חנוכיה מוזיקלית: עברי לידר האיר לנו את השנה. צילום: ספיר שלמה

חנוכיה מוזיקלית: עברי לידר האיר לנו את השנה

אמש (ג') הדלקנו נר ראשון, ובעצם פתחנו את הדלקת החנוכייה לשנת 2017. לכבוד כך, כתבי המוזיקה שלנו מספרים בטור מיוחד לכבוד החנוכה- מי הוא הזמר\ת שהאיר\ה להם את השנה. והיום, עברי לידר

עברי לידר הוציא את אלבומו הראשון לפני 20 שנים, ומאז הספיק עברי להוציא עוד ועוד אלבומים וסינגלים, לשפוט בתכנית הריאלטי "אקס פקטור", למלא אולמות, ולכבוש את כולנו. לדעתי, ללא ספק, הוא הזמר שהאיר לי את השנה.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

אני לא חושבת שיש מישהו במדינה הזו שלא מכיר את עברי לידר. לידר, רק בן 43 והספיק להוציא 12 אלבומי סולו, לזכות בפרסים שווים ולהופיע על כל במה אפשרית בארץ הזו. השירים שלו הם חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית, ואפשר לשמוע את שיריו גם שנים רבות אחרי שיצאו ולהרגיש כאילו השיר נכתב ממש עכשיו. בין שיריו אפשר למצוא את: "מישהו פעם", "האהבה הזאת שלנו", "ניסים", "ילדות והעיר הגדולה", "הכל בוער", "מזל טוב ישראל" ועוד'. לאחרונה התחיל לעבור לידר על אלבום חדש, 13 במספר מתוכו הוציא לאחרונה את "מוגזם" שכבר הספיק לזכות לאהדה רבה.

 

יש בלידר משהו מאוד מיוחד, גם אם הוא לא מוציא בשנה אחת יותר מידי שירים הוא לא ירד מ"הכותרות" כל כך מהר, בשונה מזמרים אחרים אותו אף אחד לא ישכח. השנה אנחנו רואים את לידר בעיקר מופיע, שופט בראליטי "אקס פאקטור" ולאחרונה החל לשחרר סינגלים לקראת האלבום החדש המתקרב. לידר הוא ללא ספק אחד המוזיקאית הכישרוניים שיש לנו במוזיקה הישראלית, הוא כותב, מלחין, מבצע, מנגנן ולפעמים גם מעבד ומפיק מוזיקלית. הוא אמן אמיתי, הוא יוצר, אחד שמצליח בשיר אחד שלו לרגש, להעביר מסרים, דעות ובעיקר לשמח ולהשאיר אותנו מרותקים ומסוקרנים לשיר והשירים שלו אף פעם לא נשמעים כמו שיר אחר שלו והוא תמיד מצליח לחדש, להפתיע ולרגש.

לפני בערך שנה הייתי בהופעה מיוחדת שלו בירושלים, על במה גדולה במיוחד, "בריכת הסולטן", כשצופים בו אלפים והוא, הוא היה נראה נינוח במיוחד, נתן הופעה מוצלחת, והאמת, זו הייתה אחת ההופעות היות טובות שהייתי בהן. לידר הוא לא רק אמן יוצר, הוא גם פרופרמר מעולה, מצליח לסחוף איתו את הקהל לשעה וחצי של כיף, של התמכרות והוא לגמרי הצליח להאיר לי את השנה עם שיריו.

"מצליח לסחוף איתו את הקהל" © צילום: נועה בדש

יוצא לי לשמוע שירים של עברי לא מעט, למען האמת כמעט כל יום, השירים שלו מצליחים להחזיר אותי ל"מסלול", להרגיע אותי ברגעים של לחץ או עצבים, או אפילו בכי. יש בהם משהו טהור וכיפי, כל שיר שלו מביא משהו אחר שמצליח להשפיע (עלי לפחות) בצורה שונה ומיוחדת. סוג של קסם שהצליח להאיר לי את השנה בצורה יוצאת דופן.

 

תגובות