"בזמן האחרון יש פריחה בז'אנר של הראפ בישראל": נמש. צילום: גולזמן ארט

"בזמן האחרון יש פריחה בז'אנר של הראפ בישראל": נמש

אז כמו בכל שנה, גם השנה יתקיים פסטיבל תרבות רחוב בעיר מודיעין. מה יהיה שם? מי יופיע? בדקנו עבורכם את כל הפרטים על הפסטיבל של הקיץ

"פסטיבל תרבות רחוב" שמתקיים כבר שנים רבות בעיר מודיעין ונחשב לאחד הפסטיבלים היותר שווים בארץ לבני הנוער במהלך החופש הגדול. הפסטיבל שהולך להיות שלושה ימים בעיר, ויתקיים בתאריכים 25-27.8. יכלול מופעי ראפ, פארקי אקסטרים, מסיבת רחוב, אליפות ישראל באופני פעלולי BMX, סדנאות אומן, הופעות, אליפות ישראל בברייקדאס ומוקדמות אליפות העולם בברייקדאנס.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

תפסנו לשיחה קצרה את בני ונמש, שני ראפרים המופיעים בפסטיבל כדי לברר איתם איך זה להיות אומן ראפ בישראל ואילו הפתעות יחכו לנו בפסיבל.

איך הגעת לפסטיבל הזה?

נמש: "האמת שאני הרבה שנים מכיר אותו, לפני שבע שנים באתי לשם בפעם הראשונה והופעתי שם בתור צעיר, הם נתנו לי במה, וכבר שנתיים שלוש שאנחנו מארגנים שם את הבמה של הראפ."

בני: "אני מופיע בו כבר שנה שלישית, הגעתי אליו דרך המארגנים שלו שניר רוזן, שהוא בעצם פנה אלי ולעוד כמה חברה שביחד יש לנו הרכב שקראים לנו "The u Crew", הוא ביקש מאיתנו לנהל את הבמה של הארץ. ואנחנו מביאים לשם כל מיני חברה כישרוניים, צעירים, פחות צעירים נותנים להם במה וזמן לבטא את עצמם."

© צילום: חורחה נומומינסקי

אתה חושב שיש בו משהו שונה משאר הפסטיבלים בארץ?

נמש: "עקרונית, כן, מה שמיוחד בזה זה שזה משלב בעצם המון אומנויות ואלמנטים שונים של היפ הופ ותרבות רחוב שברוב המקומות זה דיי בנפרד, או שזה רק המוזיקה או שזה רק הריקוד ומה שמדהים בפסטיבל הזה זה שהוא בעצם מחבר את כל התחומים ביחד ונותן הזדמנות לכל הקהילות השונות שהרבה פעמים לא נפגשות, זה מייצר גשר בין כל התחומים, ומה שמדהים בפסטיבל הזה."

בני: "בטח, לדעתי זה הפסטיבל היחידי שמביא איזשהי במה לתרבות רחוב, במה חוקית, חברה נוסעים על סקייטבורטים במקומות בתל אביב זה לא בהכרח מקומות שנקרא לזה לא מסומנים לזה, או מקומות שלא מאובזרים ואנחנו עושים במה ממש מוגדרת לזה, קהל מגיע מבחוץ ונחשף לתרבות הזאת."

 

איך זה להיות אומן ראפ בישראל?

נמש: "זה מעורב, מצד אחד אתה לפעמים מרגיש שאנשים לא מבינים עד הסוף ומסתכלים עלייך בתור משהו לא כל כך רציני, אבל מצד שני ברגע שאמת שומעים את המוזיקה עצמה ומי שנותן לה הזדמנות אז בד"כ התגובה היא טובה והאמת שבזמן האחרון יש פריחה בז'אנר הזה בישראל, גם התגובות בתקשורת ובתחנות רדיו מפרגנים, אפשר להגיד שבתקופה האחרונה זה השתנה לטובה."

בני: "מצד אחד זה לא קל בלי קשר ללהיות אומן ראפ בישראל גם להיות מוזיקאי בישראל משקיעים המון משאבים, אנרגיות, כסף ולא בהכרח רואים את זה בעתיד העכשווי אבל זה נעשה גם אם המון אמונה והמון רצון להגיד את מה שיש להגיד, לספר את הסיפור שלך."

