על ראש הברוש שבחצר: פלייליסט חגיגי לט"ו בשבט. צילום: shutterstock

על ראש הברוש שבחצר: פלייליסט חגיגי לט"ו בשבט

ט"ו בשבט הגיע ולכבוד החג הכנו עבורכם פלייליסט מיוחד שמתאים בדיוק לאווירה המיוחדת של ראש השנה לאילנות

ט"ו בשבט הוא אחד החגים האהובים עלינו ולכבדו ריכזנו כאן את כל השירים שעושים לנו טוב ומזכירים לנו את החג.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"שושנים עצובות" - עידן רייכל

השיר "שושנים עצובות" שכתב והלחין עידן רייכל, יצא בשנת 2002 כחלק מאלבום הבכורה של "הפרוייקט של עידן רייכל". השיר בעצם מדבר בלשון נקבה על מישהי שליבה נשבר לאחר שהאהוב שלה עזב אותה והלך לאהובה אחרת אך היא בוחרת להמשיך לחכות לחזרתו. המילים במהלך כל השיר מדמות את היופי שבטבע השקט ובנוסף לכך הוא מציג את השושנים כסמל לאהבה חזקה ופורחת כאשר בסוף השיר הפרחים מאבדים ממשמעותם ונובלים.

 

"בשדה ירוק" - גידי גוב

גידי גוב החל את דרכו בעולם הבידור כבר בגיל 19 עם גיוסו לצה"ל והיה בין היתר אחד מחברי הלהקה הישראלית "כוורת". בשנת 1991 יצא אלבום הסולו המוצלח ביותר של גוב וכלל בו את השיר "בשדה ירוק" שהלחין חברו ללהקת כוורת, דני סנדרסון. השיר כולו מדבר על הטבע ונראה כי מספר סיפור שלם מתנהל על גבעה בשדה שסוחבת איתה המון רגש ואף זיכרונות של טבע ואהבה.

 

 

"פרדס" - דניאל סמירה

דניאל סמירה הוא זמר ויוצר מתחיל שלפני כשלושה חודשים הוציא את השיר הראשון שלו "פרדס" שכתב והלחין בעצמו כשהיה בכיתה י"א. במילים השיר מעביר חוויה מאוד כואבת וסוערת שמתוארת בעזרת פרדס ירוק ורגוע, שברגע עובר שינוי קיצוני על ידי מישהי שמשאירה המון הרס וכאב במקום השקט ההוא. השיר מרגש והלחן מתחבר טוב מאוד אל המילים שמראות הרבה רגש, ניתן בקלות ניתן להתחבר אליהן ואל הטבע היפה שמתואר בשיר.

 

"גבעול" - יעל לוי

יעל לוי הייתה זמרת ידועה יחסית בשנות ה-80 של המאה שעברה שפגשה עליות וירידות במהלך הקריירה ומידי כמה שנים שהייתה נעדרת נהגה להוציא אלבומים שונים. השיר "גבעול" הוקלט לראשונה על ידי לוי בשנת 1989 אך לא זכה להצלחה גדולה ובשנת 2011 החליטה לחדש את השיר בביצוע עדכני יותר כחלק מאלבומה "אי ירוק בים". השיר מאוד מרגש והמילים מספרות על בחורה שיאבדה מחוזקה, משמחתה ומרבה לוותר לעצמה לכן נוהגים לקרוא לה "גבעול" כמטאפורה לדמות חלשה שנושבת בקלות עם הרוח.

 

"אלון שלי" - שירן אלעד

שירן אלעד היא זמרת ויוצרת שלרוב העדיפה לשיר יצירות מפורסמות של אמנים אחרים אך עם הזמן העזה והשיקה אלבום בכורה מקורי משלה כאשר השיר "אלון שלי" הוא חלק ממנו. במלל אלעד מנסה ככל הנראה להעביר אכפתיות ודאגה לאדם מאוד חשוב שלוקח חלק גדול בחייה, ניתן לחשוב שמדובר באח או קרוב משפחה אחר ששניהם עוברים יחד הרבה חוויות ומדמה אותו כעץ אלון. עם זאת לאורן כל השיר היא מדגישה את האמפתיה שצריך להקדיש לטבע ובפרט בשורה האחרונה, שרה ש"עצים אינם שונים מבני אדם."

 "

"גני גנים" - דניאלה ספקטור

את השם דניאלה ספקטור רובכם בוודאי לא שמעתם אך את השירים שלה נוהגים לשדר בתחנות הרדיו בתדירות מכובדת לכן יכול להיות שאת הקול שלה אתם כבר מזהים. קולה עדין אך מצליח להיכנס במהירות אל תוך הלב. השיר שלה "גני גנים" אמנם מורכב מכ-11 מילים בלבד אך הן מעבירות במסר שלהן הרבה משמעות ובשיר הדמות קוראת לצאת ולראות את הטבע שהדמות גדלה בו ומרוצה מכך מאוד.

 

 

 

תגובות