וואן ריפבליק הביאו גרנד שואו ווקאלי וסוחף. ביקורת מופע. צילום: ליאור כתר

וואן ריפבליק הביאו גרנד שואו ווקאלי וסוחף. ביקורת מופע

אמש הופיעו להקת וואן ריפבליק בישראל עם שירים שסחפו את הקהל, הביאו משהו אחר לארץ ונתנו לקהל המעריצים הישראלי ולמדינה בכלל, את מה שהיו זקוקים לו, במשך שעתיים גדושות של מופע גדול ועוצמתי. ביקורת

ההופעה הגדולה הזו פתחה את סבב ההופעות של הטור "NATIVE" באירופה ואפשר לומר בוודאות שעברה בהצלחה רבה. הלהקה פלירטטה עם הקהל, הרבתה להודות לו לאחר כמעט כל שיר ולציין בכל פעם כמה הם אוהבים את ישראל, שאגב, המופע כולו היה בסימן הרעפת אהבה לישראל ולאוירת "אי שנאה לא מוצדקת" והיה ניתן לראות את המאמץ והמסירות של הלהקה כלפי התרכזות במוזיקה ולא בפוליטיקה.

וואן ריפבליק הביאה לקהל הישראלי את החיבוק שהוא היה זקוק לו. בין שלל האמנים שמבטלים ובין כל הלחצים שמפעילים על אמנים בינלאומיים ברשת, וואן ריפבליק בכל זאת הגיעו ונתנו שעתיים של הופעה מרשימה, סוחפת וכזו שעלתה מעל ומעבר לציפיות.

לא החרימו ובאו
לא החרימו ובאו © משה אבוטבול

שעתיים שלמות של מופע מוזיקלי שלא אכזב את המעריצים ונתן להם חשק לעוד, בין שירים קצביים במיוחד, גרסאות אקוסטיות מדהימות שכוללות גם ניגון בפסנתר וכינור ועד השירים הרגועים שסחפו מחיאות כפיים. ההופעה הייתה גרנד שואו של ווקאליות יוצאות דופן ומתמשכת, פופ מסוג אחר, כזה שלא מצדיק את עצמו או מקשט את עצמו בקיטשיות פופליסטית אלא במוזיקה אמיתית, מקורית, מיוחדת וכזו שיש בה מגע קסם ממגנט.

מגע הקסם של וואן ריפבליק
מגע הקסם של וואן ריפבליק © ליאור כתר
גם השירים המרגשים זכו לאהדת הקהל
 

הוידאו-ארטים שהוקרנו ברקע היו מרהיבים, התאורה המגניבה ואף היפר האקטיביות של סולן הלהקה, ריאן טדר שלא נשאר ולו לרגע במקום והרבה לזוז על הבמה בלי הפסקה. כמו-כן ראוי לציין שאפילו הקרנת המופע על המסכים הגדולים בפארק הייתה מדהימה ונערכה ב"שידור חי" בצורה שהיה ניתן לחשוב שאנו צופים בקליפ ערוך ומעולה בטלוויזיה או ביוטיוב.

היפר אקטיביות מהסוג שאנחנו אוהבים - All right moves
 

המבחן האמיתי של הלהקה, וכך גם היו תגובות של כאלו שנכחו במופע זה "למה הם מבזבזים את כל הלהיטים על ההתחלה?" ובכן, הלהקה אולי מצליחה ופופולרית אך ניתן למנות אצלה ארבעה שירים שהם להיטי ענק ומוכרים לכל. ובכל זאת, קהל המעריצים שהגיע להופעה לא הופתע לגלות שלא משנה מה ביצעו הלהקה, כולם הרעיפו עליהם את האהבה ואף התמצאו בשירים שבוצעו בכריזמתיות מתפרצת וכובשת, כזו שגרמה לכל שיר להשמע כלהיט הכי מצליח של הלהקה. אך כמובן השיר שסחף אחריו את הכי הרבה תשואות והיה השיא של הערב הוא הלהיט הגדול שלהם - Counting Stars.

 

קשה לצאת בהצהרות גדולות במיוחד לאחר הופעות מעולות שזכו לביקורת מוצלחת כמו אלו של ג'סטין טימברלייק, רובי וויליאמס וליידי גאגא שפתחו את גל ההופעות הבינלאומיות בישראל. ובכל זאת נאמר כי המופע של וואן ריפבליק הוא מבין ההופעות החיות הכי טובות, מוצלחות ואיכותיות שנעשו בארץ, הפקה מושקעת ויוצאת דופן, כזו שיוצאים ממנה עם טעם לעוד ורצון שהמופע יימשך לנצח על אף איבוד תחושות ברגליים עקב עמידה ממושכת. וזו ההזדמנות להוריד את הכובע בפני המפיקים שהביאו לכאן את הלהקה בשיא הקריירה שלה, הם אלו שגם הביאו לכאן את ה"בקסטריט בויז" לפני שבועיים לשלושה מופעים גדולים.

© ליאור כתר
© ליאור כתר

נסכם ונאמר שוואן ריפבליק היא אחד הדברים הכי טובים שקראו במוזיקה העכשווית, כזו שמצליחה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש אך עדיין לשמור על האפיון המיוחד שלה והיא אף משדרגת את עצמה יותר כשזה נעשה בלייב, מול קהל שפשוט חי את מה שהם משדרים. מקווים שהם יחזרו לפה ומהר, אנחנו זקוקים לזה.

© ליאור כתר

 

 

תגובות