לכבוד יום ירושלים: מצעד הזמרים הירושלמיים. דן פרץ

לכבוד יום ירושלים: מצעד הזמרים הירושלמיים

לכבוד יום ירושלים שחל היום, הכנו לכם רשימה של זמרים וזמרות, מצליחים, מוכשרים ובעיקר - ירושלמיים

הראל מויאל

את הראל מויאל אנחנו מכירים עוד מקרב ההראלים המפורסם, אי שם בכוכב נולד 2. לאחר שגבר על הראל סקעת והיה הכוכב הנולד השני של ישראל הוא הוציא ארבעה אלבומים. הראשון  שיצא בשנת 2005 - "הראל מויאל" זכה להצלחה מסחררת ותוך חמישה ימים בלבד הפך לאלבום זהב. האלבום השני "לבדי" הצליח גם הוא, ובאלבום זה, בניגוד לקודמו, הלחין וכתב מויאל את כל השירים. באותה שנה, 2007, כתב הראל את הפסקול להצגה "בתולים" בתאטרון הבימה. אלבומו השלישי והרביעי  "מתחיל מחדש" ו"כמו שמרגיש הלב" לא צלחו כמו אלבומיו הראשונים.

כיום, לאחר הפסקה והעלמות מעולם המוזיקה לתקופה קצרה, עובד הראל מויאל על אלבומו החמישי. בינתיים, יצאו כבר שני סינגלים מתוכו: "שוב" - שיר פופ מזרחי, ו"שטח אש" - שיצא במרץ האחרון, שמדבר, איך לא, על המצב המורכב בעיר הולדתו - ירושלים.

 

עידן עמדי

גם את עידן אנחנו מכירים מכוכב נולד, חייל עם גיטרה שמגיע לאודישן, שר שיר מקורי וכובש את לב השופטים ואת לב הקהל - הכי ירושלמי שאפשר. הוא הגיע לגמר כוכב נולד 8 וזכה במקום השני. עם סיום התוכנית יצא שירו "כאב של לוחמים" ובמהרה הגיע למקום הראשון במצעדי הפזמונים של ישראל. האלבום הראשון שלו שנושא את שמו יצא בשנת 2011 ובמהרה זכה בתואר "אלבום זהב". גם אלבומו השני והמצליח "בזמן האחרון" מתהדר בתואר זה.

בימים אלו יוצא אלבומו השלישי "רצינו להיות" ומתוכו שוחררו שלושה סניגלים מקדימים: "קול זיכרון ישן" - שמספר על ההוויה הירושלמית של פעם,"מנסים" ו"קרוב" -  שכמו מרבית משיריו נכתב והולחן על ידו.

 

עלמה זוהר

עלמה זוהר נולדה בשכונת רחביה בירושלים והחלה את דרכה בעולם המוזיקה עוד בשנת 2003 עם הצטרפותה ללהקת רגאיי, אך את פריצתה עשתה רק כמה שנים אחר מכן עם צאת הסינגל הראשון שלה "עם הגב" שהפך במהרה ללהיט והסינגל השני שלה "אגו טריפ"- שזכה ל-145 השמעות בשבוע אחד. לאלבום הראשון שלה "דברי" הוענק תוך חודשיים התואר "אלבום זהב", ובאותה השנה זכתה זוהר בתואר "תגלית השנה, ו"זמרת השנה". השיר "שיר אהבה אינדיאני" מאותו אלבום, זיכה אותה בתואר "שיר השנה של אקו"ם". באוגוסט 2010 יצאה אלבומה השני "שלושים ושלוש", הגיל של עלמה בעת הוצאת האלבום.

בשנת 2013 החלה עלמה זוהר לגייס כספים באתר "הד סטארס" לצורך הפקת אלבומה השלישי. הקמפיין זכה להיענות יוצאת דופן ובינואר 2013 יצאה אלבומה השלישי "לחם, אהבה".

 

דנה ברגר

דנה ברגר נולדה בחיפה, אך את כל ילדותה העבירה בירושלים, היא החלה את דרכה בגיל שבע עשרה בלהקת "או בון", שירתה בלהקת הנח"ל ולאחר מכן הייתה חברה בלהקת "בלאגן" איתם הוציאה אלבום אחד "גן עדן עירוני". אלבומה הראשון "דנה ברגר" נכשל מבחינה מסחרית, עקב שיריו הקשים ומסריו הכואבים. אלבומה השני "פשוט להיות" נחל הצלחה רבה. אלבומה השלישי "עד הקצה" זכה לתואר "פלטינה כפולה".

לדנה עוד ארבעה אלבומים: "תוך כדי תנועה" - שבעקבותיו זכתה בתואר "זמרת השנה", "יום יום", "הנה באתי בזמן" - אלבום משותף לה ולאיתי פרל ו"מתנות של זמן".

 

שאנן סטריט

שאנן סטריט הוא סולן להקת ההיפ הופ "הדג נחש" שהוקמה בשנת 1996 ע"י שאנן ודוד קלמס - קלידן הלהקה. ביחד עם להקתו הוציא שאנן סטירט שישה אלבומי אולפן. "המכונה של הגרוב", "לזוז", "חומר מקורי" - שהכיל את הלהיט הבלתי מעורער 'שירת הסטיקר', "בעזרת הג'אם" – שבעקבותיו זכתה הלהקה בתואר "להקת השנה", ו"זמן להתעורר".

בקריירת הסולו שלו הוציאה שאנן סטריט שני אלבומים. הראשון, "הבזק אור חולף" יצא בשנת 2007, והשני "הכל לטובה" העוסק במות אחותו ותקופת האבל עליה. סטריט הוא ירושלמי ואוהד קבוצת הכדורגל "בית"ר ירושלים" ודבר זה בא לידי ביטוי ברבים משיריו.

 

מלי לוי

את מלי לוי, שנולדה בירושלים, אתם בטח מכירים מהטלוויזיה ומעולם הדוגמנות, אך היא גם זמרת. בשנת 2003 הקליטה יחד עם בעלה, הכדורגלן שמעון גרשון ואחיו שבתאי - פרויקט "המשולש" את האלבום "להיות צלול". השיר מתוכו "שמיים כחולים" התפרסם מאוד וזכה להצלחה רבה. היא אף השתתפה בדרמה המוזיקלית "השיר שלנו" בתפקיד אורח.

בזמן האחרון, ממשיכים לוי ובעלה את הפרויקט, כששמעון אחראי על המילים והלחן ומלי שרה את שיריו. מתוך הפרויקט המחודש יצאה השיר "פתאום את לבד".

 

 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

 

תגובות