סיכומוזיקלי: שרית חדד מרגשת, נור צור בסינגל נוסף. צילום: אינסטגרם, יוטיוב

סיכומוזיקלי: שרית חדד מרגשת, נור צור בסינגל נוסף

כל מה שקרה השבוע במוזיקה הישראלית והפעם: למי שרית חדד הקדישה את השיר המרגש שלה? מי הזוג הטלוויזיוני שפינק בקאבר מיוחד? וגם מוטי טקה מפתיע בבלדה. שבוע של מוזיקה מרגשת

גם השבוע לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שרית חדד - "חלק ממני"

שרית חדד, זמרת המזרחית האגדית והאמא הטרייה מאוד לנויה בתה הבכורה, מקדישה שיר במיוחד לבת שלה שנולדה לפני חודש. חדד ידועה בשיריה המרגשים והנוגעים ללב, הסינגל החדש של הזמרת שיצא השבוע "חלק ממני" מדבר על החיים החדשים שלה כשאמא וכמה שהיא מרגישה שמחה ומאושרת שהיא אמא, שיר זה מאוד שונה משירים ישנים של חדד ומראה את השינוי הגדול והמרגש בחייה.

לסיכום: פשוט מרגש. ★★★★★

 

מאור כהן - "איתך"

היוצר והשחקן מאור כהן בסינגל חדש לקראת אלבום שעתיד לצאת בקרוב, את השיר כתב והלחן כהן עצמו. השיר מאוד אידיבידואלי למי ששומע אותו וכל אחד יכול להתחבר אליו בצורה שונה כי המקצב שלו מאוד לא רגיל למוזיקה שיש לנו היום, אפשר להגיד "קצת ישן" וזה מה שמיוחד בו. הוא מזכיר את המוזיקה הישראלית של סוף שנות ה-60. שיר מאוד מיוחד, אך פחות לטעמנו. בטוחים שזה רק עניין של טעם וכמובן שיש אנשים שיותר יאהבו אותו ויתחברו אליו.

לסיכום: יש אנשים שיותר יאהבו אותו מאיתנו. ★★★

 

נועם אקרמן - "לא שם"

נועם אקרמן נכנסה לחיינו מסרטונים ויראלים בהם היא מציגה את כישרון השירה שלה והתאהבנו במהרה, בשנה וחצי האחרונות היא עובדת על אלבום הבכורה שלה שיוצא ממש בימים הקרובים וזהו הסינגל השני מתוכו, את "לא שם" אקרמן כתבה והלחינה בעצמה, שיר זה מדבר על אכזבה ומאוד אמיתי בלי דימויים ושצריך להבין את המשמעויות, הוא מאוד ישר ואומר בפנים את מה שאקרמן מרגישה. הפזמון מאוד גרובי ויצר מעבר מאוד חד מהבית השקט ויוצר ניגודיות מגניבה, הופתענו לגלות משהו חדש שאנחנו לא מכירים. משהו בסינגל הזה הזכיר לנו קצת את נינט טייב ואת הוייב שהיא הביאה איתה למוזיקה הישראלית ואנחנו צופים לאקרמן קריירה מבטיחה לא פחות, כי אפשר להגיד שהיא הנינט החדשה בחיינו.

לסיכום: האמת השיר הזה הוא הכי "שם", פשוט מעולה. ★★★★★

 

מוטי טקה - "קשר רציני"

מאז הקיץ האחרון מוטי טקה מככב לנו בפלייליסט עם להיטים הגדולים ומיליוני הצפיות ביוטיוב כמו "בלבלה" ו"בא לי לרקוד", הפעם הוא חוזר עם שיר חדש ושונה מאוד מהשירים הקודמים שלו. הסינגל "קשר רציני" הוא בלדה מרגשת אותה כתב טקה עצמו עם אושר כהן. שיר זה מדבר על זוגיות שהתפרקה והבן זוג רוצה לחזור לאהובתו. שיר מאוד מרגש אך עדיין מרגישים שחסר שם משהו כדי שיהפוך את זה למושלם.

לסיכום: שונה, מרגש וחסר משהו קטן. ★★★★

 

נוה צור - YYY

תוך מספר חודשים נוה צור הספיק לשחרר שלושה סינגלים משלו בקריירה מוזיקלית שפיתח כראפר. הסינגל השלישי נקרא "YYY" (קליט ודו משמעי). את הסינגל כתב והלחין צור בעצמו על דור ה-Y שעסוק במסכים, שמעדיף לבלות ולהיות ב-"היי" מאשר להיות גם לצד ההורים ומחפש ריגושים חדשים כיוון שכל ריגוש של הדור מסתיים מהר מאוד. מדובר בסינגל מאוד מיוחד, הראשון של צור שהמסר שלו עובר בקלות כבר בשמיעה הראשונית. מה שכן היינו מוותרים קצת על אפקט ה"Auto-Tune" לטובת שמיעת קולו הצלול של צור, שהוכיח שהוא אכן בעל יכולת כזאת.

לסיכום: אהבנו את המסר ואת הביט, ומקווים שיהיה קצת שינוי בסינגל הבא. ★★★★

 

שווה האזנה

כוכבי "כדברא", דנה לב ורועי ניב-ושלר (שמגלמים את אוג ואביגיל), הפתיעו אותנו אתמול (ה') באינסטגרם בקאבר קליל ומגניב לשיר של הקיץ "כפרה שלי" של נצ'י נצ'. בקאבר ניתן לראות את ושלר מנגן בגיטרה ועושה קולות רקע לדנה שיושבת לידו וממיסה לנו את הלב. כפרות שלנו!

נתן גושן כובש את במות הארץ עם האלבום המדהים שלו, את העולם עם המגה להיטים שלו ואת הלב שלנו עם הסרטוני אינסטגרם הקטנים אך גדולים שלו, הפעם זכה השיר "Hold On, We’re Going Home" של הזמר דרייק לקבל גירסה אקוסטית של גושן עם הגיטרה שלו. 

 

אנשים ישנים פה אז משהו קטן ושקט. @champagnepapi

A post shared by N A T H A N G O S H E N (@nathangoshen) on

תגובות