אקו: ״אין תשובות נכונות או רק דרך אחת״. יח"צ

אקו: ״אין תשובות נכונות או רק דרך אחת״

בגיל 28 זמרת ההיפ הופ אקו כבר מחזיקה ברפטואר מוזיקלי מרשים, אך עדיין לא עוצרת את עצמה מלחלום על גבהים חדשים. מחזירים את הראפ לרחובות

היא בת 28, משופשפת ומוכנה לעבודה קשה. מאחוריה עומדים שיתופי פעולה מצליחים, שנים של עשייה והרבה חלומות שהתגשמו. הכירו את אקו, זמרת מוכשרת מסצינת ההיפ הופ. ולא, זה לא כינוי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

באיזה גיל נכנסת לעולם המוזיקה?

"בגיל 17 קיבלתי גיטרה ראשונה מאבא שלי והתחלתי ללמוד לנגן ולשיר. במשך שנה שלמה ניגנתי לעצמי בחדר מבלי לגלות לאף אחד שאני כותבת ושרה, ואז כשהתחלתי לשיר לחברים הבנתי שקורה פה משהו רציני."

מה גרם לך להבין שהמוזיקה בשבילך היא יותר מתחביב?

"כשהמוזיקה נכנסה לחיי פתאום הרגשתי כאילו כל החסרונות שלי, כל מה שלא עבד באף מסגרת אחרת פתאום נהיה היתרונות שלי. עולם המוזיקה הוא עולם כל כך עשיר שאני פשוט לא יכולה לדמיין את עצמי עושה שום דבר אחר וזה היה ככה כמעט מהרגע הראשון. אחרי הצבא עשיתי טיול בין כמה מדינות ובאמצע טסתי לארץ לגיחה קטנה בין הטיסות, חבר הזמין אותי לאיזה ג'אם ואחרי אותו הסשן החלטתי שאני לא יכולה להמשיך לטייל ואני חייבת להתמקד במוזיקה, ללכת על זה."

מה מייחד אותך משאר האנשים בתעשייה?

"למרות שבזמן האחרון כבר יש יותר ויותר נשים בז'אנר הזה, אני מניחה שהעובדה שאני אישה שמתעסקת בעולם ההיפ הופ זה יחסית מיוחד. קשה לי להתעסק בהשוואה כי מה שבטוח הוא שאנחנו בתקופה טובה במוזיקה עם המון יוצרים ויוצרות מיוחדות ומגוונים."

מה היה רגע השיא בקריירה שלך עד היום?

"היו די הרבה רגעים שבהם הרגשתי שאני מגשימה חלומות שהיום לי. עם הצמד שלי אקו וטיטו ייצא לנו לחמם את די אנטוורד (DIE-ANTWOORD ) וזה היה רגע משוגע; גם לזכות לראות את ההופעה שלהם וגם לעמוד על הבמה הענקית הזאת. חוץ מזה העבודה עכשיו על האלבום בעברית מרגישה שלי כמו רגע שיא של התפתחות בקריירה ."

האם לדעתך אפשר לעבוד רק בתור מוזיקאי בארץ כיום?

"להיות בעל עסק עצמאי בארץ זה הדבר הכי קשה בעולם, זאת מדינה שמטפחת רק שכירים ונוגסת בעורף של עסקים עצמאיים, אין לזה קשר רק למוזיקה, אמנם מוסיקה זה עסק שאתה צריך להשקיע בו המון שנים בשביל לראות את הפירות אבל אין עסק שהוא לא כזה וזה לחלוטין אפשרי."

 

אם היו מציעים לך לעזוב את ישראל בשביל קריירה מצליחה בחו"ל, היית הולכת על זה?

"העולם היום השתנה והתפתח ואני לא חושבת שצריך לעשות החלטות כאלה דרמטיות יותר, אני למזלי טסה כמעט כל חודש עם ECHO&TITO להופיע בחו"ל וזה משתלב יפה עם החיים בארץ."

איזה שיתופי פעולה מעניינים עשית עד היום?

"המון! הדבר האהוב עלי בעולם זה שיתופי פעולה, תמיד מאתגר תמיד מוציא מאזור הנוחות ומאפשר ללמוד מלא. אחד משיתופי הפעולה החזקים ביותר היו עם אבישי כהן, שהוא נגן חצוצרה מהטובים בעולם, ההופעה איתו הייתה טיסה לגבהים חדשים. דרכו הכרתי ושיתפתי פעולה גם עם קרולינה וזכיתי לכתוב וורס היפ הופ על "אף אחד לא בא לי" שיצא לנו לבצע כבר כמה פעמים בהופעות חיות. חוץ מזה גם השיתוף פעולה עם הדג נחש היה מאוד עוצמתי והשפיע עליי מאוד וזה בעצם מה שנתן לי את הבמה לשיר בעברית בפעם הראשונה ומאז אני לא הפסקתי לכתוב בעברית."

 

אם היית יכולה לבחור בן אדם מפורסם מהז'אנר לעשות איתו שיתוף פעולה, במי היית בוחרת?

"מהארץ אני ממש מחכה להזדמנות הראשונה שתהיה לי לעשות משהו עם סימה נון שהיא ראפרית וזמרת מעולה ונותנת בראש, בחו"ל יש כל כך הרבה אבל כרגע הכי מדליק אותי זה אנדרסון פאק וצ'אנס דה ראפר."

יש לך טיפים לבני נוער שרוצים להכנס לעולם המוזיקה ולא יודעים איך?

"העצה היחידה שיש לי היא פשוט לעשות,ללכת עם כל רעיון שעולה לכם בראש עד הסוף ולא לפחד בכלל ממה שייחשבו ולא להפסיק לעשות, אין תשובות נכונות או דרך אחת אבל רק כשהופכים את הרצון לפעולה רק ככה אפשר ללמוד ולגדול ולהנות. לא להפסיק להנות."

תגובות