סיכומוזיקלי: איתי לוי ממשיך להפתיע. צילום מסך מיוטיוב

סיכומוזיקלי: איתי לוי ממשיך להפתיע

יום שישי הגיע! ואם הייתם עסוקים בניקיונות והכנות אחרונות לליל הסדר הערב, אנחנו כאן עם כל מה שקרה במוזיקה הישראלית. והפעם: איתי לוי ומאור אדרי בשני סינגלים מפתיעים וגם עברי לידר מביא גרסה חדשה ל"מוגזם"

 
גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן! 
 
עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איתי לוי - "אחרי הכל מתגעגע"

איתי לוי הצליח בשנים האחרונות לשים את עצמו במקום מרכזי במוזיקה הישראלית. הוא הוציא שלושה אלבומים ובימים אלו עובד על האלבום הרביעי שלו מתוכו כבר הוציא את "שתשרף האהבה" שזכה להאהדה רבה מצד הקהל. לוי הספיק במהלך הקריירה שלו לזכות בפרסים נחשקים, למלא אולמות ואף להשתתף ב"מחוברים". השבוע הוציא לוי את הסינגל השני מתוך האלבום החדש שבדרך.

הסינגל החדש, "אחרי הכל מתגעגע" כתבו, הלחינו, עיבדו והפיקו מוזיקלית יונתן קלימי ותמר יהלומי (שאחראים בין היתר גם על "חוזרת אליך" של אגם בוחבוט). לוי ממשיך את הקו הבוגר שכזכור התחיל עם "שתשרף האהבה" ומצליח להביא לנו שוב משהו חדש, מרגש, מקורי. השיר אמנם מזכיר מעט את ש"תשרף האהבה" אך באותה נשימה הוא גם שונה להפליא. השיר מעולה, לוי מצליח שוב להביא שיר טוב, אמיתי וחזק. סך הכל שיר מעולה, עמוק ולוי מצליח להביא את הטקסט לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

לסיכום: לא פחות ממצוין. ★★★★★  

 

מאור אדרי - "אללה מעק"

מאור אדרי הספיק להוציא חמישה אלבומים מתוכם נמצאים לא מעט שירים שכולנו אוהבים, בין שיריו אפשר למצוא את "כולנה", "שלוק מקצב", "כולנה" ועוד'. השבוא הוציא אדרי סינגל חדש רגע לפני האלבום השישי שבדרךך.
 
הסינגל החדש, "אללה מעק" מתחיל בצורה מעולה, מסקרנת וכך הוא גם ממשיך כך. אדרי מבצע את השיר בצורה טובה במיוחד שמצליחה להתחבר למילים וללחן בצורה מצוינת. את "אללה מעק" כתב ובלחין מאור אדרי כאשר בכתיבת השיר לקח חלק גם דורון מדלי, על ההפקה והעיבוד בשיר אחראית סתיו ברגר. סך הכל שיר טוב, הוא כיפי וזורם.
 
לסיכום: שיר טוב. ★★★★  
 
 
 

משה פרץ - "סוכר בקפה"

משה פרץ נמצא במוזיקה הישראלית למעלה מעשור, הוא הוציא שמונה אלבומים ואין ספור להיטים בינהם אפשר למצוא את "הראשונה", "קרמלה", "זיקוקים" ועוד רבים. בנוסף שימש פרץ מנטור בתכנית הראליטי "The Voice". השבוע הוציא פרץ את סינגל חדש "סוכר בקפה".
 
את "סוכר בקפה" כתבו ובלחינו אבי אוחיון ופרץ ואילו על ההפה והעיבוד אחראי מתן דרור לצד פרץ. יש בשיר משהו מאוד כיפי, ממכר ובעיקר גורם לתזוזה לא מובנת של הגוף מצד לצד. פרץ מביא (שוב) שיר מצוין וכיפי שמתאים בדיוק לעונת הקיץ המתקרבת אלינו. פרץ מוכיח שוב את עצמו כזמר מפתיע שיודע לבצע שיר בצורה לא פחות ממעולה. סך הכל שיר טוב שמגיע בזמן מצוין. 
 
לסיכום: כיפי וממכר. ★★★★  
 
 

ג'יין בורדו - "התרגעות"

קשה שלא להתייחס ללהקת ג'יין בורדו  שהצליחה בשנים האחרונות להביא משהו שונה, מיוחד ומוצלח למוזיקה הישראלית. את הפריצה הגדולה שלהם כזכור הם עשו עם הלהיט "איך אפשר שלא" והמשיכו עם שני אלבומים מוצלחים במיוחד. השבוע הוציאו הלהקה סינגל חדש, "התרגעות".

"התרגעות" נכתב והולחן על ידי יהודה קרני ללחן עממי. השיר רגוע, עדין, נעים לאוזן ובעיקר מצליח לסחוף בצורה יוצאת דופן. ג'יין בורדו ללא ספק מצליחים לעשות זאת שוב בסינגל פשוט ומעולה. הוא עדין אך לא משעמם ומצליח להשאיר אותי מרותקת לשיר עד לסופו. סך הכל שיר טוב, נעים ומוצלח. מחכה לאלבום שבדרך מהלהקה המעולה.

לסיכום: מצליחים שוב.  ★★★★  

 

שווה האזנה

בחודשים האחרונים מכבב אצלנו בפלייליסט השיר "מוגזם" של עברי לידר, השבוע החליט לידר להעלות גירסה נוספת שלו לרשת והפעם השיר הקופצני והממכר הפך לרגוע יותר בביצוע אקוסטי פשוט מצוין. אתם חייבים להתמכר גם לגרסה הזו.

השבוע נפגשה הזמרת נטלי פרץ עם עדן חסון באולפן הביתי שלו שם עבדו השניים על שירים חדשים ואף ביצעו את "שמישהו יעצור אותי" בסרטון מיוחד ומעולה. החיבור בין השניים סך הכל הוא מוצלח ואתם לגמרי צריכיפם לשמוע את הביצוע הבא לפני ערב החג.

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות