"מכלול השיר הוא מעולה ומפתיע לטובה": טור שבועי. צילום: תום מרשק

"מכלול השיר הוא מעולה ומפתיע לטובה": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

עידן רייכל – "לפני שייגמר"

הזמר והיוצר המוערך עידן רייכל, עובד בימים אלו על אלבום סולו חדש, זאת במקביל לעבודתו העמוסה עם "הפרויקט של עידן רייכל" איתו הוא מסתובב בסיבובי הופעות בכל רחבי העולם. אחרי הסינגל הראשון והמצליח מתוכו, "מעגלים", חוזר השבוע רייכל עם "לפני שייגמר". אלבומו החדש, שיישא את השם "היד החמה", הגיע למעמד של אלבום זהב על מכירת 20,000 עותקים כשהוא עוד לא יצא אלא רק מהזמנות מוקדמות של קהל המאזינים – מצב חסר תקדים במוזיקה הישראלית. האלבום עצמו צפוי לצאת ב-3 בדצמבר.

בסינגל החדש, "לפני שייגמר", כותב רייכל (שאחראי על המילים והלחן) מן טיפים שהוא ממליץ להספיק לפני שייגמר. בלי הרבה מניירות וקלישאות מצליח רייכל שוב עם הנוסה הסודית והמיוחדת רק לו ליצירת שירים טובים ומוצלחים. נראה ששוב, באופן לא מאוד מפתי, מדובר בהצלחה וכעת כל שנותר הוא לחכות לאלבום שייצא בעוד פחות משבועייים.

לסיכום: רייכל זה רייכל. ★★★★★

 

הקומה התשיעית – "חצי ירח"

הם ארבעה חברים שגדלו יחד בנתניה והחליטו להקים יחד להקת רוק - כך יצרו את "הקומה התשיעית". על השירה הופקד חן יעקובסון, גרי שיימן על הבס, תמיד ביידר על התופים, ודן רוז'נסקי על הגיטרות. כחלק מפריצתם לעולם המוזיקה הישראלית, שחררו השבוע את סינגל הבכורה שלהם – "חצי ירח", סינגל ראשון לקראת אלבום הבכורה שלהם אשר עתיד לצאת בחודשים הקרובים.

על המילים והלחן אחראים ברק רובין, ניצן קייקוב שהופקד גם על ההפקה המוזיקלית, שי, מור סיוון וחברי הלהקה. "חצי ירח" מספר על חוויות וזכרונות מלילה אחד בלתי נשכח. הלחן של הלהקה מצויין ועכשווי והיכולות הווקאליות והמוזיקליות משאירים טעם טוב – במיוחד לפעם ראשונה. עכשיו רק נשאר לקוות שלא נתאכזב מהסינגלים הבאים.

לסיכום: אחלה סיפתח לעולם המוזיקה. ★★★★

 

ריקי גל – "כל עונות השנה"

ריקי גל הביאה לחיינו אינספור שירים מעולים ולהיטים שכולנו מזמזמים יום-יום. היא זו העומדת מאחורי "אמת או חובה", "ילד אסור ילד מותר" ו-"היי שקטה". מעבר לקריירה המוזיקלית השופעת, הספיקה גל לככב גם על בימות התיאטרון, בין היתר גם כאווה פרון במחזמר "אוויטה" (אותה מגלמת כיום בהפקה המחודשת של תיאטרון הבימה – שירי מימון). בשנה שעברה החלה גל לעבוד על אלבומה התשיעי, "ענבים כחולים", שיצא בשנה החולפת ומתוכו היא שחררה השבוע את "כל עונות השנה".

נועה בלחסן אחראית על מילותיו של "כל עונות השנה" ועל הלחן אחראי יהודה פוליקר. קולה הייחודי של גל משתלב יפה עם השיר והשילוב נשמע טוב יחד. מדובר בבלדה המתארת באופן מטאפורי חמלה, תקווה והשתייכות. מעניין לראות את הקאמבק שעושה גל בשנים האחרונות אל לב עולם המוזיקה לאחר שלקחה צעד אחורה – ובינתיים היא עושה זאת בצורה טובה מאוד.

לסיכום: נעים לאוזניים. ★★★★

 

איתי לוי – "כל העיר יודעת"

איתי לוי, פרץ לחיינו אי שם בשנת 2013 כמו מטאור כששחרר את הסינגל המצליח "כמעט שיר אהבה" ואחריו – דרכו כבר היתה סלולה. הוא המשיך לשחרר להיטים גדולים וביניהם "מה עובר עלייך" ו-"אף אחת אחרת". בימים אלה עובד לוי על אלבומו השני במספר ומתוכו שוחררו כבר לתחנות הרדיו השירים "חוטים ומיקרופונים" ו-"חמש מילים". השבוע שחרר לוי את "כל העיר יודעת" – שיר הנושא של אלבומו החדש שייצא ב-4 בצמבר.

את השיר כתב דולב רם והלחין פז חזות ועל העיבוד המוזיקלי הופקד מאור שושן. ב"כל העיר יודעת" מדבר לוי כבחור שרק נפרד מזוגתו ונושא לב שבור ש'כל העיר יודעת' עליו. הביצוע הקולי של לוי הוא במינון הנכון ולא לוחץ יותר מדי וזו סגולת השיר העתידה להביאו להצלחה רבה בעתיד. מכלול השיר הוא מעולה ומפתיע לטובה.

לסיכום: מינון נכון וטוב. ★★★★★

 

מאור אשואל - "זועק אליך"

מאור אשואל, אמנם הגיע לחיינו כזוכה של "אייל גולן קורא לך" אך מאז הספיק לסלול לעצמו קריירה מוזיקלית מרשימה וטובה. לפני כחודשיים הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו, "מנגינת הלב" ממנו טעמנו את הלהיטים "לבד בינתיים", "בלעדייך" ועוד. לפני כחודש הספיק אשואל הצעיר להינשא לבחירת ליבו והנה השבוע כבר שחרר את "זועק אליך" - הסינגל הראשון שלו מתוך אלבומו השני.

"זועק אליך" הוא שיר תפילה מרגש לבורא עולם שמתאים במיוחד לימים אלו. את השיר כתב והלחין אשואל בעצמו ועל ההפקה המוזיקלית הופקד שי ראובני. מילות השיר מרגשות, בעיקר לאור העובדה שאשואל רק נישא לא מזמן ובנוסף בגלל גל הטרור הנורא שמתרחש במדינה שלנו. השיר מרגש וטוב אבל נשמע די רגיל ובנאלי ולא מחדש דבר משירי התפילה האחרים, ויש המון אחרים.

לסיכום: שיר תפילה קלאסי ורגיל. ★★★

 

 

 

תגובות