סיכומוזיקלי: שקד קוממי ישראלי ו"השיר שלנו" באנגלית. צילום: ערן לוי, אסנת רום

סיכומוזיקלי: שקד קוממי ישראלי ו"השיר שלנו" באנגלית

יום שישי הגיע ואם לא מצאתם זמן לעקוב, קבלו את כל מה שקרה במוזיקה הישראלית והפעם: יובל דיין בסינגל חדש, שי גבסו בסינגל בינלאומי ושקד קוממי מפתיע (שוב) בסינגל חדש

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

יובל דיין - "הסוף הטוב הזה"

יובל דיין כבר מזמן לא רק יוצאת "The Voice", היא הצליחה בשנים האחרונות להציב רף מאוד גבוה, הוציאה שני אלבומים ובינהם סינגלים רבים שללא ספק הפכו לחלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית בימים אלה. השבוע הוציאה דיין סינגל שני מתוך האלבום השלישי שבדרך.

את השיר החדש "הסוף הטוב הזה" כתבה והלחינה דיין בעצמה כאשר על ההפקה המוזיקלית והעיבוד אחראי גלעד שמואלי ועדי גולדשטיין (שלקחה חלק בעיבוד השיר). השיר מתחיל במנגינה נעימה ומסקרנת במיוחד, עם תחילת השיר אפשר להבין ולהתחבר אליו די מהר. הוא טוב, אפילו טוב מאוד. המילים זורמות ודיין מבצעת את השיר בצורה מעולה. השיר אמיתי ומלא בטוהר, מסוג הדברים שאפשר למצוא רק אצל הזמרת הצעירה. משהו בה מצליח להביא אלינו דבר חדש ולהשאר באותו הקו מבלי לשעמם או להשמע קלישאתי ונדוש. "הסוף הטוב הזה" הוא ללא ספק אחד השירים הטובים ביותר שהוציאה דיין עד כה וזה בהחלט נראה כי גם האלבום החדש יהיה מוצלח לא פחות.

לסיכום: אמיתית ומיוחדת, סינגל מצוין. ★★★★★ 

 

שי גבסו - "ll In My Hand"

שי גבסו הספיק במהלך הקריירה שלו להוציא ארבעה אלבומים ביניהם אפשר למצוא שירים כמו "ארים ראשי", "קראוון", "יום ועוד יומיים" שזכו לאהדה רבה בשנות הקריירה שלו. השבוע הוציא גבסו סינגל חדש שני במספר מתוך האלבום החדש שבדרך שכולו בלועזית. 

"ll In My Hand" נכתב והולחן על ידי גבסו בעצמו ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי אחראי עומרי אגמון. השיר טוב, הוא מסקרן ואפילו טיפה מותח, משהו במנגינה מצליח לגרום לזה די בקלות ויחד עם קולו ביחודי והמילים אנחנו מקבלים שיר מעולה ואיכותי. סך הכל שיר מוצלח, גבסו מצליח להביא משהו חדש ושונה לגמרי ממה שראינו בו בשנים האחרונות. הוא מצליח לגוון ולחדש והאמת שהוא עושה זאת בצורה מוצלחת, בנוסף לשיר קיבלו גם קליפ מעניין שמצליח להתחבר לשיר בצורה מעולה ולהוסיף לו רבות מבלי "לכבות" אותו.

לסיכום: מוצלח. ★★★★ 

 

שקד קוממי - "עם ישראל חי"

קצת אחרי שהוציא הזמר הצעיר שקד קוממי את "הזמן עושה את שלו" ו"אם הייתי" שזכו להצלחה ענקית.  משחרר השבוע סינגל חדש - "עם ישראל חי".

את "עם ישראל חי" כתב והלחין קוממי כאשר בלחן לקח חלק גם אלעד טרבלסי, על העיבוד וההפקה המוזיקלית בשיר החדש אחראי אסף צוריה. השיר בא בטיימינג מצוין, רגע לפני חגיגות ה-70 של מדינה ישראל קוממי מוציא את השיר הכי ישראלי שיש, כזה שכל הישראלים יתחברו אליו (לא פחות מ"סלסולים" שגרר אחריו עם הבריזה של אילת והכנרת). סך הכל שיר טוב, זורם, ממכר ובעיקר כיפי. יהיה קשה לא להתמכר אליו בתקופה הקרובה. סך הכל קוממי ללא ספק הצליח לעשות זאת שוב.

לסיכום: מקפיץ וממכר. ★★★★★ 

 

טל גבעמיר - "כל יום איתך"

טל גבעמיר היא זמרת צעירה אשר עובדת בימים אלו על אלבום בכורה מתוכו כבר הספיק להוציא סינגל ראשון - "אפליקציה". השבוע הוציאה גבעמיר סינגל שני ומסקרן מתוך האלבום שבדרך.

"כל יום איתך" מצליח להביא משהו חדש ויפייפה למוזיקה הישראלית, שילוב מצוין בין מילים ללחן ולקול. הוא עדין ומצליח להביא משהו מאוד חדש וטוב. סך הכל שיר מעולה. גבעמיר מצליחה בצורה מדהימה להביא משהו אחר ונעים. זהו אמנם רק הסינגל השני שלה אבל אין לי ספק שעוד נשמע עליה רבות. את השיר אגב כתבה והלחינה גבעמיר כאשר בלחן לקחו חלק גם מעיין זיטמן ונועם עקרבי שהיה גם אחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית בשיר.

לסיכום: מביא משהו אחר ונעים. סינגל מוצלח. ★★★★ 

 

שווה האזנה

השבוע צילם הזמר חנן בן ארי קליפ לשיר חדש שעתיד לצאת בקרוב. כחלק מהצילומים שהתקיימו בתחנת רכבת האוניברסיטה שבתל אביב החליט בן ארי לשיר את "ויקיפדיה" לצד נגינה בפסנתר הממוקם בתחנה. את הביצוע העלה לחשבון האינסטגרם שלו וללא ספק הצליח להביא משהו יפה ונעים לאוזן בפיד האינסטגרם שלי. הכי שווה האזנה!

השבוע עלה לרשת "On Day Love" שזכה לשיתופים ובאז ברחבי הרשתות החברתיות. את השיר שרה דניאלה בוס ובשיתוף פעולה מיוחד עם מיכאל מזרחי. מעבר לקליפ מושקע ולקול מדהים שמלווה את כל השיר  - למי שהלחן נשמע מוכר נספר שזה בגלל שמדובר בגרסה באנלית ללהיט "עוד מעט" ששימש כשיר הפתיחה של הסדרה הנצחית "השיר שלנו". הכי שווה האזנה ועושה נוסטלגיה!

 
תגובות