מה יש בראפ שמשך אותך יותר מסגנונות אחרים?

נמש: "באופן כללי אני בן אדם שמאוד מקשיב למילים, זה הדבר שהכי חשוב לי. לא הרבה יודעים את זה אבל בסגנון הזה אפשר לכתוב את המילים שלדעתי הם הכי עמוקות כשעושים את זה טוב זה מתקרב לרמה של שירה כמו של משוררים. זה גם בגלל שיש הרבה מילים לעומת סגנונות אחרים, זה דיי מקדש את העומק והתוכן שזה מה שהכי מושך אותי."

בני: "אני נחשפתי להיפ הופ בגיל 14, אני חושב שהתופים משכו אותי השנינות שיש בזה כל המשחקי מילים, השפה זה מה שתפס אותי ממש שזה קצת חסר היום במוזיקה המיינסטרימית."

הראפר נמש
הראפר נמש © צילום: רז ליפשיץ

איך ההרגשה להופיע מול המון אנשים בפסטיבל? מתרגש?

נמש: "זה ממש כיף, מה שמגניב בפסטיבל הזה זה הרבה אנשים שהם לא דווקא מהעולם של הז'אנר הזה אלא יותר סגנונות שהם באמת קרובים כמו תרבויות רחוב וזה ממש מגניב לגשת לקהל שהוא לא תמיד מכיר לגמרי את הסגנון הזה ולמצוא את הדרך להתחבר אליהם זה מה שאני אוהב שם. לא יודע אם אני מתרגש אבל אני מחכה לזה, כל שנה אני נהנה להגיע לפסטיבל הזה וגם השנה אני בטוח שאהנה, אני גם אוהב ללכת אחרי ההופעה לראות את האירועים האחרים זה תמיד מגניב ותמיד יש שם כל מיני אומנים שפותחים לך את הראש והמון דברים שב"כ לא מקבלים חשיפה בארץ אז זה ממש טוב."

בני: "הרגשה נפלאה אני לא חושב בהכרח מול ההמון, זה פחות משנה אם זה יהיה עשרה אנשים או עשרת אלפים אנשים. אני חושב שמי שעומד ובאמת מקשיב אז זה שווה ערך לאלף איש גם אם עומדים שם עשרה אנשים. היופי בפסטיבל זה שמגיעים לשם לר רק חברה שקשורים לתרבות רחוב, מגיעים לשם גם משפחות זה חושף אותם בפני ההיפ הופ בפני המוזיקה הזאת. אני מתרגש לפני כל הופעה."

בני, הוצאת אלבום לא מזמן, איך ההרגשה?

"נכון, הוצאתי אלבום לפני חודשיים, סינגל אחד לגלגלצ, הקלה מצד אחד מאוד גדולה מצד שני אני חשבתי שהכל מאחורי ובעצם הכל רק מתחיל עכשיו , ברגע שאחרי הוצאת האלבום הופעות, השיווק והיח"צ אנחנו ב 2015, אני גם היחצן של עצמי גם זה שהולך ומוציא פוסטרים, כל העבודה על האלבום זה בסופו של דבר האומן עצמו."

אתה חושב שתוציא עוד אלבומים בהמשך?

"בטח, כבר התחלתי לעבוד על האלבום הבא."

הראפר בני אסתרקין
הראפר בני אסתרקין © צילום: דרור פז

נמש, הוצאת כמה שירים, חושב על אלבום בכורה?

"האמת שכן, אני עכשיו בשלבים של עבודה עליו, זה עדיין שלבים ראשוניים של לאסוף חומר אז זה יקח עוד זמן."

איזה הפתעות מחכות לנו בפסטיבל?

נמש: "יש שם המון דברים, ריקודי ברייקדאנס, קפוארה, רולר בריידס, סקייטבורד, ציורים."

בני: "אליפות של הברייקדנס, מתחם של היפ הופ, אליפות ישראל בפעלולי BMX, רקדני רחוב מאוסטריה ומתחם גרפיטי."

 

תגובות