סיכומוזיקלי: נינט בפלאשבק, דה וויס ואקס פקטור נפגשים. צילום: באדיבות קשת 12

סיכומוזיקלי: נינט בפלאשבק, דה וויס ואקס פקטור נפגשים

כמו בכל סוף שבוע, גם היום אנחנו עם הטור שמסכם לכם את השבוע המוזיקלי. הפעם: אביאור מלסה צולח את מבחן האלבום הראשון, ריקו מאכזב ואייל גולן מתאחד עם חברי עבר

גם השבוע לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 
 
עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 
אביאור מלסה - אלבום בכורה

השבוע הוציא הזמר אביאור מלסה את אלבום הבכורה שלו, את חלק מהשירים יצא חנו כבר לשמוע כשיצאו כסינגלים בינהם שמענו את ואת החלק השני של האלבום זכינו לשמוע השבוע. בין הסינגלים שכבר יצא לנו לשמוע אפשר למצוא את "מקום לשינוי" לצידה של נועה קירל, "קיץ" ועוד'. סך הכל פתיחה מצוינת של מלסה למוזיקה הישראלית, האלבום מצוין, כיפי להאזנה, זורם, אמיתי וקליל. הבחירות שנעשו היו מוצלחות והביצועים של מלסה מעולים גם כן. מלסה, עמד במבחן האלבום הראשון ופייר, אני כבר מעכשיו מחכה לאלבום השני שלו. 

לסיכום: אלבום מוצלח, פתיחה מצוינת. ★★★★★

 
 
ריקו - "הוואי"

ריקו הספיק להוציא לא מעט שירים בתקטפה האחרונה, בינהם גם לא מעט שיתופי פעולה מענינים במיוחד. בין שיריו אפשר למצוא את: "עולם ורוד", "הכל טוב", "בדרך לצפון" ועוד'. השבוע הוציא ריקו סינגל חדש וקייצי במיוחד - "הוואי".

את הסינגל החדש - "הוואי", כתבו והלחינו דני (ריקו) אמינוב וחן מליאניק שהיה אחראי גם על העיבוד וההפקה המוזיקלית בשיר. השיר החדש מתאים באווירתו לקיץ ופחות לאווירת החורף שהחל בימים האחרונים, ריקו מבצע את השיר בצורה טובה ומתאים את עצמו למילים וללחן השיר. השיר זורם וכיפי להאזנה אך לא מביא משהו מעבר וחבל.

לסיכום: שיר טוב אך קצת מאכזב. ★★★
 
 
מושיק עפיה - "איפה את?"
 
למושיק עפיה יש רזומה ענק של להיטים גדולים, מקפיצים ומרגשים כמו "אני לא זמין", "שובר שתיקה" ורבים נוספים. השבוע הוא הוציא סינגל חדש בשם "איפה את?"
 
"איפה את?" הוא שיר בלדה רומנטי על פרידה כואבת והבנה שהבחורה שעזבה כבר המשיכה הלאה לבחור חדש והאקס המזמר מאחל שיהיה לה טוב. נכון, לא מדובר בשיר שממציא את הגלגל או ז'אנר, אך הוא לגמרי מנעים, מרגש ומזיז כמה מיתרים בלב. לא מדובר בלהיט שנזכור עוד הרבה או שנזמזם הרבה בקרוב, אך הוא בהחלט סינגל נחמד וכזה שכיף להפעיל מדי פעם ולהתענג בו על קולו של עפיה.
 
לסיכום: מרגש ונחמד לגמרי, אך לא כזה שישאר ★★★
 
 
 
אייל גולן & אתניקס 2017
 
אי שם לפני שני עשורים, להקת אתניקX בהובלתו של זאב נחמה, הביאה אל קדמת הבמה את פריצתו של אייל גולן אל חיינו. השילוב בין הזמר הים תיכוני לבין הלהקה הפופולרית הוליד שירים קסומים ומיוחדים שנמצאים בפלייליסט שלנו עד היום (או לפחות נמצאים אי שם ומדי פעם אנו לוחצים 'פליי'). כעת גולן ואתניקס חוברים בשנית הפעם למען מופע איחוד משותף.
 
בקטע מיוחד המשתחרר היום (ו') ובעצם מהווה הצצה למופע, גולן והלהקה עושים מחרוזת מהלהיטים המשותפים ("צאי אל החלון", "לב של גבר" ועוד) של אז רק עם הבדל של שני עשורים. נכון, אולי לא עיבדו יותר מדי מחדש ודי נשענו על העבר, אבל לפעמים אנחנו רוצים את המוכר והאהוב כדי להתרפק.
 
לסיכום: מחכים בטירוף למופע. ★★★★★

האוסטרי - "תביא ת'חברה" 

להקת האוסטרי הם להקה דיי חדשה שיחסית לא הרבה שמעו עליהם, אך זה בדיוק הזמן שלכם להכיר אותם. עד כה הם הספיקו להוציא לא מעט סינגלים בינהם אפשר למצוא את: "הבלדה לליצן", "רואות שחורות", "מרמור של שמנמנה" ועוד'.  השבוע הוציאו  הלהקה סינגל חדש - "תביא ת'חברה".

