הכירו את מאור ביטון: "התחלתי לכתוב בגלל לב שבור". צילום: יח"צ

הכירו את מאור ביטון: "התחלתי לכתוב בגלל לב שבור"

מאור ביטון, יוצר וזמר נפלא שכנראה עדיין לא יצא לכם לשמוע אליו, וחבל. השבוע בפינת הכירו את שלנו תוכלו להכיר אותו

כנראה שאת השם מאור ביטון אתם עדיין לא מכירים, בן 30 מנתניה, מתעסק במוזיקה כבר מעל 15 שנה ועכשיו זאת ההזדמנות שלכם להכיר אותו. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?

"התחלתי לעשות מוזיקה בגיל 15, התחלתי לנגן בגיטרה, ובגלל אהבה ראשונה ולב שבור אז רציתי קצת לכתוב ולהגיד את מה שאני חושב ושאנשים יתחברו אליי וינסו להבין אותי." 

 

 מה מושך אותך לעולם הזה?

"היו כל מיני אומנים פה בארץ שממש אהבתי גם בתור ילד, קצת ברי סחרוף, אביתר בנאי, החברים של נטשה. זה התחיל בגלל האהבה הראשונה שלי בגיל 15, ונורא רציתי לעשות הופעה בשבילה, רציתי שהיא תשמע את כל השירים שכתבתי עליה אבל לא ידעתי לנגן. ואז לקחתי גיטרה וחוברת של שירים ישראלים שמראה איך לעשות את האקורדים. ישבתי איזה יום שישי אחד ולמדתי כל היום עד שידעתי לנגן את האקורדים ואז התחלתי להלחין את השירים באותו יום שלמדתי לראשונה אקורדים. המוזיקה עזרה לי למצוא את עצמי, להבין מי אני, במה אני טוב ובמה לא, מה מעניין אותי ומה לא מעניין אותי. הרגשתי שאני ממש נבנה. אתה מרגיש שהמוזיקה מוציאה לך דברים מהתת מודע, ואז אתה קורא את המילים, ואז אתה אומר: זה ממש מה שאני הרגשתי. אני לא עושה מוזיקה בשביל שיכירו אותי, זה כיף שאם אני עושה מוזיקה ואז גם אנשים אחרים אוהבים אבל אני כותב קודם כל בשבילי וזה רק בונוס אם אנשים מתחברים לשירים שלי. אם יש לך מה להגיד אז תגיד ואם אנשים מתחברים אז זה רק בונוס."

לאחרונה הוצאת את הסינגל "מתבלבל", איך הייתה העבודה עליו?

"בסוף שבוע אחד פשוט ישבתי בבית והיית נורא מבולבל, כל מה שעבדתי עליו, כל מה שתכננתי, שחשבתי שזה הולך לכיוון אחד ובסוף זה הלך לכיוון אחר לגמרי ואז התחלתי לכתוב את השיר, את כל מה שישב עליי."

 

איפה הכי היית רוצה להופיע? 

"הייתי רוצה להצליח להופיע הרבה. יש לי עכשיו הרכב עם ממש אנשים טובים; אלון וסרמן, דן אלמקייס וחן מאיר. היו עוד אנשים שאני ממש חייב להם הרבה שעשו איתי חלק מהדרך ולמדתי מהם הרבה. אנחנו מופיעים עכשיו הרבה בכל מיני מקומות קטנים. הייתי רוצה להופיע בתאטרון של 'הסמטה' ואפילו בכמה מערות בצפון. הייתי רוצה להופיע במקומות יותר גדולים כמו הבארבי, בפסטיבלים, ב'שוני' ויש עוד הרבה מקומות יפים שהייתי רוצה להופיע בהם וזה ממש כיף לעשות הופעות קטנות ואינטימיות, זה לא משנה אם יש רק בן אדם אחד או הרבה אנשים, אני רק רוצה לשדר את המוזיקה שלי אל העולם. המטרה של מוזיקה זה לרגש, אם הצלחת לרגש בן אדם אחד זה כאילו ריגשת עולם ומלואו".

