הכירו את טדרוס: "רוצה להופיע בטקס פרסי המוזיקה". צילום מסך מיוטיוב

הכירו את טדרוס: "רוצה להופיע בטקס פרסי המוזיקה"

הכירו את חבר הצמד "אקסום", טדרוס. בראיון היכרות בו סיפר לנו על שיתוף הפעולה המעניין עם הזמר המצליח, על השאיפות לעתיד ואיפה היה רוצה הזמר להופיע?

הכירו את טדרוס, חבר בצמד "אקסום" אותם זכינו לראות על במת תכנית הריאלטי "הכוכב הבא לארוויזיון". בנוסף, ראינו את אחד משופטי התכנית, סטטיק נהנה מאוד ואף מעריץ גדול של השירים של השניים. לאחרונה הוציא טדרוס סינגל חדש בשם "החום עולה" ויצר שיתופי פעולה נוספים. 

 עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"מאז שהייתי ילד קטן נמשכתי למוזיקה, משהו בעולם הזה תמיד ריתק אותי. התחלתי ליצור ולכתוב את המוזיקה שלי בגיל אחת עשרה. לפני שגיליתי את ההיפ הופ אהבתי בעיקר את המנגינות והעיבודים, ומאז שגיליתי את ההיפ הופ התחלתי להתעניין גם בטקסטים ובכתיבה עצמה וזה משהו שמעניין אותי עד היום".

 


?מה מושך אותך לעולם המוזיקה

"הדברים שמושכים אותי בעולם המוזיקה הם היכולת להעביר רגש מסוים בשיר, בין אם זה כאב, תקווה, כעס, חרטה, או אפילו סתם אווירת כיף בצורה מסויימת. בנוסף, אני גם נורא אוהב משחקי מילים, מה שקיים המון בהיפ הופ. ושפות שונות, כך שהעולם המיזיקלי שלי מאוד מגוון וזה הופך את זה לכיף גדול אפילו יותר".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "החום עולה". איך הייתה העבודה עליו?

"ממש מהנה, נהנתי מכל רגע. החיבור ביני לבין המפיקים היה מיידי וחזק והמון רעיונות בשיר שנולדו תוך כדי העבודה באולפן וזה היה פשוט כיף כשהכל זרם באוירה טובה. זה כיף גדול לעבוד עם אנשים כאלו ואני מאוד גאה במה שיצא".


?איפה הכי היית רוצה להופיע

"הכי הייתי רוצה להופיע על במה של טקס פרסי מוזיקה כלשהו כמו "גראמי" או טקס פרסי "אמ. טי. וי." , זו גם במה מכובדת שמשודרת בפניי כל העולם וזו הופעה מול כל תעשיית המוזיקה העולמית שנמצאת בקהל. זה לחלוטין החלום הכי גדול שלי".

 

טדרוס
"רוצה להופיע על במה של טקס פרסי מוזיקה" © אינסטגרם

?מי המודל לחיקוי שלך

"יש לי כמה, כריס בראון הוא אחד מהם. ולאו דווקא בגלל המוזיקה עצמה אלא בגלל קצב הייצור המטורף שבו הוא עובד. כמות ענקית כזאת של שירים ואלבומים בפרק זמן של קצת יותר מעשר שנים דורש מוסר עבודה גבוה מאוד". מוסיף, "גם ג'יי זי ובאסטה ריימס , בגלל העובדה שהם מצליחים להשאיר את עצמם בטופ העולמי גם אחרי מעל 25 שנים של קריירה. מאחל לעצמי את אותו הדבר. ואחרון חביב הוא קנדריק למאר, בגלל העובדה שהוא הצליח לשמר קצת מההיפ הופ הישן שאני גדלתי עליו וליצור מוזיקה עם המון אמת דווקא בעידן שיש הרבה זיוף בעולם המוזיקה".


?איך אתה מגדיר את הסגנון שלך

"אני לא אוהב הגדרות כי מוזיקה היא דבר כל כך נרחב ויש בה המון סגנונות שונים ומגוונים. אבל אם אני צריך להגדיר את הסגנון שלי הייתי אומר שאני אמן היפ הופ ורגאיי דאנסהול. אני חושב שאלו הסגנונות שאני מביא בדרך כלל במוזיקה שלי".

?אם הייתה לך אפשרות לבצע דואט עם כל זמר שתבחר, מי הוא היה

"הייתי רוצה לשתף פעולה עם דרייק ודה וויקנד. הסיבה היא שקודם כל אני מעריץ גדול של המוזיקה ששניהם עושים, שלדעתי היא ברמה הכי גבוהה במוזיקה השחורה בשנים האחרונות. סיבה נוספת היא שדרייק הוא ממוצא שחור ויהודי, דה וויקנד ממוצא אתיופי, ואני ממוצא שחור אתיופי ויהודי ביחד. וזה יכול להיות שיתוף פעולה מעניין מאוד לדעתי".

 

איך היה לך לעבוד עם אליעד נחום, אמן בסדר גודל כזה על הסינגל "תמיד חלמתי"?

"לעבוד עם אליעד על השיר "תמיד חלמתי", הייתה אחת החוויות המהנות ביותר שהיו לי בשנה האחרונה. אני ואליעד חברים טובים כבר המון שנים וכבר כתבנו בעבר שיר ביחד לאלבום  הראשון שלו, כך שזה היה מאוד טבעי וכיף לשבת ולכתוב עוד אחד ביחד. אני גם חושב שהשיר הזה מבטא את החלומות של שנינו בשלב הזה של החיים והקריירה לעומת תחילת הדרך, כי גם כשחלומות מתגשמים, תמיד צריך שיהיו חלומות חדשים. לעולם אל תפסיקו לחלום".

אתה גם לוקח חלק בכנס השפה העברית.

"נכון, אני משתתף בכנס השפה העברית ה-11 שיתקיים ב- 7 בפברואר בראשון לציון יחד עם מיכאל כהן מההרכב כהן&מושון ועוד אומנים רבים ונכבדים, ונייצג שם את השפה העברית הכל כך מרתקת ומגוונת דרך מוזיקת ההיפ הופ שלה במסגרת מושב הילדים 'מה הדיבור' ? שיתקיים ב7.2 .בהיכל התרבות ראשון לציון". 

 

טדרוס
"לעולם אל תפסיקו לחלום" © אינסטגרם

?איפה נראה אותך בעוד 10 שנים

"בעוד 10 שנים אני מקווה מאוד שתמצאו אותי בראש מצעדי הפזמונים העולמיים ביחד עם כל רשימת האומנים המכובדת שציינתי קודם. אולי גם עם גראמי אחד או שניים".

משהו נוסף לגולשי פרוגי?

"אני רוצה להגיד לגולשי פרוגי שימשיכו לשמוע מוזיקה שחורה טובה ומשובחת. ואני מקווה שגם לי יהיה חלק בפלייליסט שלהם גם עם הסינגל החדש שיצא "עד אין סוףעם צביקה ברנד וגם עם הסינגל הבא "להלה" עם גל מלכה שייצא ממש אוטוטו! ושלא ישכחו להתעדכן על המוזיקה החדשה באתר הכי מגניב ברשת - פרוגי כמובן".

תגובות