קפה שחור חזק: "הכי חשוב לנו להישאר מי שאנחנו". צילום מסך מאינסטגרם

קפה שחור חזק: "הכי חשוב לנו להישאר מי שאנחנו"

את אלבומם החדש הוציאו ממש עכשיו והוכיחו לנו שהם כאן כדי להישאר! תפסנו את הצמד הכובש, קפה שחור חזק, לשיחה בה הם סיפרו לנו איך הכל התחיל ומה השאיפות שלהם לעתיד

אחד הצמדים שהכי נכנסו לתודעה ובעיקר ללב של כולנו בשנים האחרונות הם "קפה שחור חזק" אותם אלו שאחראים על אחד השירים הכי נפוצים ומושמעים "יהיה בסדר". הם התחילו כלהקה וכיום הם צמד שדוגל במשפט "תישאר מי שאתה".
השניים הוציאו ממש בימים אלו את האלבום החדש שלהם "גלגל החיים" שהתווסף לרשימה. תפסנו אותם לשיחה בה סיפרו לנו איך הכל התחיל, מה השאיפות שלהם לעתיד ומה באמת ההשראה לכל הטוב הזה?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך הכל התחיל?
אילק: "הכל התחיל בנתניה. היינו להקה שכללה כמה חברים ובסופו של דבר התפרקה. אנחנו קרובי משפחה וזה מה שהביא אותנו להתחיל לעבוד ביחד. משם גם הגיע השם 'קפה שחור חזק' ומאז, הכל היסטוריה".
אורי: "זה לגמרי ככה, תמיד היינו אנשים שאהבו מוזיקה וזה גרם לכך שנביא את עצמנו אל הקהל. זה בעצם התחיל במתנס קטן בנתניה ומשם התגלגל למשהו מאוד טוב וכייפי".

היה לכם חלום לעשות את זה בתור ילדים?
אורי: "כן! בטח! מאז ומתמיד. זה היה בדם שלנו וזה פרץ החוצה עם הזמן. תמיד היינו בזה, זה תמיד העסיק אותנו. זה היה החלום מאז ומתמיד והיום אנחנו מגשימים אותו".
אילק: "מצדיק כל מילה, אנחנו היום כבר שם וזו הגשמת החלום הכי גדול שלנו".

אתם כותבים המון שירים, שירי מחאה, מאיפה הרעיונות?
אורי: "הרעיונות מהחיים שלנו. אני חושב שאם החומרים שלנו לא היו אמיתיים, מהלב וממה שאנחנו עצמנו חווינו, זה לא היה יוצא אותו בדבר בכלל. זה הכל מהדרך שעברנו ועוברים ממש כל יום, מאוד חשוב לנו להיות ולהישאר אנחנו".
אילק: "כל שיר ושיר לא באים סתם ככה מהראש, זה תמיד בא ממקום מאוד עמוק ואמיתי. מחוויות חיוביות וגם פחות חיוביות".

"תמיד היינו בזה" © צילום: תמיר מוש



כמה מקום הכתיבה תופסת בחיים שלכם?
אילק: "אין לכתיבה מקום מוגדר. אנחנו יכולים לשבת בכל מקום בעולם וזה יגיע, ואז אנחנו פשוט כותבים. בכל סיטואציה אנחנו יכולים להוציא עט ולהתחיל לכתוב את שעל ליבינו".
אורי: "בדיוק, הכתיבה תופסת מקום מאוד משמעותי וזה חלק עצום מהעניין. אנחנו תמיד שם. המיקום והשעה לא משנים, כל עוד יש התחלה של חשיבה למשהו מסויים, זה יוצא החוצה".

אתם ללא ספק משמשים השראה לבני נוער רבים, איך זה מרגיש?
אורי: "וואו, קודם כל לשמוע את זה, זה מדהים, תודה רבה. אני חושב שאנשים מזדהים עם המילים. בהופעות שלנו יש אנשים מכל הגילאים ולאו דווקא רק בני נוער. יכולים להיות אנשים בני 40 ויכולים להגיע ילדים קטנים וגם כן להינות ולקבל משהו להמשך הדרך שהם סוללים לעצמם".
אילק: "זה מאוד כיף שמזדהים איתנו, הכי כיף זה לדעת שאתה יוצר משהו ומקבל על זה אהבה אין סופית והערכה גדולה. אנחנו עברנו את גיל ההתבגרות מזמן (צוחק), אז צברנו עוד כמה דברים בדרך ועוד ידע על החיים שלא היה לנו בגיל הזה. אני מניח שלמרות זה, כולם יכולים לקחת לעצמם את ההשראה שלהם מהמילים".

