"שיר מרגש וביצוע האמנים מוסיף לערכו יותר": טור שבועי. צילום: ארן חן

"שיר מרגש וביצוע האמנים מוסיף לערכו יותר": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מאיה בוסקילה – "השתגעתי"

הזמרת מאיה בוסקילה, שפרצה לחיינו לפני למעלה מעשור, עובדת בימים אלו במרץ על אלבומה הרביעי. האלבום יגיע לאחר ארבע שנים בהן לא שמענו על הקריירה המוזיקלית של בוסקילה אך נתקלנו בה בעונת ה-VIP הראשונה של "האח הגדול" ובעונה השנייה של "חי בלה לה לנד" – בה אף זכתה הזמרת. השבוע היא שחררה סינגל נוסף לקראת האלבום החדש, "השתגעתי".

את השיר כתבה והלחינה בוסקילה בעצמה יחד עם הזמרת דיקלה והוא הופק מוזיקלית ע"י ינון יהל. אתחיל בזאת כי אחד שיערער על העובדה שבוסקילה היא בעלת אחד מהקולות הטובים במדינה. השילוב בין בוסקילה לדיקלה – עושה רק טוב לשיר. מצד אחד, השיר נפתח בבית המזכיר בלדה עוצמתית והחל מהפזמון הראשון – הפתעה, הקצב והניחוח המזרחי אותו הביאה דיקלה לשיר ניכרים ומוסיפים רבות לשיר והופכים אותו למרענן ומיוחד עוד יותר.

לסיכום: מפתיע לטובה. ★★★★

 

לירון בן שמעון – "כשנאבד את המילים"

הזמרת לירון בן שמעון, ששחררה לפני מספר חודשים את הסינגל המצליח "בית", אותו כתבה והלחינה בעצמה וביצעה כדואט יחד עם הזמרת אהובה עוזרי – חזרה השבוע עם סינגל חדש. "כשנאבד את המילים", הוא הסינגל השני מתוך אלבומה השני המתקרב והוא נכתב ע"י משה יהודה והולחן ע"י בן שמעון בעצמה.

שירתה של בן שמעון יושבת מצויין על המילים הטובות שכתב לה משה יהודה והכל משתלב לחבילה יפה הנסגרת בעזרת הלחן המוצלח של בן שמעון. אחרי ההצלחה הגדולה של הסינגל הקודם, "בית", הציפייה היתה שוב למשהו ייחודי וחדש אך זה לא ממש קרה. התחושה בשמיעת השיר היא שהשיר חוזר על עצמו ואין שום חלק שמחדש או מעורר עניין במהלך השיר – וחבל.

לסיכום: הפוטנציאל מומש אך לא עד הסוף. ★★★★

 

מושיק עפיה – "I Love You"

אחרי תקופה לא קלה בחייו, מתחיל מושיק עפיה, לחזור לענייני המוזיקה. השבוע הוא שחרר את "I Love You", שיר נוסף מתוך אלבומו המתקרב. השיר החדש מגיע אחרי הסינגל הקודם והמאכזב אותו שחרר עפיה, "מלכה של השכונה". השיר נכתב והולחן ע"י משה בן אברהם יחד עם אסף צרויה והופק מוזיקלית ע"י תמיר צור.

אתחיל בעובדה שמילות השיר די חסרות פואנטה ומשמעות. הניסיון לשלב מילים באנגלית בשביל שזה יהיה קליט אמנם עבד בשירים אחרים, אבל כאן זה פשוט לא מרגיש טוב. אולי זו ההפסקה הארוכה אותה לקח מושיק שלא עשתה לו טוב או החומרים החדשים, אבל הוא פשוט מאכזב.

לסיכום: זה פשוט לא זה. ★★★

 

סטלוס ואורן חן – "מול הים בסנטוריני"

מזה כ-15 שנים שסטלוס ואורן חן, מושמעים כמעט בכל מקום עם המוזיקה היוונית הייחודית שלהם. שיתוף הפעולה הזה, שהחל אי שם בשנת 2000 בתכנית טלוויזיה – זכה להצלחה לא מבוטלת ומאחורי הצמד נמצאים כבר 10 אלבומים כאשר האחרון שבהם יצא לפני כשנתיים. לאחר שניסו לעבוד כל אחד בדרך עצמאית, קיימו השניים לאחרונה מופע איחוד והבינו שטובים השניים מן האחד. השבוע הם שחררו סינגל חדש, "מול הים בסנטוריני".

השיר החדש, "מול הים בסנטוריני", מורכב ממילים גם בעברית וגם ביוונית והוא בעל לחן ומקצב יווני כפי שאנחנו כבר מכירים מהצמד. על כתיבת המילים בעברית אחראי רפי בסקון, על כתיבת המילים ביוונית אחראי GIORGOS TSOPANIS ועל הלחן  KIRIAKOS PAPADOPOULOS שאחראי בין היתר על הלחנת "כשאת איתו" ו"הוזה אותך מולי". השילוב בין השניים מוכיח שהוא הצלחה גם בשיר הזה. מזל שיש את הצמד הזה כדי להזכיר לנו כאן בארץ את הסגנון היווני שכמעט ולא מושמע בישראל.

לסיכום: שיר טוב אם כי חסר חידוש. ★★★★

 

אמני ישראל – "תן לנו כוח"

מבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן הוא אחד הפרוייקטים החשובים והמבורכים המתקיימים במדינה. לציון 55 שנה בהן מתקיים המבצע, התקבצו השבוע מבחר אמני ישראל לביצוע שיר לתמיכה במאבק במחלת הסרטן. בין מבצעי השיר ניתן למצוא את קובי פרץ, שיר לוי, שמעון גרשון, מלי לוי, מישל כהן ("בית ספר למוסיקה") זוכות כוכב נולד לשעבר / חגית יאסו ודיאנה גולבי ועוד.

השיר, שנכתב ע"י איריס מור והולחן ע"י עידן-חיים דוד, עוצמתי, מרגש וביצוע האמנים מוסיף לערכו עוד יותר. מעבר לעוצמות והשילוב בין הסגנונות השונים של האמנים, בולטים במיוחד בשיר ילדי מקהלת "קולות הבמה" מרעננה אשר מעניקים לשיר עוצמות מיוחדות וחזקות. השיר מעולה והנושא חשוב – מה צריך יותר מזה?

לסיכום: שילוב יוצא מן הכלל. ★★★★★

mhkuo 

 

תגובות