מי המודל לחיקוי שלך?

"כשהייתי קטן אז ברי סחרוף, הייתי הולך להופעות שלו בבארבי, נורא אהבתי את הסגנון כתיבה שלו והושפעתי ממנו לא מעט. וגם את אביתר בנאי  והחברים של נטשה, זה אומנים שהושפעתי מהם בסופו של דבר, בכתיבה, בסגנון המחשבה, בסגנון של ההתבטאות. ומוזיקה בכלל אני נורא אוהב, מוזיקה קלאסית, ג'אז, אני אוהב המון סגנונות של מוזיקה, רק שזה ירגש אותי. אני מושפע מכל מה שאני שומע ולא רק ממוזיקה".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"נראה לי שקצת רוק ישראלי, אולי זה קצת מוזיקה ישראלית קלאסית כזאת. היא מוזיקה די עדינה ולא של צעקות."

 

אם היית יכול לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר?

"תמיד חלמתי להגיד: 'אני גאה להזמין לבמה את ברי סחרוף!'. הוא לא היחיד אבל אני חושב שהוא עושה את ההופעות הכי טובות בארץ. עם שירים וגרסאות יפיפיות בהופעות, הוא זמר וכותב גדול וממש הייתי שמח להופיע איתו. לא היה אכפת לי רק להזמין אותו לבמה ולא לשיר איתו, רק לנגן".

אתה כותב בעיקר על אהבה, יש עוד נושאים שהיית רוצה לכתוב עליהם?

"אהבה זה רגש נורא חזק, לעמים המוזיקה שלי זה לא רק לבחורות, לפעמים זה אהבה לדברים אחרים, זה ממקום שלויו ושלם. לפעמים זה לבחורה, לפעמים למוזיקה, לאנשים".

מה היית ממליץ לאנשים שרוצים להתחיל לכתוב?

"תכתבו בלי שיחשבו מה שיגידו, פשוט תכתבו. לכתוב כמה שיותר, פחות לחשוב אם זה טוב או אם זה לא טוב, פחות לשפוט את עצמך, לא לקחת את עצמנו בכזאת רצינות, זה לא נורא אם השיר שאתה כותב הוא לא טוב וגם זה לא נורא אם אתה כותב שטויות. חלק יהיו דברים טובים וחלק פחות טובים ומי שקובע את זה, זה רק אתה. אתה צריך לנסות לרגש את עצמך אז אולי אתה תצליח לרגש גם אנשים אחרים. אם אתם אוהבים לכתוב אז תקראו קצת שירה וספרים וככה תעשירו את עצמכם. זה טוב לקבל ביקורת מאנשים אחרים, אנחנו יכולים ללמוד ולהשתפר מזה אבל יש דברים שאנחנו לא כל כך נתחבר למה שאמרו לנו."

 

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?

"אני מקווה שתראו אותי עוד עשר שנים. קשה לי להגיד איפה תראו אותי עוד עשר שנים. אני לומד עכשיו לתואר שני בפסיכולוגיה ואני חושב שזה מעשיר אותי כאומן ושזה כל הזמן קשור אחד בשני. אני מקווה שבעוד עשר שנים אני אעשה את מה שאני אוהב ולא משנה לי מה אנשים יגידו. מוזיקה היא האהבה האמיתית שלי אבל יש עוד דברים שאני אוהב ושאני שמח לאהוב. אני מאחל לעצמי עוד עשר שנים שאני לא אתקע, שאני אמשיך עם המוזיקה כל יום."

מה היית רוצה להגיד לגולשי פרוגי?

"תמשיכו לעשות מה שאתם אוהבים ולהאמין בעצמכם, לא לתת לעולם להפיל אתכם ולא להפסיק להתמיד במה שאתם מאמינם. לזכור שעכשיו ובמיוחד עכשיו זה ממש זמן טוב להשקיע במה שאתם אוהבים."

 
תגיות
תגובות