הוא עוד יזרח: אליעד מלכי רוצה שתיקחו אותו ברצינות. צילום מסך מאינסטגרם

הוא עוד יזרח: אליעד מלכי רוצה שתיקחו אותו ברצינות

אתם אולי מזהים אותו מכמה תופעות רשת במשך השנים האחרונות, או אולי מהאלבום שהוציא. לאחר סינגל חדש ואודישן בכוכב הבא תפסנו אותו לשיחה על הקריירה, התגובות והשאיפות

את אליעד מלכי אתם בטח כבר מזהים. מהפארודיות, מהסינגלים ואולי אפילו מהאודישן שעשה שבוע שעבר בכוכב הבא. הוא בן 25 וכבר הספיק להקים לעצמו קריירה מרשימה שרובה מתרחשת ברשת, איפה שכולנו נמצאים כמעט כל היום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה? 

"למדתי פיתוח קול ופסנתר ובגיל 18 התחלתי להקליט מוזיקה שלי. רק כשהייתי בן 21 פרצתי עם שיר שהיה מאוד ויראלי באותה תקופה והוא נקרא "מאמי סונג". מאז הצלחתי לשחרר עוד ועוד חומרים שכולם הפכו לויראלים ומשם בעצם התחלתי את הקריירה".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"אני מאוד אוהב ליצור בשביל אנשים ואני מאוד אוהב את כל התהליך של היצירה וגם את התהליך של הקבלה של הקהל. הקהל שלי הוא קהל מאוד תומך ואוהב. אני אמן שיוצר דברים שהם יחסית שונים ואחרים ממה שרואים במוזיקה הישראלית. גם הקליפים שאני יוצר הם בדרך כלל קליפים שונים".

© צילום מסך מאינסטגרם

מה הכוונה בשונה?

"אני חושב שהם פשוט מעוררים פרובוקציה גם בגלל התוכן שלהם וגם בגלל המחשבה שצריך להשקיע בקליפ. המון אנשים לא באמת מבינים מה קורה בקליפים שלי אז תמיד זה מעורר חשיבה ותמיד יוצא לי להסביר לאנשים למה התכוונתי בתהליך היצירה של הקליפ. באיזשהו מקום אני מרגיש שהקהל כן אוהב ומתחבר וזה בעיני התהליך האמיתי של היצירה – לראות שהקהל באמת נהנה מהחומרים ושומע את החומרים ולוקח חלק בהופעות".

אמרת שהקליפים שלך מעוררים פרובוקציות. מה התגובות שאתה נתקל בהן ברשת?

"המון אמנים בעידן של היום קונים צפיות ומקדמים את עצמם בצורה לא אמיתית. יש לנו בסך הכל במדינה שמונה מליון אנשים שלא בהכרח כולם נגישים לרשת או מבינים את השפה ופתאום כשאתה רואה רבע או חצי מיליון צפיות על קליפ ואתה רואה גם המון שיתופים אתה מבין שזה אמיתי ולא מזויף. מה שקרה עם היוטיוברים זה שהם לקחו כל מיני שירים שלי ועשו עליהם פארודיות וזה מה שבעצם חשף אותי לעולם של הילדים בשנה האחרונה. הכרתי את תופעת הפארודיות לפני שהתפרסמתי וידעתי שמשהו כזה יכול לעבור גם דרכי וכשזה עבר דרכי באמת ראיתי שזה פתח לי עולם מאוד גדול. פתאום יותר ילדים הכירו אותי ויותר אנשים מצטלמים איתי ברחוב מה שעד היום קרה רק עם מבוגרים".

אז בסך הכל לקחת את זה למקום חיובי

"אני תמיד לוקח את הדברים האלו בצורה חיובית. המון שואלים אותי ברחוב- 'זה לא מעצבן אותך שהילל פארודי עשה עליך פארודיה?' ממש לא. אני מכיר אותו ומאוד מעריך את מה שהוא עושה, אני אוהב את מה שהם עושים ואני אפילו יודע שמתכננים לעשות פארודיות על הסיגל החדש וגם עם זה אין לי בעיה בכלל. אני מאוד חיובי עם בחירה שנעשת והם באמת שומרים על הכבוד שלי הם לא פוגעים בי באיזשהו אופן".

