבות רבה בעיניי ארז שידע כי המנהרות הן מכת מוות. ארז נהרג ב-28 ביולי במהלך חילופי אש באירוע חדירת מחבלים ליד קיבוץ נחל עוז דרך מנהרה.

לאחר נפלית בנם, הוריו של ארז פנו אל תומר הדדי ויוסי גיספין וביקשו לכתוב שיר להנצחתו. השניים נפגשו עם אביו אשר הביא להם חומר רב על חייו של ארז ובין כל הדברים נח לו מכתב ששלח לאימו ליום הולדתה משדה הקרב. "הפחד הכי גדול שלי היום הוא שתחשבי ששכחתי". המכתב מסתיים במילים: "חייב להיפרד, הזמן נגמר". המילים הללו היו ההשראה של השיר "אל תחשבי ששכחתי" אשר הפך ליצירה קרובה לליבם של בני המשפחה האוהבים ומתגעגעים לבנם. תומר ויוסי פנו אל לגיא ורועי זו-ארץ לשם ביצוע השיר השאין ספק שזה ביצוע מדהים ומרגש במיוחד. השיר הוא חלק מאלבום שיר וזיכרון 2015.

לסיכום: שיר יפיפה שמאחוריו שוכן סיפור קורע לב. ציון:★★★★★

 

 איתי לוי - "גיבורים"

אחד מהסמלים הבולטים ביותר ב"צוק איתן" היה סמ"ר אורון שאול ז"ל. אורון לוחם גדוד 13 בחטיבת גולני היה בן 20 בנופלו. הנגמ"ש בו שהה החייל נתקע בשל תקלה טכנית בפאתי סוג'עייה. מפקד המחלקה הורה לחיילים בנגמ"ש התקוע לרדת מהרכב, אך באותו הרגע מארב של החמאס הגיח מאחד הבורות וירה טיל לעבר הכוחות. ארבעה לוחמים היו עדין ברכב והתפוצצו ושניים האחרים, ביניהם אורון, החלו בחילופי אש עם המחבלים. אורון ניסה להיאבק כאשר ניסו להבריחו במנהרה, אך בסופו של דבר נורה ונהרג. הגופה לא נמצאה עד עכשיו, מקומה אינה ידוע.

שרית אשואל ישבה יחד עם המשפחה אשר פתחה בפניה את ליבה, את הכאב על בן שיצא לקרב ולא חזר. הם חלקו עימה מי היה בנם וסיפרו לה על חלומותיו ולאחר שאורן נכנס לה ללב התיישבה וכתבה את השיר. לאחר מכן נפגשה עם נדב אסולין אשר הלחין את השיר. בסופו של דבר פנו אל איתי לוי, כיוון שסמכו עליו מבחינת הביצוע. אכן ביצוע מרגש בקול מלטף המדגיש את הגעגוע והכאב שבמילים. הוא מאשר לכל אחד להתחבר לפצע הפנימי שלו, בעיקר לאלו שאיבדו את אהוביהם. גם שיר זה הוא מתוך אלבום שיר וזיכרון 2015.

לסיכום: למשמע השיר שום עין אינה נשארת יבשה. ציון: ★★★★★

 
תגובות