גיא ויהל: "המוזיקה הפכה לעבודה שלנו באופן טבעי". צילום: איתן חתוכה

גיא ויהל: "המוזיקה הפכה לעבודה שלנו באופן טבעי"

רגע לפני שיופיעו בשבוע הבא ב"אמפי שוני" תפסנו את הצמד גיא ויהל לריאיון מיוחד על האלבום המתקרב, החברות, הראליטי והניצוץ המוזיקלי שהיה בהם עוד מגיל 12

בסוף השבוע יופיעו גיא ויהל על בימת הזאפה אמפי שוני, המופע עתיד לפתוח את סבב ההופעות החדש של הצמד המוכשר. רגע לפני המופע הגדול והמיוחד תפסנו את השניים לריאיון מיוחד על הקריירה המוזיקלית, החברות ומה מחכה לנו באלבום המתקרב ובהופעה.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

התחלתם לשיר ולנגן יחד כבר בילדות, איך גיליתם את האהבה של שניכם למוזיקה?

גיא: "ראיתי את אח שלי מתופף וזה הדליק אותי ורציתי גם, האמת שתמיד רציתי לנגן על גיטרה אבל אף פעם לא הסתדרתי איתה, היה לי יותר קל עם התופים".

יהל: "כל אחד התחיל לנגן לבד, גיא על תופים ואני על גיטרה. הייתי במחנה קיץ בח"ול ולקחתי איתי גיטרה, הילדים צחקו ואני חשבתי שזה עלי והיום אני מבין שזה לא קשור אלי והחלטתי שאני אלמד גיטרה ואראה להם שאני כן יודע לנגן ושנה אחרי זה כבר התחלתי ללמוד גיטרה. גם אח שלי היה מנגן והיו לו להקות אז שנינו הושפענו מהאחים הגדולים שלנו". 

פרצתם לראשונה בראליטי "the voice", איך החלטת יחד ללכת לראליטי ולא לנסות בדרכים אחרות? הרי היה לכם אלבום לפני התכנית?

יהל: "כן, היה לנו אלבום שהופענו איתו שלוש שנים".

גיא: "רצינו לפרץ עם האלבום בארץ וזה קרה מאוד לאט, היינו די אנטי ראליטי בתור להקת אינדי תל אביבית ששרה באנגלית ונראלי שפורמט חדש שהגיע לפה וזה שאביב גפן היה שם חיזק אותנו לסגור איתו מעגל וחשבנו להשתמש בפורמט הזה ובאמת להגיע לכמה שיותר קהל ולכל ספה".

אתם מכירים מילדות ובעצם אתם גם חברים מאוד טובים וגם שותפים לעבודה, איך החיבור בין החברות לעבודה?

יהל: "אצלנו זה די מעורבב, אנחנו ממשיכים את איך שגדלנו כשהיינו ילדים במקלט יושבים ומנגנים שירים שאנחנו אוהבים ואותו דבר היום אנחנו נפגשים באולפן, עושים מוזיקה, מופיעים, עכשיו היינו יחד באוסטרליה הופענו שם, היינו שם כמעט שבוע והיה, מדהים, היה כיף".

גיא: "היה כיף גדול באוסטליה, רחוק מפה המון שעות והיה ממש כיף".

חוץ מזמרים, אתם גם יוצרים כותבים ומלחינים. איזה מקום זה תופס בחיים שלכם?

גיא: "הפקה זה העבודה שלנו, זה משהו שהפך להיות העבודה שלנו באופן טבעי, אנחנו מפיקים גם לנו וגם לאמנים אחרים יש לנו אולפן כיפי ששם אנחנו יושבים ועושים את הכל וזה חלק משמעותי בחיי היום יום שלנו, כשהיינו בני 12 אמרנו שנגדל ונעבור לעיר הגדולה, נעשה מוזיקה ונתפרנס מזה, לא באמת הבנו אז מה זה אומר למוזיקה באמת יש המון גרורות מהפן ההפקתי, לכתוב לאמנים, להופיע עם זה זה באמת המון גוונים ואפשרויות להשתלב. אז אנחנו מנסים לחלוף על כמה שיותר דרכים בעשייה".  

screenshot_93
צילום: ג'וד מוסקוביץ
 

אתם עושים כמעט הכל יחד, כולל כתיבת השירים. מה הכי כיף בעבודה של שניים?

גיא: "נראלי שאובייקטיביות, המון פעמים כשאת עובדת לבד את קצת מאבדת את האובייקטיביות ואת לא יודעת מה טוב ומה לא וזה נחמד שיש מישהו שעושים איתו פינג-פונג על כל דבר ומתייעצים וברגע שמשהו עובר סינון של שנים הוא כבר יותר טוב מסינון של אחד, זה כבר עוד אוזן וזה כיף כי את לא לבד אף פעם שזה גם היה כיף יותר לעשות את "the voice" לבד כי לא הרגשנו לבד אף פעם, זה יכול להיות מאוד מלחיץ ואם הייתי צריך ללכת לבד לא בטוח שהייתי עושה את זה".

יהל: "עשינו את זה כבר ביחד אז אי אפשר, כבר לא נדע".

האלבום הראשון שלכם היה באנגלית ושאר האלבומים שלכם הם בעברית, איך קרה המעבר הדי משמעותי הזה?