© צילום מסך מאינסטגרם

כמו שהזכרת, הוצאת סינגל, "עוד אזרח", איך הייתה העבודה עליו?

"הסינגל הזה בעצם יצא אחרי הפסקה של שבעה חודשים בגלל שעבדתי על "הכוכב הבא לאירוויזיון" שבו הופעתי ביום שלישי שעבר. ידעתי שאסיים לעבוד על הכוכב אוכל להמשיך לעבוד על חומר חדש כי בעצם כל החצי שנה האחרונה הוקדשה לתכנית - חזרות עם רקדנים, כיראוגרפיה, שירים. כל מה שראו בעשר, זו עבודה של חצי שנה. במהלך התקופה גם כתבתי שירים והייתי באולפן. הסינגל האחרון הוקלט תוך כדי העבודה והקליפ עצמו צולם בצפון באמצע דצמבר בחמש לפנות בוקר. קפאתי מקור וכל שנייה עצרנו והתכסתי מרוב קור. זה היה קשה. שבחרנו את המקום באוגוסט הוא היה נראה מדהים ורק בדצמבר בצילומים הבנתי כמה קר היה".

אז אחרי שסיפרת את האתגר שחווית בצילומים מה המסר של השיר?

"הייתה לי תקופה מאוד קשה במהלך השבעה חודשים האלה גם בחזרות עם הכוכב וגם בחיים האישיים שלי. הרגשתי שכשאתה לא מוציא החומר הקהל עוזב לאמנים אחרים. הסינגל מבטא את הרצון שלי לזרוח למרות כל מה שעברתי וכל מה שקורה. הרצון להישאר מוכר ולהישאר בתודעה. שאנשים יאהבו ויכבדו את מה שאני עושה ולשם אני באמת שואף. אחרי שראיתי שהשופטים בכוכב הבא פסלו את מה שעשיתי הרגשתי סוג של שפל. עבדנו על הדבר הזה מאוד קשה עם רקדניות, פיתוח קול. ערכו את זה בעיני לא יפה בטלוויזיה ובגלל זה קיבלתי תגובות שלא ציפיתי לקבל ובאיזשהו מקום אני מרגיש שהגעתי לשפל ומגיע לי לזרוח כי אני באמת משקיע במה שאני עושה. וזה בעצם המסר של השיר: גם במקומות הכי נמוכים שאתה יכול להגיע בסוף תהייה זריחה".

כמו שהזכרת מקודם אתה אומר שהמסרים בקליפ שלך לא לגמרי מובנים. מה הכוונה בקליפ החדש בסצינה בה אתה כביכול מתחתן עם עצמך?

"הרעיון שעמד מאחורי זה שהוא מתחתן עם עצמו מתוך הבדידות. כל הקליפ בעצם היה אני. לא היה מישהו נוסף. בכל החלקים הייתי לבד. נפלתי על הרצפה כמו כל הנפילות שאנשים עוברים ואז הרמתי את עצמי. זה בעצם החוזק שלי והחולשה שלי בתור חתן וכלה. אם לא הייתי מסביר לך את זה אני בטוח שגם אתה היית חושב שהקליפ הוא סתם פרובוקטיבי בלי שום מטרה מסוימת, זה מה שהרוב חושבים".

 

סשן אחרון לסינגל החדש ותיקונים אחרונים. אין לי מילים,מרגש מאוד.

A photo posted by Eliad Malki (@eliadmalki1) on

אחרי כל השיחה העמוקה הזו בוא נעבור לדברים קלילים יותר. איפה הכי היית רוצה להופיע?

