סדר בשירים: שי המבר עונה על שאלון הפסח שלנו!. צילום: אילנית כהן

סדר בשירים: שי המבר עונה על שאלון הפסח שלנו!

שי המבר מגיעה אלינו בכדי לענות על שאלון הפסח המיוחד שלנו - "סדר בשירים". אז מהו שיר החג האהוב עליה ומה התפקיד שלה בליל הסדר? קבלו את התשובות שלה

רגע אחרי ליל הסדר והמצות, תפסנו את הזמרים האהובים בישראל לשאלון מיוחד לכבוד פסח. בכל יום במהלך חול המועד נברר עם אמן אחר מהו שיר הפסח האהוב עליו, איך הוא יבלה את הפסח הקרוב, מהו המנהג הייחודי למשפחה שלהם ועוד שאלות רבות שתמיד רצינו לשאול. והיום - קבלו את התשובות של שי המבר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה התפקיד שלך בליל הסדר? אחראית על השירים?

"בדרך כלל בליל הסדר אנחנו עושים מן סבב כזה של 'מי יקרא מה' וכולם רבים ביניהם מי יקרא את החלק של ארבעת הבנים ובדרך כלל איכשהו לי תמיד יוצא את ה"רשע"".

איך תבלי את פסח הקרוב?

"עם המשפחה שלי, עם החברים, בהופעות. בעצם כמו ברגיל - רק בחופש."

© צילום: אבירן לוי

מה את הכי אוהבת בפסח?

"האמת, אם להיות כנה, פסח זה חג נורא קשה בעיניי. הפחמימות מתרחקות ממני לתקופה מסויימת ואני ממש לא טובה עם סדר וניקיונות. הדבר היחיד שנחמד בחג הזה הוא החופש מבית הספר. אמנם  עכשיו אני בי"ב אז אני בחופש כל השנה אבל אני זוכרת שתמיד חיכיתי לחג הזה בגלל החופש. אם נאמר בעדינות - זה החג הפחות חביב עליי, למרות שאם אמא שלי תשמע את זה אני לא מוזמנת לסדר (צוחקת). אני בטח לא היחידה, כי מי אוהב לנקות ולא לאכול לחם?"

בניקיונות - שרה שירים או שמה ברקע?

"במקביל. אני שמה שירים ושרה יחד איתם."

את מהכותבים למגירה? יש שירים שנשארו שם עד היום?

"אני מהכותבים למגירה אבל בסופו של דבר אני מוציאה הכל החוצה. יש שירים שנמצאים שם עכשיו אבל אני מניחה שעם הזמן הם גם ייצאו. אני כל הזמן כותבת וכל הזמן בעבודה ועם הזמן לאט-לאט הכל ייצא כי חלק מהעניין זה להשמיע ולהראות את הדברים שאני עושה".

 

איזה משירי החג את הכי אוהבת?

נראה לי ש"אחד מי יודע", זה שיר חביב ביותר".

אם היית יכולה להוסיף עוד שיר לליל הסדר, איזה שיר זה היה?

"האמת היא שיש יותר מדי שירים בליל הסדר. אני נורא רעבה כל הארוחה וזה לא מתקדם ולא זז. אני בעד לקצר את ליל הסדר כדי שנוכל לאכול קודם אז אני חושבת שצריך לצמצם בשירים, לא להאריך".

 

א ו ש ר . By : @ilanitrcohen #מופעהשקתאלבום

A photo posted by Shay Hamber שי המבר (@shayhamber) on

יש איזשהו מנהג שהמשפחה שלך עושה כל שנה והוא שונה משל שאר המשפחות?

"אני עד היום בטוחה שהקטע של האפיקומן הוא מושחת במשפחה. אם נעשה פה חקירה יגלו שיש פה אנשים שכל שנה מקבלים את האפיקומן ובמקרה זו תמיד האחות הקטנה למרות שכולם מחפשים. לדעתי אבא שלי לוחש לה משהו באוזן ויש כאן סוג של שחיתות, צריך לבדוק את זה. אני חושבת שזה מה שמיוחד, שאיכשהו המשחק הזה מכור. עוד בעיה נוספת היא שלי לא נותנים יותר לחפש את האפיקומן. אני שבוע שלם מנקה ועובדת קשה ובסוף לא מקבלת את ההזדמנות לקבל את המתנות, זה לא הוגן".

את מי היית שמחה לצרף לשולחן הסדר?

"מורגן פרימן. לא משנה מה הוא יגיד - אני אהיה מרותקת. יש לו את הקול הכי מדהים בעולם בעיניי וכשהוא מדבר אני כולי חשובה. הוא יכול להפוך את ליל הסדר להרבה יותר מעניין. כל שנה זה אותן ברכות ואותם שירים, ברגע שהוא יהיה אני פשוט אסתכל עליו וארגיש שאני בהוליווד".

לכל השאלונים של "סדר בשירים" - לחצו כאן!

תגובות