"משהו בשיר מרגיש לי קצת חסר": טור שבועי. צילום: גלעד בן שליו

"משהו בשיר מרגיש לי קצת חסר": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

שאנן סטריט וראובן (רובי) ריבלין - תנו לילד

שאנן סטריט נמצא במוזיקה הישראלית כבר שנים רבות, הוא התחיל את דרכו כסולן להקת "הדג נחש", אך גם מנהל בו זמנית קריירת סולו. בנוסף לעיסוקים במוזיקה ראינו את סטריט כתסריטאי בסרט הישראלי המצליח "פלאות".  כיום, עובד סטריט על אלבום שלישי במספר כש"תנו לילד" יצא כחלק ממנו כששם לוקח חלק האזרח מספר אחת במדינה. 

את השיר כתב יוסי שריד ז"ל (היה חבר כנסת שנים רבות ואף כיהן כשר החינוך) והלחין שאנן סטריט ביחד עם שלומי אלון אשר הופקד גם על עיבוד השיר וההפקה המוזיקלית שלו שם לקח חלק גם סטריט עצמו. השיר טוב בעל מילים חזקות ומשמעותיות אשר באות להביא משהו מאוד מרכזי ע"י השיר, הלחן בא איתו במגע בצורה טובה גם היא ונראה כי השילוב בין הלחן למילים יוצרת שיר מחאתי עם הרבה אמת וביקורת חברתית. אל השיר מצטרף נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין אשר מוסיף משהו מאוד טוב לשיר, בכל זאת לא כל יום משתתף נשיא הדינה בשיר מסוג זה. 

 לסיכום: שיר ביקורתי מעולה. ★★★★★

 

אור בן עטר - שובי שובי

את אור בן עטר הכרנו לראשונה בתכנית הריאליטי "the voice" שם השתתף בעונה השלישית והיה בנבחרת של שלומי שבת שם היה בין המתמודדים הבולטים והזכורים של אותה העונה. מאז הספיק להוציא סינגל בכורה - "האור שבחיי" שזה לאהבה רבה כאשר השבוע הוציא בן עטר את הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה שבדרך - "שובי שובי" 

את השיר "שובי שובי" נכתב ע"י שלומית יצחקי. השר טוב וכך גם ביצועו של בן עטר שעומד בו בצורה טובה בהחלט אך בכל זאת משהו בשיר מרגיש לי קצת חסר, מצד אחד יש בשיר גם סיפור מסוים וגם לחן טוב שמתחבר אליו אך זה עדיין מרגיש לנו כמו משהו שכבר שמענו, דבר שדי מאכזב בהתחשב לעובדה שאראינו את הכישרון העצום של בן עטר ב"the voice". 

לסיכום: טוב, אך ציפינו ליותר. ★★★★

 

צחי הלוי - הי הי

צחי הלוי, יוצא העונה הראשונה של הראליטי "the voice" שם אף הגיע לגמר הכנית בנבחרת של שלומי שבת. מאז השתתפותו באותה עונה הספיק הלוי הצעיר לשחק בסדרות מצליחות כמו "מתים לרגע", "פאודה" במחזמר "הזמיר" ועוד. בנוסף, הוציא אלבום בכורה וכמה סינגלים כמו: "חיבוק אחד נוסף" ואף את שיר הנושא של "פאודה". בימים אלו עובד הלוי על אלבום שני במספר כשהסינגל "הי הי" מתוכו.

בלב די שלם אני יכולה להגיד ש"הי הי" הוא אחד השירים היותר טובים שיצא לי לשמוע לאחרונה, על השיר באופן מלא אחראי הלוי עצמו כאשר כתב את מילות השיר, הלחין אותו ואף הפיק מוזיקלית. השיר מיוחד ומתחבר כל כך טוב עם קולו הצלול והמיוחד של הלוי כאשר הכל מתחבר לחבילה מושלמת ואיכותית במיוחד עם המילים והלחן. השיר זורם לאורך כולו ואין אפילו שניה של שעמום או חוסר זרימה שלנו ושלו.

לסיכום: פשוט ומעולה. ★★★★★

 

בוטן מתוק בקרקס - עף מעל העיר

לפני כ- 17 שנה שמענו לראשונה על להקת "בוטן מתוק בקרקס", השלהקה הוציא כשני אלבומים וכיום עובדת על אלבומה השלישי. כאשר סגנון הלהקה הוא רוק. בין שירי הלהקה ניתן להכיר את "אלמוג", "בכל הכוח", "את לא לבד" ועוד רבים. בין חברי הלהקה בעבר ניתן היה למצוא תא הזמר המצליח עידן רייכל שהיה חבר בלהקה ותפקד על הקלידים וקולות הרקע.

על מילות השירים אחראיים שניים מחברי הלהקה - גדי אלטמן ואביב בונן כאשר את גדי הופקד גם על הלחן של השיר, השיר מתחיל בקצב טוב שכבר מתחיל לסחוף אותנו ולא מפסיק עד לשנייה האחרונה של השיר, המילים זורמות גם הן ויש בהן המון אמת וסיפוריות. סך הכל שיר טוב והחזרה שלהם אלינו אחרי 11 שנים נפתחה בצורה מעולה ואנחנו כבר מחכים להמשך של הלהקה ובטוחים שעוד יצליחו להפתיע אותנו.

לסיכום: חזרה מצוינת למוזיקה! ★★★★★

 

נעמה כהן| Teardrop - NaMa

את השם נעמה כהן שמענו לראשונה בתכנית "כוכב נולד" שם השתתפה בעונה התשיעית והייתה בין המתמודדות המוכשרות והמיוחדות באותה העונה, מאז התכנית לא מפסיקה נעמה לעבוד, היא הספיק להתחתן עם יהל דורון (מהצמד גיא ויהל), להביא לעולם תינוקת ואף הוציאה אלבום בכורה. בנוסף, עובדת על אלבום שני אשר עתיד לצאת בקרוב.

הפעם בחרה כהן הצעירה להוציא כסינגל מתוך האלבום החדש שבדרך שיר ישן ומוכר - "Teardop" כאשר על העיבוד היו אחראיים כהן עצמה ובעלה יהל דורון, הסיצוע של נעמה פשוט קסום ונדמה כי היא הראשונה שמבצעת אותו. כהן עומדת יפה במילים ובלחן הדיי מסובכים ועושה זאת בגבורה והתוצאה לא פחות ממושלמת.

לסיכום: עשתה עבודה מצוינת. ★★★★★

 

 

 
תגובות