גיא: "אני עד "the voice" לא שרתי בעברית, אנגלית היה נשמע לי יותר טוב וגם רצינו שזה יפנה קצת יותר החוצה ואחרי התכנית ששמה שרנו בעברית היה דיבור שנמשיך לשיר באנגלית ואיכשהו אביב גפן חיבר אותנו ואמר שאנחנו לא יכולים לעשות את השינוי הזה כי בנינו משהו ומכירים אותנו כגיא ויהל ששרים בעברית אז לעשות ניצול של המומנוטום הזה ולשיר עברים וככה באמת עשינו".

בסוף החודש אתם מופיעים על במה גדולה במיוחד, אמפי שוני, איך ההרגשה? מה מצפה לנו?

יהל: "אנחנו עובדים על עיבודים חדשים לשירים".

גיא: "אמפי שוני כיף, הולכת להיות הופעה חדשה לגמרי, השירים מקבלים טוויסט, אנחנו עובדים עם ג'וני גולדשטיין הגאון, זה ההופעה הזו  והלאה, ההופעה תפתח את הסיבוב החדש, הופעה בשוני פעם ראשונה, אנחנו מאוד מאוד מתרגשים, יש לנו אורחים מדהימים שבעצם גדלנו עליהם יש לנו את ארקדי דוכין, מיכה שטרית ולולה מארש שהם להקה ממש מגניבה יעל שושנה כהן היא חלק מהם שהיא גם הייתה ב"the voice" אנחנו מאוד אוהבים אותם ויהיו עוד הפתעות וכיף, זו התרגשות גדולה".

"הופענו בשוני פעם" © צילום מסך מיוטיוב

יתארחו ארקדי דוכין, מיכה שטרית ולולה מארש, למה דווקא אותם? מה הוביל לחבור בין כולכם?

גיא: "עם מיכה וארקדי גדלנו עליהם ויש לנו חיבה מיוחדת אליהם, ארקדי, כשהייתי בן 18 שלחתי לו דיסק שלי עם סקיצות שלי, סקיצות נוראיות. הדרך לא דרך הוא התקשר אלי והביא לי טיפים ודיברנו וזו בעצם סגירת מעגל שאני מנסה לעשות כבר זמן מה, להופיע איתו ומיכה גם אנחנו מכירים אותו דרך אשתו, הפקנו לה פעם".

יהל: "יש לנו חבר שמנגן עם לולה מארש והופענו איתם כשהם התחילו בבארבי ולא מזמן הם הוציאו אלבום ששמעתי אותו וממש התאהבתי בו, כשהייתי בסופש בפריז הייתי בהופעה שלהם וממש עפתי עליהם, האמת שפשוט הרצנו עליהם אינסטגרם".

מה השאיפה הכי גדולה שלכם?

גיא: "השאיפה הכי גדולה שלנו כרגע זה לעשות גם חומרים באנגלית ולצאת איתם החוצה".

יהל: "להופיע בוומבלי (איצטדיון בלונדון - מ.ש) אנחנו התחלנו באלבום באנגלית".

בקרוב אתם מוציאים אלבום חדש, מה אתם יכולים לספר לנו על מה שנפגוש שם?

גיא: "כבר יצאו מתוכו שני שירים, "השמש תזרח" ו"הכל יכול לקרות". אנחנו מרגישים שחל שינוי מסוים בסאונד ובטקסטים, חיפשנו יותר להעמיק אותם והוספנו לשורותינו את דן תורן שזה עוד אוזן, אז ליצור בשלישיה זה אפילו יותר משוכלל, זה מעשיר ומעמיק יותר. לדעתי גם התבגרנו, עברנו דרך ולדעתי אפשר גם לשמוע את זה למרות שמי שאנחנו אומרים לו על זה הוא אומר שזה נשמע לו אותו דבר אז אולי הכל סתם בראש שלנו"

יהל: "אנחנו מתעסקים יותר באלקטורניקה, ביטים, משדרים דברים שהם לא רק מהעולם שלנו ובאופן טבעי אנחנו מקשיבים לכל המוזיקה שקורות היום ורוצים לגוון שיהיה מעניין".

 

יש לכם דמות מוזיקלית להשראה?

גיא: "בעקרון כל מה שעובר לנו באוזן משאיר חותם בדרך זו או אחרת".

יהל: "ברי סחרוב, אהוד בנאי, אביתר בנאי, קולדפליי. יש גם כל מיני דברים חדשים שגם מאוד מעניינים".

הנשים של שניכם הן מוזיקאיות מוכשרות ומוכרות בפני עצמן, אנחנו נראה מתישהו דאבל דואט משותף? או אפילו דואט של יהל ונעמה ומארינה וגיא?

גיא: "אולי מתישהו, הפקנו את האלבום של מארינה (מארינה מקסימילין בלומין) בעברית ויהל מקליט לאשתו (נעמה כהן - יוצאת "כוכב נולד"), לפעמים אנחנו מארחים את נעמה ולפעמים את מארינה, תמיד שואלים אותנו את זה, כנראה שכן אולי זה מתבקש".

אנחנו רואים עכשיו לא מעט זמרים שמשנים כיוון ומוסיפים לקריירת השירה שלהם גם קריירת משחק, אתם רואים את עצמכם עושים דבר כזה?

יהל: "יש לגיא כל מיני הצעות לאודישנים, יכול להיות שיום אחד הוא יעשה גם את זה, כשזה קורה למוזיקאים זה בא זה כשזה בא במקרה וזה מתלבש ומתאים".

גיא: "באופי שלי אני לא שחקן, אבל אולי מתישהו זה יתלבש, אם יגיע משהו שממש יתלבש ולא יצריך ממני להשתנות אז אולי".

© צילום מסך מיוטיוב
תגיות
תגובות