בהתאם לחג: חנוכה בגרסת הזמרים והזמרות הישראלים. צילום: ערן לוי

בהתאם לחג: חנוכה בגרסת הזמרים והזמרות הישראלים

חג חנוכה הוא חג מלא במנהגים, מצוות, מאפיינים וסמלים שעושים את החג מדהים כמו שהוא. אנחנו החלטנו לשייך את כל אלו לזמרים ולזמרות המקומיים. אז מי הסופגנייה שלנו ומי באים חושך לגרש?

חג החנוכה הינו חג יהודי אשר נחגג במשך שמונה ימים. במשך שמונת הימים הללו אנו נפגשים עם סיפורים רבים, שירים, מאכלים אשר מאפיינים היטב את החג. כדי לעשות את החג הנתון מעניין מבחינה מוזיקלית, החלטתי להביא לפניכם מושגים שונים מן חג החנוכה, וזמרים אשר עונים על האפיון המתאים.
אז שנתחיל?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

באנו חושך לגרש!

באנו חושך לגרש, בידינו אור ואש! האמנים המביאים את האור ומגרש את החושך הם לא אחר מאשר הצמד המצליח, הלא הם-סטטיק ובן אל תבורי. הם תמיד מאירים לנו את המצב רוח עם שיריהם המקפיצים אשר גורמים לנו פעם אחר פעם להתאהב מחדש.

 

נס- לא רק פח השמן

בסיפור חנוכה הידוע כאשר המכבים היו צריכים להדליק את המנורה בבית המקדש הם מצאו כד שמן זית אחד ויחיד אשר ניצל מטומאת היוונים. בדרך נס, הכמות הנתונה אשר הייתה אמורה להספיק ליום אחד בלבד - דלקה במשך שמונה ימים. אמיר הוא הנס של כולנו. זהו לגמרי נס אשר הכרנו את אמיר פרישר גוטמן, בן אדם כה מדהים אשר השאיר חותם לכל עם ישראל. נס עבורנו אשר היה בן אדם כמותו, אשר היווה, מהווה, ויהווה מודל לחיקוי ודמות להערצה והשראה עבור כל אחד ואחת. השירים שהוא הוציא והקריירה המוזיקלית שפיתח במהלך השנים משאיר לנו טעם של עוד ועוד.

 

סביבון סוב סוב סוב!

הזמרת שמסובבת אותנו היא נועה קירל. כיאה לסביבון אשר מסתובב על צירו במהירות רבה, כך גם נועה העמוסה מותשת בסיבובים רבים בין שלל פרויקטים. נועה אשר רצה בין צילומים - להקלטות - להשקות - לחזרות ולאין סוף של עשייה בתחום, מסתובבת כמו סביבון בין פרויקט לפרויקט, ועל כך מגיע לה שאפו ענק! השירים שמוציאה נועה כל העבודה הקשה מסתובבים סביבנו ועושים לנו טוב.

 

חנוכייה לי יש!

מי שנכנס לתפקיד החנוכייה שלנו הוא אליעד נחום. דרך החנוכייה מואר לנו החג, וכך גם אליעד מרבה לעשות, דרכו ודרך שיריו הוא מאיר לנו את הדרך עם המילים הנכונות (וגם יש לו שיר בשם "אור"!), העמוקות והמלמדות אשר גורמות לנו להתרגש ולהתמכר בין רגע.

 

דמי חנוכה

דמי החנוכה היא דניאל לוי. עבורנו דניאל לוי היא דמי החנוכה כיוון שאנו תמיד נרגשים ושמחים לקבל את דמי החנוכה בברכה, וכך כאשר דניאל המוכשרת מוציאה בקרוב סינגל חדש, אנו שמחים ונרגשים להאזין.

 

הזמר הגיבור

הגיבור שלנו הוא אביאור מלסה. היהודים היו גיבורים כאשר הביסו את יוונים. השנה, אביאור מלסה שחרר לנו את השיר "גיבור". אך זאת לא הסיבה היחידה שבגללה בחרנו אותו לגיבור! הוא כל כך צעיר, ובכל זאת עובד מאוד קשה, מוציא אלבומים ושירים שממכרים את כולנו. אביאור הוא בהחלט הגיבור שלנו.

 
 

סופגנייה

הסופגנייה שלנו נאיה פדרמן. הסופגנייה הינה מאכל עשוי מן בצק מטוגן אשר ממולא בריבה מלאת כל טוב. הבחירה בנאיה המוכשרת כסופגנייה היא בשל העובדה שעד שלוהקה לשיר את שיר הנושא בסדרה החדשה של דיסני, "פלונטר", היינו מודעים רק ליכולותיה בתחום המשחק, כלומר, למעטפת הסופגנייה אשר ידועה לנו מראש, אך לאחר אשר היא נבחרה להיות נסיכת דיסני אשר מתמחה בתפקיד היוקרתי, הלא הוא- ביצוע שיר הנושא של "פלונטר", רק אז הגענו לשלב הריבה בסופגנייה הקלאסית, והופתענו מיכולותיה המובחרות כיהה לזמרת מן המניין.

 

 

תגיות
תגובות