"אני לא פוסל שום במה. ככל שעובר הזמן אני מרגיש שאני מתחבר יותר לנוער וככל שאני מתחבר יותר לנוער אני מרגיש שאני יותר אוהב את הקהל הזה. הנוער כקהל זה משהו שהשתלב בקריירה שלי די בהפתעה. שראיתי כמה הקהל הזה תומך ומעריך הבנתי כמה הוא שווה. יש את כל עניין ההערצה היום.. אני לא אוהב שמעריצים אותי או בכלל את המילה מעריץ, אני אוהב שאוהבים את היצירה שלי ואת מה שאני עושה. יש אנשים שבאים אליי ואומרים לי בקניון: "אנחנו מעריצים אותך!". קשה לי לקבל את זה עדיין. בכל זאת אני כמו כל בן אדם. אני לא משהו שאין ובסופו של דבר אני כמו כולם. אני שואף להיות כמה שיותר נגיש לבני נוער השנה. אולי אני אוכל אפילו להופיע בפסטיגל. כשפרצתי לא התעסקתי באיזה קהל יאהב ומה. הוצאתי ומי שאהב אהב".

איך היית מגדיר את הסגנון שלך?

"עד עכשיו עסקתי בפופ והתחלתי עכשיו לנסות עוד סגנונות. הסינגל הבא יהיה בהינדי פופ, אחריו יצא שיר שהוא רגאיי. אני מנסה עוד כל מיני סגנונות חוץ מהפופ שעשיתי כי אני יודע שהגרעין של המעריצים נשמר ואנשים באמת מעריכים ואוהבים את מה שאני עושה אז אני מרשה לעצמי לשחק קצת בכל הסגנונות".

מקודם הזכרת שאתה לוקח הכל ברוח טובה ובכלל אחרי שהוצאת שיר שמדבר על זריחה והתפתחות, מי המודל לחיקוי שלך?

"יש הרבה מודלים לחיקוי בעיני. אני מתחבר גם למוזיקה מודרנית וגם למוזיקה שהיא יותר ישנה. אני מאוד אוהב את ליידי גאגא ואת בריטני ספירס וגם את קייטי פרי. אני מאוד אוהב ז'אנרים שבחו"ל קוראים להם טראש מיוזיק ובארץ אליעד הוא דוגמה לפופ טראש אפילו שזה לגמרי לא אותו הדבר. אני די אוהב לקחת רעיונות והשראה מכל האמנים האלה. בנוסף, אני גם אוהב מאוד מוזיקה קלאסית ומבטיח שבשירים הבאים הקלאסי יקח טיפה יותר משמעות".

אם היית יכול לבחור אמן ולבצע איתו דואט. מי זה היה ולמה?

"הייתי רוצה לעשות דואט עם נועה קירל או עדי ביטי. את עדי ביטי ראיתי כמה פעמים ויש לנו אפילו את אותה הסטייליסטית. אני מרגיש שזה יכול להיות חיבור מעניין. יש עדיין שלא מכירים אותי מספיק ולא מכירים את מה שאני עושה ואני חושב שאם אני אחבור לכוכבי הנוער הגדולים של היום זה יראה קצת אחרת. אני תמיד פתוח להצעות ואני ממש אשמח לעשות שילוב כזה".

לצערי הרב הגענו לסוף הראיון ולסיום הייתי רוצה לשאול אותך איפה היית רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"אני מקווה שתהייה לי הצלחה מסחרית ולא רק הצלחה ברשת. כל העבודה שלי בעצם זו עבודה שאני יוצר ומתפרנס לא דרך דברים שקשורים למוזיקה. מאוד קשה לעשות מוזיקה ולא להתפרנס ממנה. אני מקווה שעוד חמש שנים יהיו לי את הכוחות להמשיך את מה שאני עושה היום. שאגיע לכמה שיותר קהלים ולכמה שיותר מקומות. לפני ארבע שנים שאלו אותי את אותה שאלה ועניתי שאני רוצה להיות זמר מפורסם. עכשיו החשיבה שלי השתנתה ואני מקווה שבעוד חמש שנים אני אופיע על המון במות ושאני אצליח להתפרנס ממוזיקה ולהפוך את זה למקצוע שלי".



תגובות