"טוויסט שמוסיף רבות לשיר": טור שבועי. צילום: יח"צ

"טוויסט שמוסיף רבות לשיר": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

חגית יאסו - "אוודאמת"

חגית יאסו פרצה לחיינו בתכנית הריאלטי "כוכב נולד" שם זכתה במקום הראשון בעונה התשעית. מאז אותה עונה נעלמה קצת אך עשתה לא מעט, היא הוציא את סינגל הבכורה שלה - "מתחת למים" ואף הופיעה מעבר לים פעמים רבות. כבר בתכנית ראינו את כישרון יוצא הדופן של הזמרת הצעירה שממשיכה להוכיח זאת בסינגל החדש "אוודאמת" מתוך אלבום הבכורה שבדרך.

המילים של "אדוודאמת" הם עממיות (ובשפה האמהרית) והלחן של נעם שלמה. אז נכון שאני לא מבינה אף מילה בשיר ובכל זאת זה אחד השירים הטובים ששמעתי. משהו במנגינה, בשירה היחודית של יאסו ואפילו בשפה גורמים למשהו כל כך שונה ומיוחד שלצערי כמעט ולא קיים במוזיקה הישראלית בארץ. יאסו, מצליחה להביא משהו יחודי, שהוא שלה ורק שלה. על אף שהשיר לא בעברית הוא מעניין וסוחף בדיוק כמו שיר שאבין את מילותיו, ופה ההצלחה האמיתית של השיר.

לסיכום: אחד השירים הטובים ששמעתי. ★★★★  

 

קרזימו - "שוקולד"

אחרי שהוציא הזמר הצעיר קריזמו את "עושה לי", "עוקף קריות", "בדרך לים" ועוד', הוציא קריזמו סינגל חדש אם שם מעניין שעושה לנו חשק עז למשהו מתוק - "שוקולד".

את "שוקולד" כתב, הלחין והפיק מוזיקלית קריזמו בעצמו כאשר בכתיבה ובלחן השיר לקח חלק טל שיון. השיר ממשיך את הקו והסגנון המוזיקלי שהציב קריזמו עוד בתחילת הקריירה. לשיר מצטרף קליפ משעשע ומלא בשוקולד ובעטיפות הממתק עם פרצופו של הזמר (שמגדיל לנו שוב את הרצון העז למשהו מתוק).

לסיכום: שיר נחמד אך יכל יותר. ★★★  

 

מארינה מקסימיליאן | Easy life" - Marina Maximilian" 

מאז שזכתה מארינה מקסימיליאן ב"כוכב נולד" אנחנו לא מפסיקים לראות ולשמוע אותה (וטוב שכך). היא הספיקה להוציא שני אלבומים מוצלחים במיוחד בינהם שיר כמו "אפס סבלנות , "לפעמים", "Trust This" ועוד'. השיר - "Easy life" הוא סינגל מתוך אלבומה השני של הזמרת אשר יצא לפני פחות משנה.

השיר - "Easy life", נכתב ובולחן ע"י מקסימיליאן בעצמה כאשר על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד הזמר והמוזיקאי אסף אמדורסקי. השיר מעולה, הוא סוחף ועוצמתי, השיר ממשיך את הקו המוזיקלי היחודי של מקסימיליאן ומבליט את קולה העוצמתי והמיוחד של מקסימיליאן. קולה מתחבר בצורה מושלמת למילים וללחן דבר המוסיף עוד נקודות בשיר. משהו בו מאוד מיוחד ונותן תחושה של שיר בינלאומי. 

לסיכום: פשוט מעולה.  ★★★★   

 

 

 

אייל גולן - "לא פשוט להיות פשוט"

אני לא באמת צריכה להסביר לכם מי זה אייל גולן, נכון? אחרי לא פחות מ-19 אלבומים הוציא השבוע הזמר המצליח בעל תארים רבים והופעות ה"sold out" את אלבומו ה20! אשר כולל 20 שירים, האלבום מחולק שווב בשווה - כלומר, עשרה שירים שקטים ואילו העשרה האחרים הם קצביים ושמחים.

בין כל השירים יש שיר אחד, טוב במיוחד שהוא גם שם הנושא באלבום - "לא פשוט להיות פשוט" אותו הלחין יונתן קלימי שגם כתב לצדה של תמר יהלומי (יוצאת כוכב נולד וחלק מהצמד "תמר ולידור") ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלית אחראי דודו קומה. השיר מצוין, יש בו משהו אמיתי ושונה. הסגנון של גולן נשאר כמובן אותו סגנון רק עם טוויסט שמוסיף רבות לשיר החדש. קולו של גולן מתחבר למילים הכנות וללחן המצוין ויוצרות את אחד השירים הטובים שלו לפחות בעייני.

לסיכום: לא פחות ממצוין.  ★★★★   

 

שווה האזנה

הזמר  הראל סקעת הוציא השבוע אלבום אוסף ראשון לכבוד עשר שנות קריירה. באלבום נכנסים להיטים כמו "עכשיו", "תהיה לי אהבה", "בוקר טוב מותק", "כל הציפורים", "אם הוא ילך", "את לי הכל" (גאליס) ועוד'. האלבום כולל כ-20 שירים מתוך כל שנותיו המוזיקליות. אלבום מוצלח במיוחד שאוסף את השירים הטובים ביותר של סקעת וככה גורמים לנו לשמוע את שיריו מכל הזמנים מבלי להתאמץ יותר מידי. 

שיר חדש הנושא את שם האלבום
 

נתן גושן, מצליח להפתיע אותנו כמעט כל הזמן בסינגלים שמוציא אך השבוע הפתיע אותנו הזמר המוכשר דווקא בקאבר שעשה לשיר "Toxic" של הזמרת המצליחה בריטני ספירס, את הקאבר העלה גושן בפייסבוק ובחשבון האינסטגרם שלו בדיוק בשבוע בו הודיעה על הופעה בקיץ הקרוב. עוקביו זכו לשמוע את הביצוע המיוחד והמצוין של גושן לשיר המוכר. הביצוע יעשה לכם את הסופש לטוב יותר! שימו אוזן. 

 
תגובות