 

עם כל זה מגיעים המעריצים..
אילק: "אין לנו מעריצים שמגיעים אלינו מתחת לבית, מדובר בסך הכל באנשים שמגיעים להופעות ואוהבים את המוזיקה, זה מדהים ומוערך".
אורי:"מחזק. לא הגענו למצב של מעריצים מתחת לבית, הכל יפה ורגוע אצלנו וזה מרגש כל פעם מחדש. עצם העובדה ששומעים את השירים שלנו באוזניות, באוטו, בכל מקום, זו האהבה הכי גדולה שאפשר לקבל ושזמר יכול לאחל לעצמו".

הוצאתם אלבום חדש, איך הייתה העבודה עליו?
אורי: "בכל פעם שאנחנו עובדים על שיר זה מרגש וממלא מבפנים. אנחנו מביאים את הלב שלנו לנייר. עבדנו בין היתר עם המון אנשים מאוד תומכים ומחבקים. האלבום הזה מאוד אמיתי ומלא במי שאנחנו. אנחנו מיישרים קו עם החומרים האחרים שלנו. שוב, מה שהכי חשוב זה להישאר אתה ואנחנו מאוד דוגלים בזה. מאמין שגם מי ששומע את השירים. העבודה מרגשת ביותר. כאשר זמר מגיע לאולפן ומקליט את החומרים שלו, בעייני זו הפסגה. זה מה שכולם חולמים עליו תמיד. וכשאנחנו מגיעים לזה כל פעם מחדש זה האישור שלנו בנינו לבין עצמנו שעשינו את העבודה כמו שצריך".

יש תיכנונים כבר לאלבום הבא?
אורי:"בדיוק הוצאנו את האלבום החדש, אז אנחנו לוקחים הכל באיזי. אנחנו נותנים לו את הזמן שלו. אבל בבוא העת נמשיך לעשות את העבודה שאנחנו כל כך נהנים ממנה. כל הזמן יש חומרים חדשים על הפרק. וכל אלבום בפני עצמו זו מתנה אחת גדולה שבאה אלינו. במיוחד כשאנחנו כל כך מחוברים לכל שיר ושיר".
אילק:"צוחק, לוקחים את זה פרה פרה, כשנגיע לגשר נחצה אותו. כרגע אנחנו באלבום הנוכחי, מחכים ומתרגשים לקראת ההשקה שלו. זה מרגש אותנו ואנחנו מזמינים את כולם להגיע ולשמוח איתנו שם. זה יהיה מדהים וכיף גדול לכולנו".

"מה שהכי חשוב זה להשאר אתה" © צילום: תמיר מוש



יש שיר מסויים מהאלבום שאתם מעדיפים במיוחד?
אורי:"זה קשה ממש, אין לנו אחד מועדף. כולם המועדפים שלנו.  זה כמו שתשאלי אמא איזה ילד מבין הארבעה של היא הכי אוהבת. היא תענה שאת כולם אותו הדבר. כל שיר זה כמו תינוק שלנו ואי אפשר באמת להחליט את מי יותר".
אילק: "זה נכון, גם אם היא אוהבת אחד יותר, היא לא תגלה. סתם, צוחק, זה מאוד מדוייק. אנחנו כל כך אוהבים ובטוחים בכל שיר ושיר שזה בלתי אפשרי לבחור אחד. אני חושב שהמעריצים היקרים שלנו יכולים לענות על השאלה הזו ולהגיד לאיזה שיר הם הכי התחברו. מניח שלהם זה יהיה קצת יותר פשוט לקבוע".

אז אחרי עוד חלום שהתגשם, מה החלומות לעתיד?
אילק: "להמשיך לעבוד כמו שאנחנו עובדים, להמשיך לעשות את מה שאנחנו כל כך אוהבים. זה ממלא ומספק אותנו ולא צריך יותר מזה. כל עוד נמשיך בקו שאנחנו נמצאים בו, הכל יהיה בסדר וזה מה שחשוב לנו בתור יוצרים, שהיצירות שלנו ימשיכו להתקיים".
אורי: "ברור, זה החלום הגדול. ושיהיה שלום עולמי! זה חלום שעוד לא התגשם".

משהו נוסף לקוראים שלנו?
"אוהבים אתכם, תגיעו למופע ההשקה של האלבום, כולם מוזמנים, נשמח לראות את כולכם. זה מאוד יחמם לנו את הלב ותמיד תישארו נאמנים לעצמכם ולמי שאתם".

תגובות