סיכומוזיקלי: האם נמצאה מתחרה לעדן בן זקן?. צילום: יחסי ציבור ודניאל קמינסקי

סיכומוזיקלי: האם נמצאה מתחרה לעדן בן זקן?

יום שישי הגיע ואם לא מצאתם זמן פנוי בין המבחנים ושיעורי הבית, קבלו את כל מה שקרה במוזיקה הישראלית והפעם שבוע גדוש במיוחד: הזמרת ליאל בסינגל חדש ומרגש, עומר אדם שוב מפתיע במנורה, עידן עמדי מנסה שוב בפאודה וסינגלים ראשונים ליוצאי ריאליטי

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

ליאל - "כל אחד במלחמה שלו"

ליאל היא אחת הזמרות היותר מסקרנות שנראו כאן לאחרונה, היא הספיקה להוציא כבר לא מעט סינגלים בינהם אפשר למצוא את "מחייכת" ו"לילות לבד" השבוע הוציאה ליאל סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה שבדרך - "כל אחד במלחמה שלו".

את הסינגל כתבה והלחינה ליאל בעצמה ואילו על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד בעלה, חן מליאניק. השיר מצויין,אמיתי, עוצמתי ונעים. לילא מצליחה להביא את עצמה (שוב) במלואה, השיר עושה חסד לקולה והיא מבצעת אותו בצורה מעולה. הסינגל לא מנסה להיות משהו שהוא לא והאמת שליאל לגמרי עומדת ברף שמציבה לעצמה בכל סינגל מחדש והוא מבין הטובים שהוציאה עד כה. 

לסיכום: עושה זאת שוב בצורה מעולה ופשוטה. ★★★★★ 

 

אופיר הרוש - "מי אמור"

אופיר הרוש פרצה בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא". כבר בתכנית הצלחנו לראות את כישרונה של הרוש, היא רק בת 16 וללא ספק מביאה איתה לא מעט דברים שכבר ראינו בתכנית. השבוע הוציאה הרוש סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שבדרך.

"מי אמור" נכתב והולחן על ידי ערן קאשי ודנה מלכה כאשר קאשי הופקד גם על העיבוד המוזיקלי וההפקה. השיר מצויין, זורם, ממכר ומצליח להביא איתו משהו מאוד כיפי שבשילוב עם המילים הופך לשיר מוצלח במיוחד. השיר נותן תחושה מאוד נעימה בזמן ההאזנה, משהו מוכר וחם. בנוסף לשיר המעולה מגיע גם קליפ מוצלח לא פחות שמצליח להוסיף לאווירת השיר. סך הכל סינגל יריית פתיחה מעולה למוזיקה הישראלית. מחכה לשמוע את הסינגלים הבאים של הרוש הצעירה. 

לסיכום: יריית פתיחה מעולה, חובת ההוכחה עלייך! ★★★★★ 

 

לורן כהן - "סולחת עם הזמן"

היכונו לזכור את השם לורן כהן. קחו נשימה עמוקה ותקשיבו טוב לשיר הבא. כהן, היא זמרת צעירה (רק בת 18) אשר עובדת בימים אלו על אלבום בכורה מתוכו הוציאה השבוע את הסינגל הראשון - "סולחת עם הזמן".

את "סולחת עם הזמן" כתב גל שריג הלחין הזמר ליאור מיארה ועל העיבוד בשיר אחראי דביר גיל קהלני. הסינגל פשוט מעולה, לורן מצליחה לבצע אותו בצורה מדוייקת ונכונה. כהן מצליחה לסקרן, לסחוף ולא לשעמם לרגע. השיר סוחף ובשילוב של המילים הלחן וקולה של כהן יש חבילה מוזיקלית מצויינת וייחודית. לורן מצליחה להעמיד את השיר בצורה שלא מביישת אף זמרת שכבר נמצאת בוותק מוזיקלי של שנים ומצליחה לסחוף עם קולה המרגש. סך הכל שיר טוב, אין לי ספק שעוד נשמע רבות על לורן הצעירה שמסתמנת כמתחרה פוטנציאלית מוצלחת וראויה לעדן בן זקן עם משהו באווירה שמזכיר בין השתיים. עם טייטל כזה מחייב - חובת ההוכחה עלייך גם בסינגלים הבאים.

לסיכום: כניסה מצוינת לעולם המוזיקה. ★★★★★ 

 

עידן עמדי - "מנסים"

עידן עמדי הביא לעולם את "מנסים" לפני כמעט שלוש שנים. כזכור נכנס לאלבום השלישי שלו. השיר מכיל בתוכו מילים בשפה העברים והערבית ובצוות של "פאודה" החליטו לקחת את השיר, לשנות אותו מעט, להוסיף לו קליפ מעניין ולהפוך אותו לשיר הנושא של הסדרה. עמדי, שמכבב בפעם הראשונה בקריירה שלו בתחום המשחק, שר בזמן הצילומים את "מנסים"  - שם החליטו שזהו שיר הנושא החדש. השינוי שהשיר עובר מוצלח ובעיקר מתחבר בצורה מושלמת עם הסדרה. בחירת השיר כשיר הנושא היא לא פחות ממעולה וכל האלמנטים שמתווספים אל השיר המקורי שהכרנו מצליחים להביא משהו חדש שלגמרי לא מרגיש כמו משהו שכבר שמענו - בכל זאת מדובר בעמדי שמצליח לצמרר ולגעת בכל אחד עם קול מושלם.

לסיכום: שאפו, מוסיף עוד כמה נקודות לסדרה המעולה. ★★★★★ 

 
 
 

בן גדסי - "תראי אותי"

בן גדסי הוא חיל בלהקת מג"ב אך מאחוריו כבר עבר (ושושלת) מוזיקלית. בעבר השתתף ב-"The Voice" שם היה בין המתמודדים הבולטים. השבוע שחרר גדסי הצעיר סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שעתיד לראות אור בתקופה הקרובה.

"תראי אותי" נכתב, הולחן, עובד והופק מוזיקלית על ידי אופיר כהן. השיר טוב ומסקרן למדי. יש בו משהו מאוד סוחף, עם זאת - הוא מזכיר דברים שכבר שמענו בעבר אך למרות זאת מצליח לחדש ולהביא את עצמו בתוך ז'אנר מאוד גדול.

לסיכום: מחכה סינגלים הבאים. ★★★★ 

 
 

שווה האזנה

עומר אדם הופיע השבוע בהיכל מנורה מבטחים. אחרי שבעבר אירח אמנים כמו טונה ונינט טייב. במופע הפתיע שוב אדם והביא לבמה את המלכת השושנים שלנו / עדן בן זקן. השניים ביצעו יחד את "לזאת שניצחה" שגם עלה לרשתות החברתות והצליח לכבוש אותנו במהרה. השניים ללא ספק מוכשרים ומצליחים כל אחד לבד ובביצוע המשותף מצליח להביא משהו מצויין, שילוב של קולות ענקיים וטרנדיים שמצליחים לעורר בנו התפעלות ורצון לדואט משותף עתידי. אנחנו רק נזכיר שגולשי פרוגי בחרו בשנה האחרונה בשניים בתואר זמר וזמרת השנה. 

 

השבוע העלתה נופר סלמאן סרטון מיוחד לחשבון האינסטגרם שלה בו היא שרה ומנגנת בגיטרה את השיר "שמישהו יעצור אותי" של הזמר עדן חסון. הביצוע מעולה וסלמאן מוכיחה לנו שוב עד כמה היא מוכשרת וייחודית. הביצוע מצוין ולגמרי שווה האזנה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות