הכירו את: תומר רז מגשים את החלום בדרך שלו. צילום: משה נחומוביץ'

הכירו את: תומר רז מגשים את החלום בדרך שלו

משפחתו של תומר רז מחוברת לשירה, אביו חזן והמוזיקה שלטה בבית, אבל הוא היחידי מבני משפחתו שהלך עם החלום עד הסוף. אומנם לקח לו זמן להבין את הכיוון שלו ואילו חומרים טובים עבורו אבל עכשיו הוא לגמרי מוכן לפרוץ. אה, וגם יש לו מה להגיד על ג'סטין ביבר

תומר רז, בן 37 מתל אביב, התחיל לעסוק במוזיקה כבר מגיל צעיר, אבל את השיר הראשון שלו שחרר רק כשהיה בן 25. מאז הוא הספיק כבר לקחת הפסקה, במטרה להבין מה הוא רוצה שתהיה המשמעות האמיתית מאחורי השירים לו וכעת הוא מרגיש מגובש ורוצה לפרוץ אל העולם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?
"בעיניי, המוזיקה פשוט הגיעה אליי. נולדתי למשפחה תימנית, המוזיקה שולטת בבית ואין לך יותר מדי ברירות. גיליתי שאני יודע לשיר ואפילו בכמה סגנונות וזה נתן לי מוטיבציה להמשיך לנסות לעשות את מה שאני אוהב".

 

היום הוצאת את הסינגל החדש שלך, "רגעים". איך הייתה העבודה עליו?
"זה השיר שאני הכי אוהב באלבום והעבודה עליו הייתה מהנה ביותר. משלב העיבוד המוזיקלי עם בנואה נחייסי וטל רונן עד שלב צילום הקליפ. רציתי שהקליפ של השיר יצא החוצה בצורה קצת שונה ועלה הרעיון לשלב את סימור ואופק מ"רק רוצים לרקוד", עם גלית בלחסו שאחראית על הכוראוגרפיה ועם נעמה מאירי הבמאית והעורכת. ניסינו להעביר את השיר בצורת ריקוד בנוסף למילים".

אמרת שהמוזיקה שלטה בבית, גם ההורים שלך היו מוזיקאים בעצם?
"אבא שלי היה חזן בבית הכנסת וגם אחי אהב את זה מגיל צעיר, אבל הם לא לקחו את זה למקום רציני. אני לא חושב שהם רצו את זה כמו שאני רציתי ורדפתי אחרי זה. זה היה חלום שהיה להם בעבר ואני מגשים את החלום הזה בדרך שלי".

איך ומתי הבנת שזה יותר מתחביב?
"קודם כל ההנאה שאני מרגיש כשאני עושה את זה, זו ההוכחה להכל. כמובן גם מהפידבקים שקיבלתי מהסביבה שלי על העשייה, זה חימם את הלב. הבנתי שכנראה יש לי באמת משהו מעבר ואני לא סתם חולם".

תומר רז
תומר רז © אינסטגרם

מה השירים האהובים עלייך?
"אני ממש אוהב את 'קרוב ללב' ואת 'פאטה מורגנה', אבל השירים האהובים עליי הם שירים שעוד לא שוחררו ועתידים לצאת בקרוב. אני עתיד להוציא בקרוב EP (מיני אלבום -א.ר) של חמישה או שישה שירים".

אתה שר מגיל 14, איך יצא שהתחלת לפרוח רק בשנים האחרונות?
"להוציא אלבום משלך זה ממש לא זול, וזה לקח לי זמן. בנוסף, לקח זמן להבין את החומרים ולמצוא אותם. אני אמן שמוגדר כ'אמן חדש' והייתי צריך להבין טוב טוב מה המקום שלי, מה החומרים שיהיו נכונים לי. הרבה פעמים עובדים על שירים וכשאתה עובד על שיר חדש אתה מרגיש שהשיר הקודם שלך פחות טוב אז צריך תמיד להתעדכן".

איפה הכי היית רוצה להופיע?
"האמת שבא לי הופעה אקוסטית אינטימית, לא מקום ספציפי אבל מרגיש לי שזאפה יעשה לי את זה הרבה יותר מקיסריה או היכל מנורה. יש שם משהו שיגרום לי להרגיש בבית, אני מרגיש ששם אוכל יותר לראות את הקהל, לראות הבעות פנים, להרגיש".

 

אם היית צריך לבחור מישהו לבצע איתו דואט, במי מהאמנים היית בוחר?
"לנתן גושן. אני מאוד מתחבר לטקסטים שלו, העיבודים שלו מדהימים ומרגשים, השירה שלו, הצורה בה הו מופיע על הבמות הגדולות, הוא מאוד אמיתי. בנוסף, הוא מרגש אותי. יש גם איזה משהו שעתיד לצאת בקרוב".

מי המודל שלך לחיקוי?
"אני חושב שמהתקופה שלי זה מייקל ג'קסון, גדלתי עליו והוא שינה את התפיסה שלי בעולם הזה, הוא שינה אותי. אבל היום, כל המוזיקה כבר השתנתה. גם ג'סטין ביבר מעולה בעיניי, הרבה צחקו עליו, הסתלבטו עליו אבל הוא הוכיח לכולם כמה הוא טוב ומצליח ואני מאוד מעריך אותו על זה, זה זמר אמיתי מבחינתי".

תומר רז
תומר רז © צילום מסך מהאינסטגרם

מה סגנון המוזיקה שלך?
"הסגנון שלי הוא פופ-אוריינטלי, פופ מיוחד, אני משלב לתוכו אלמנטים מיוחדים ומרגיש שאני מביא משהו שלי, משהו חדש. בנוסף, אני משלב את המערב עם סגנון הפופ. פתאום סלסולים, כלים מיוחדים ועוד".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?
"הכי פשוט, אני רואה את עצמי ממשיך להופיע ולעשות את מה שאני אוהב זה הכי חשוב. השאיפה היא לפרוץ את גבולות הארץ ואם זה יקרה זה יהיה מדהים. אני רוצה לרגש ולשמח את הקהל, זה מדהים ומיוחד, בשבילי זה הכל".

תגובות