טופ 5: חמשת השירים הטובים ביותר של גיא ויהל. ספיר מלכי

טופ 5: חמשת השירים הטובים ביותר של גיא ויהל

כיום יש לנו המון זמרים בעולם וברחבי הארץ ולכולם מגוון שירים שכתבו ויצרו במהלך השנים. אך למרות עשרות השירים שיש לכל זמר, יש את המסוימים שנכנסו לנו ללב ונשארו שם. במיוחד בשביל זה כתבת המוזיקה שלנו, מור שקל, בטור שבועי מיוחד, מכינה לכם את חמשת השירים הכי אהובים של הזמרים האהובים. והפעם- גיא ויהל

את הצמד המוזיקלי גיא ויהל הכרנו לראשונה בראליטי השירה "the voice" ומאז אנחנו לא יכולים להפסיק לשמוע אותם, הם הספיקו להוציא שלושה אלבומים מצליחים, לזכות במגוון פרסים נחשקים והפכו בשנים האחרונות לאמנים לצמד מוכר ומוערך במוזיקה הישאלית של ימינו. אספנו בשבילכם את השירים שהכי ריגשו אותנו השניים, מוכנים?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שמיים בוערים

השיר "שמיים בוערים" נכנס לאלבום השלישי של השניים, את השיר השניים כתבו, הלחינו, עיבדו והפיקו מוזיקלית. השיר הזה פשוט מצוין, יש בו משהו שחודר ללב מבלי ששמים לב, המילים שלו עוצמתיות עד כדי רמת כאב כששומעים את השיר. משהו בשילוב של הלחן והמילים מעצים את השיר עוד יותר ונראה כי בסך הכל נעשתה איתו עבודה מעולה. זה באמת אחד השירים היותר מוצלחים שהשניים האלו הוציאו.

 

היא לא רוצה לחזור

בפעם הראשונה ששמעתי את השיר הזה הייתי בסוג של הלם קטן ואז שמעתי אותו שוב ושוב ושוב, האמת, התמכרתי אליו. אז אולי הוא לא מקפיץ ואולי הוא לא להיט מסיבות גדול אבל הוא אמיתי, הוא חודר ללב ומשאיר בו לא מעט מחשבות ותהיות וזה, לפחות בעייני שווה הרבה יותר. השיר הזה פשוט מרתק, הוא סוחף ויש בו כל כך הרבה עבודה טובה גם מבחינת לחן ומילים וגם מבחינת העיבוד והשירה. 

 

השמש תזרח

"השמש תזרח" יצא כסינגל לקראת האלבום הרביעי,  את השיר תופתעו לדעת השניים כתבו, הלחינו, עיבדו והפיקו מוזיקלית (בכתיבה לקח חלק גם דן תורן). השיר הזה פשוט מעולה, הוא סוחף, מלא במשמעות ברורה ונסתרת כאחד, השיר ממכר והמילים שלו מצליחות לגרום למחשבות גם אחרי שהשיר נגמר. יש בו משהו מאוד פשוט, מאוד אמיתי וזה ללא ספק, אחד השירים הטובים ביותר של השניים המוכשרים.

 

מרוב אושר

אז גם את "מרוב אושר" כתבו, הלחינו, עיבדו והפיקו מוזיקלית השניים בעצמם. בשיר הזה יש משהו טיפה שונה ואחר משאר שיריהם. השיר אופטימי וכיפי כל כך להאזנה, הוא המצליח לסחוף בצורה מיוחדת ובלתי רגילה, הוא מקסים, הלחן והמילים מתחברים זה לזה בצורה מדהימה,הם מחזקים אחד את השני ובונים לאט לאט את השיר בצורה סוחפת ומיוחדת. סך הכל באמת אחד השירים היותר מוצלחים של השנים וזה אחד השירים שלהם שאני יטותר אוהבת לשמוע ביום יום שלי.

 

שעות של אמת

השיר "שעות של אמת" יצא כחלק מפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר", הפרויקט לוקח טקסטים של חיילי צה"ל אשר נהרגו והופך אותם לשירים בעזרת זמרים ישראלים. "שעות של אמת" נכתב על ידי סרן עמנואל בן ישי ז"ל שנפל בקרב בשנת 1973 (מלחמת יום הכיפורים). את הלחן העיבוד וההפקה המוזיקלית עשו גיא ויהל. משהו בטקסט יושב עליהם בצורה מצוינת, הם מצליחים להביע אותו בצורה הכי מרגשת שהייתי יכולה לדמיין, משהו בעדינות שבקולם מצליח לתת לנו להבין כל מילה בשיר, כל רמז, כל פיסת משמעות. הם הצליחו להביע לידי ביטוי את הטקסט בצורה המוצלחת ביותר, לפחות בעייני ומשהו בחיבור שהם בחרו לעשות עם הטקסט והלחן לא השאיר מקום לדימיון או מחשבה מיותרת. ללא ספק אחד השירים היותר מרגשים שיצא לי לשמוע מהשניים.

 

 

 

תגיות
תגובות