"קולות שכלל לא נשמעים אמינים ומשכנעים": טור שבועי. צילום: שרון יצחק

"קולות שכלל לא נשמעים אמינים ומשכנעים": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עידן יניב - יכול להיות אני

עידן יניב נמצא בתעשיית המוזיקה כבר הרבה זמן. הוא הספיק לשחרר להיטים גדולים כמו "את יפה", "סרט הודי" ואפילו שיר ציני למדי בשם "מי אם לא עידן יניב". מעבר לקריירה המוזיקלית, הספקנו לראות אותו כובש את הבמות במספר פסטיגלים ובשנה שעברה הוא כיכב על מסך הטלוויזיה שלנו בדוקו-ריאליטי "בוליווד" בו אמנם לא זכה אך זכה לחשיפה ואף ביצע את שיר הנושא.

לאחרונה שחרר יניב את אלבומו השישי, "בדרך לעצמי", אותו ישיק בחודש הבא בהופעה חגיגית והשיר החדש, "יכול להיות אני" כלול בו. את השיר כתב נועם חורב ללחן של תומר הדדי והפקתו המוזיקלית של אורי אבני. השיר, מעין בלדה שמספרת על חלום שלא התממש, יניב מספר שיכול היה להיות משהו מסויים אך לא הצליח. אחד הדברים המיוחדים בשיר היא נגינת הפסנתר המרשימה המלווה אותו והביצוע שלמעשה כולל רק פסנתר וכלי מיתר המביאים הרמוניה מופלאה לשיר.

לסיכום: ככה נשמעת בלדה. ★★★★★

 

 עידו ונה - כאן בשבילך

כולנו זוכרים את עידו ועטרה, הצמד שהורכב במהלך העונה האחרונה של "אקס פקטור ישראל" ועל אף שלא הכירו לפני "השידוך" - הצליחו להגיע יחד כצמד עד לגמר הגדול בו אמנם לא זכו בפרס אך זכו לאהדה גדולה. עידו ונה, חצי מהצמד, יצא השבוע לדרכו העצמאית ושחרר סינגל בכורה - "כאן בשבילך".

ונה בן ה-24 עובד בימים אלו על אלבום בכורה בו ייכללו גם שירים אותם כתב והלחין בעצמו וייראו אור בקרוב. "כאן בשבילך" הוא השיר הראשון המשתחרר מתוך האלבום והוא נכתב והולחן ע"י משה בן אברהם והופק מוזיקלית על ידי תומר מתנה. השיר, שיר אהבה די קלאסי בו מפזר ונה הבטחות על ימין ועל שמאל לאהובתו וכל זאת לצד קולו המצויין. השיר טוב ויושב טוב על ונה אם כי חסר בו החידוש, הבתים מרגישים כחוזרים על עצמם ולמעשה השיר לא מגיע לשיאו באף רגע, וחבל.

לסיכום: מתקשה להתרומם למעלה. ★★★★

 

יניב בן משיח - דברים טובים

יניב בן משיח אמנם מוכר יותר למאזיני המוזיקה החסידית אך למאזיני המוזיקה המזרחית הוא גם כבר כלל לא זר. במהלך הקריירה שלו, הספיק בן משיח לשתף פעולה עם קובי פרץ בדואט "תודה על הכל" ובמופע "סה לה וי" בבריכת הסולטן, עם ליאור נרקיס במילים שכתב לשיר "אחי היקר" ועם משה פרץ כשביצעו יחד את הדואט "ואחרי ככלות הכל" ובשיר "עלינו לשבח". 

בשירו החדש, חוזר בן משיח לשתף פעולה עם משה פרץ כאשר פרץ אחראי על המילים והלחן של השיר. כבר משם השיר - "דברים טובים", לא קשה לנחש כי מדובר בשיר אופטימי למדי. השיר מתאפיין בסלסוליו של בן משיח לצד הקצב המיוחד והמקפיץ המלווה אותו. הבעיה בשיר מתחילה בסולמות הנמוכים בהם ישנה הרגשה כי נעשו עיבודי אולפן בוטים מאוד שהוציאו מבן משיח קולות שכלל לא נשמעים אמינים ומשכנעים והורידו מאוד מערכו הכולל של השיר.

לסיכום: עשוי בצורה לא אמינה. ★★★

 

 הילה רוח - דובה גריזלית

הילה רוח היא זמרת ויוצרת המוערכת והמדוברת של המוזיקה האינדית בשנים האחרונות. רוח מופיעה עם המוזיקה שלה בכל רחבי הארץ ולא מזמן שחררה את אלבום הבכורה שלה "רופאה במערב" שזכה לביקורות מהללות וכלל בין היתר את השיר "תכף בת 30" ואת השיר החדש אותו שחררה השבוע - "דובה גריזלית".

"דובה גריזלית" הוא למעשה שיר מאת יונה וולך אותו הלחינה רוח בעצמה. הטקסט החזק והמשעשע למדי של וולך מנסה להתיישב לצד הלחן של רוח אך ללא הצלחה. מעבר לעובדה שהשיר באיזשהו מובן נלקח למקום משעשע אין בו יותר מדי. הסגנון אליו מכוונת רוח הוא טוב ונכון וסוג של בשורה גדולה למוזיקה בארץ אך השיר הזה הוא לא צורה טובה ונכונה להתבטא בה.

לסיכום: יש טקסטים שלא צריך להלחין. ★★★

 

אריאל זילבר - והיה אם תלכי

אריאל זילבר - יוצר השירים והלהיטים שעיצבו את מוזיקת הגרוב בישראל וביניהם "ואיך שלא", "רוצי שמוליק קורא לך" ו"בחברה להגנת הטבע", חוזר לקראת אלבום חדש וסיבוב הופעות מיוחד. האלבום החדש והמדובר, עתיד לצאת בקרוב ומתוכו כבר שוחררו הסינגלים "לאן פנתה אהבתנו" ו"מישהו". "והיה אם תלכי" ששוחרר השבוע, ייכלל גם הוא באלבום והוא מלווה בקליפ מושקע בו מופיעים לצד זילבר התזמורת הסימפונית ירושלים.

את הקליפ ביים בנו של אריאל, רועי זילבר ולא סתם מופיעה בו התזמורת הסימפונית ירושלים - זילבר ייצא בחודש הבא לסיבוב הופעות מיוחד יחד עם התזמורת בו יבצע ממיטב שיריו, הישנים והחדשים ואף יארח בו את שלומי שבן. הרעיון של השיר אמנם נשמע די פסימי, משום שהוא מדבר על הרגע בו אהובתו תלך ובצורה הכי כנה ויפה הוא מבטיח לא לשכוח אותה. זילבר מוכיח במילים אותן כתב והלחין בעצמו כי הטעם הישן אליו הורגלנו ממנו - עדיין כאן.

לסיכום: זילבר עוד כאן. ★★★★

 

 

 

תגובות