"מצליח לרגש ולהפנט בכל מילה בשיר": טור שבועי. צילום: הילה בר

"מצליח לרגש ולהפנט בכל מילה בשיר": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

קפה שחור חזק ויוסי ואסה - "נבסו הגיע"

קפה שחור חזק פרצו לחיינו עם הלהיט שלהם ושל נצ'י נצ' "יהיה בסדר" ומאז אנחנו לא מפסיקים לשמוע עליהם (וטוב שכך). מאז אותו להיט הספיקו להופיע על בימת יום העצמאות בהר הרצל, לחמם את כריס בראון, שון פול ומתיסיהו ואף לזכות בפרסים נחשקים.

"נבסו הגיע" הוא אמנם לא שיר מתוך אלבום חדש וגם לא קאבר, השיר הוא בעצם שיר הנושא לסדרה "נבסו" שתעלה ביום רביעי הקרוב בערוץ 2. הסדרה (הקומית יש לציין) מציגה את סיפורו של גילי בחור מהעדה האתיופית אשר נשוי לבחורה אשכנזיה. ועכשיו נעבור לשיר, "נבסו הגיע", נכצב ע"י שני חברי ההרכב אורי ואילק ואף הולחן על ידם ביחד עם עמית שגיא. הלחן בשיר מצוין ומתגלגל לנו בלשון יחד עם המילים, הביצוע של השלושה (קפה שחור חזק ויוסי ואסה - משחק את גילי) מצוין גם הוא. סך הכל השיר טוב ובהחלט יכול היה לשמש גם כסינגל נפרד של ההרכב המצליח.

לסיכום: מעולה ומפתיע.  ★★★★★

 

דוד ד'אור - "עפיפונים"

דוד ד'אור ידוע כאחד הזמרים המוכשרים והמיוחדים במוזיקהב השיראלית, הוא מביא משהו מרגש ושונה. ד'אור הוציא כ-12 אלבומים, זכה בפרסים רבים והוציא שירים רבים אשר נחקקו לכולנו בלב ובזיכרון, בינהם: "שמור על העולם ילד", "הלב יודע", "כל הכוכבים" ו"פתח ליבך".

בשיר החדש - "עפיפונים" אנחנו רואים חיבור בין לא מעט אנשי מוזיקה, על המילים הופקדו ד'אור עצמו ווצביקה ברגמן, בלחן לקחו חלק יהל מנטש ויהל דורון שהאחראיים גם על העיבוד וההפקה המוזיקלית בשיר (כן כן, הצמד יהל ודורון) וד'אור. השיר מצליח שוב להוכיח את קולו הנדיר של ד'אור שמצליח לרגש ולהפנט בכל מילה בשיר, הלחן והעיבוד מתחברים גם הם בצורה מושלמת לשיר ולמה שרצה (והצליח) להעביר.

לסיכום: מצוין כרגיל.  ★★★★★

 

כוכב ושמוליק - "אהבה בכיכר המדינה"

כוכב ושמוליק פרי אמנם לא זמרים אך זה לא מנע מהם להוציא השבוע שיר חדש רגע אחרי יצאתם מבית "האח הגדול".

אז אחרי שיצאו מהבית המפורסם במדינה יוצאים הזוג כוכב ושמוליק פרי עם שיר חדש. את "אהבה בכיכר המדינה" שנכתב והולחן ע"י אסף ניסים. אני חייבת לציין שמאוד קשה להתייחס לשיר הזה ברצינות, השיר לא מצליח להחזיק כמו שצריך הוא נשמע דיי חסר משמעות ומרגיש כאילו יצא רק כדי להחזיק את 15 דקות התהילה של הזוג. 

לסיכום: חסר משמעות. ★★

 

האחיות כרקוקלי וצאלון - "כאילו כלום"

האחיות כרקוקלי פרצו לחיינו בריאליטי "x factor ישראל", השתיים שכבר אז הצליחו לכבוש אותנו עם מתיקות וכישרון יוצאי דופן, הדרך בה שרות השתיים ומנגנות בו זמנים בקלידים דיי מדהימה ויחודיית. מאז אותה עונה הספיקו השתיים לעבוד על אלבום בכורה ולהוציא סינגלים כמו: "תדע", "מי אם לא את", "כאן ועכשיו" ועוד'. בנוסף, השתיים עובדות במרץ על אלבום הבכורה שלהם שצפוי לצאת בקורב.

על המילים והלחן הופקדו טלי ולירון בעצמן, צאלון בוחבוט, רון ביטון, מאור שיטרית ואיריס מור (שלקחה חלק רק במילות השיר). העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי צאלון בוחבוט. השיר החדש לפחות בעייני הוא הכי טוב של השתיים עד כה מכל בחינה אפשרית. (וזה לא היה קל להגיד את זה בהתחשב לשירים הקודמים שהיו מעולים גם הם). השיר מצוין וכך גם הלחן והביצוע שלהן. הן הצליחו להוכיח לנו שוב כמה הן מוכשרות וכמה הן כאן כדי להשאר. משהו בחיבור שלהן גם כאחיות וגם כזמרות מצליח להגיע לבמה בצורה הטובה ביותר. בנוסף, הקליפ מתחבר לי בצורה מושלמת למילים וללחן. אין ספק שנעשתה פה עבודה מעולה.

לסיכום:עוד שיר מוצלח מבית היוצר של הכרקוקליות.  ★★★★★

 

טל מדיוני - "מעליות"

את השם טל מדיוני אתם בטח מכירים מהעונה האחרונה של הראליטי "the voice". אז טל אמנם לא המשיכה בתכנית אך היא לגמרי לא עוזבת אותנו. ואחרי שכבשה אותנו בלטוויזיה היא עוברת לכבוש לנו את הפלייליסיט עם השיר החדש שלה - "מעליות".

את הסינגל הראשון - "מעליות" כתבה והלחינה טל בעצמה כאשר על ההפקה המוזיקלית הופקדו נתנאל שבין ואור דידי. את זה שהיא מוכשרת בטירוף הבנו כבר בשלבים הראשונים של התכנית אך בסינגל הזה היא מוכיחה לנו את זה ובענק. השיר פשוט כל כך, הוא מיוחד, לא מתאמץ ואמיתי, כל אלו בנוסף לביצוע העדין והמצוין של מדיוני הצעירה. הסינגל מצליח להבליט את כל הדברים הנכונים בקול שלה, אליו מגיע גם הלחן המצוין. אה כן, ותזכרו את השם טל מדיוני, אתם תשמעו עליו עוד הרבה. 

לסיכום: מיוחדת וטובה כל כך. ★★★★★

 

 שווה האזנה

השבוע אגם בוחבוט הוכיחה לכולם שהיא יכולה גם לשיר באנגלית. הזמרת הצעירה שחררה קאבר מיוחד וקסום לשירו המצליח של ג'סטין ביבר - "Let me love you" והראתה את היכולות המדהימות שלה עם קול מהפנט ומלאכי וקאבר שבקלות יכל להשמע כלהיט שנכתב עבורה. יש לציין גם את העיבוד המיוחד שהותאם אליה ועשה עבודה מופלאה. בקיצור, שווה האזנה!

אגם בוחבוט - Let me love you. צילום: רון קדמי. באדיבות זאביק דרור יחסי ציבור
 
תגובות