הסינגל החדש, "תביא ת'חברה" נכתב והולחן על ידי חברה הלהקה ועל ההפקה המוזיקלית הופקד אמיר שדה. השיר טוב, הוא מעניין והביצוע של הלהקה מוצלח גם כן. השילוב בין הקולות והשיר מוצלח גם כן וסך הכל זה שיר די טוב, הוא אמנם מסקרן מאוד אך בשלב מסוים הוא מתחיל קצת לשעמם ולאבד את עצמו. הקליפ לשיר מוצלח גם כן ומוסיף לאווירה שהשיר רצה (וגם הצליח) להביא.

לסיכום: שיר מוצלח סך הכל.  ★★★★
 
 

שווה האזנה

כחלק משידור הפרידה של "קשת" מערוץ 22, קיבלנו ביצוע מיוחד, מרגש וחד פעמי של נינט טייב לשיר "ים של דמעות", אותו כזכור ביצעה ב"כוכב נולד 1" שם גם זכתה במקום הראשון. הביצוע היה בוגר, מיוחד, יפיפה ובעיקר מרגש. משהו בשינוי שעברה טייב הפך את הביצוע למצמרר ומיוחד עוד יותר. בנוסף לביצוע העדכני בהמלך השיר ממש מאוחרי הגב של טייב הופיע סרטון בו שרה על בימת ניצנים את אותו השיר בדיוק, בחלק מסוים של השיר אגב הפסיקה טייב לשיר ונתנה קצת במה לנינט של פעם וכך שמענו גם את הביצוע של גמר ניצנים.

 
מאז שהייתה התלמידה שלו ב"בית ספר למוזיקה" אגם בוחבוט ומשה פרץ נמצאים בקשר הדוק. השבוע, עלתה בוחבוט הצעירה לבמה ביחד עם פרץ ושרה איתו את "אחות קטנה" שיצא ממש השבוע. בנוסף לביצוע המקסים של השניים זכינו גם לכמה מילים מרגשות שכתבה בוחבוט הצעירה על הקשר המיוחד בין השניים.

 

יש רגעים קסומים בחיים שבהם אתה לא יודע אם לצחוק, לבכות או פשוט לצרוח מאושר. אתמול זה היה אחד מהרגעים האלו. ומי שאחראי לכך הוא לא אחר מאשר המלאך הזה שאתם רואים בסרטון , משה פרץ. אז למלאך ששומר עליי.. אני רוצה להגיד לך תודה רבה על מי שאתה בשבילי, על הלב הענק שלך! רק אלוהים יודע מה עשיתי שזכיתי בך. אחד המשפטים שחקוקים לי בראש שאמרת לי לפני 5 שנים ״שהנפש שלנו מחוברת״ כל יום אני מבינה יותר כמה זה ככ נכון! אני אוהבת אותך מכל הלב שלי. ומאחלת לעצמי לזכות ברגעים כאלו קסומים איתך שבהם לא אדע אם לצחוק, לבכות או פשוט לצרוח מאושר. מגיע לך את הכל משה,תודה.♥️ @mosheperez1983

A post shared by A G A M B U H B U 🐰 (@agam__buhbut) on


ניב ברנסינסקי מוכר כבר תקופה ארוכה עם סרטונים הנגינה ושיתופי הפעולה שמעלה לחשבון האינסטגרם שלו. בסרטון הבא הוא מנגן את "Let It Go" (מלשבור את הקרח) אז אמנם פה אין גם שירה אך זה אחד הסרטונים היותר יפים שיצא לי לראות לאחרונה. 

 

My arrangement for "Let it go" - Frozen. Enjoy 🎼❤

A post shared by ניב ברסינסקי Niv Bresinski 🇮🇱 (@nivbres) on

 
בסוף השבוע שעבר הופיע הזמר עידן עמדי בניס שבצרפת. ההופעה הייתה כחלק מ"שבת עולמית" שערכו בישראל ובעולם. בסרטון שר עמדי את "ירושלים של זהב" של נעמי שמר. הביצוע מרגש ומיוחד ועמדי מצליח לבצע את השיר בצורה מעולה, וזה לגמרי שווה האזנה!

גם ב"רשת" ערכו השבוע אירוע השקה מיוחד לערוץ 13 שלהם וארגנו לנו ביצועים מיוחדים של שירי מימון לשיריו של אברהם טל והפוך (וכמובן שהשניים השתלבו בביצועים של האחר) כזכור, השניים מכהנים כשופטים ב"אקס פקטור" וב"דה וויס" (בהתאמה). המחרוזת הקסומה הולידה רגעים פשוט יפיפיים ואתם לגמרי חייבים לשמוע אותם! 
 
 
 
תגובות