הכי ישראלי: "התקווה 6" עונים על שאלון העצמאות שלנו. צילום: יחסי ציבור

הכי ישראלי: "התקווה 6" עונים על שאלון העצמאות שלנו

לכבוד 70 שנה למדינת ישראל, הכנו לכם שבוע שלם של עצמאות מוזיקלית בו כוכבי המוזיקה המקומיים והאהובים מספרים על הדברים הישראלים בעיניהם ועל איך שינויי המוזיקה הישראלית נראת מהצד שלהם. והפעם: עמרי גליקמן, סולן להקת "התקווה 6" באיחולים למדינה

להקת "התקווה 6" ידועה בסגנון הייחודי שלה. לא פעם נבחרו חברי ההרכב להופיע בפניי חיילים, זכו בפרסים שונים, הוזמנו לאירועים משמעותיים ואנחנו לחלוטין מבינים למה, כי מה יותר ישראלי מהם? לכן עמרי גליקמן, סולן הלהקה עונה על שאלון העצמאות שלנו!

עוד ב"הכי ישראלי" בערוץ המוזיקה של פרוגי:

המוזיקה הישראלית מאוד השתנתה ב-70 שני האחרונות, איזו תקופה במוזיקה הישראלית אתם הכי אוהבים?

"התקופה הנוכחית בעינינו היא המעניינת ביותר. מה שקורה עכשיו הוא מטורף מבחינת כמות, מגוון וכישרון. ולאור זאת גם הפתיחות רחבה. מה שמאפשר אמנותית לעשות הרבה דברים ולאתגר את היצירה".

איזה שיר לדעתכם הוא הכי ישראלי?

"קשה לבחור אחד. זה על גבול הבלתי אפשרי. אבל אין ספק ש'התקווה' ההמנון הלאומי תמיד לעד יהיה השיר הכי ישראלי".

 

המדינה בת 70, מה אתם מאחלים לה?

"המשכיות, שנחגוג עוד 70 ועוד 70 שנים מופלאות. שלא ניקח את המדינה הזו כמובן מאליו, שנבין שכל יום פה זו זכות. שנעשה זאת עם סבלנות, אהבה הדדית, ותקווה שחייבת להישמר".

לדעתכם, מה ההבדל בין המוזיקה בעבר למוזיקה של היום?

"תלוי איזה עבר, מוזיקה משתנה כל הזמן. הן ביצירה והן בטכנולוגיה. לקידמה ולאפשרויות הטכניות החדשות יש השפעה על היצירה והכתיבה. וכמובן על ההקלטה. גם העולם שמצטמצם, הרשתות החברתיות והפתיחות מביאות סגנונות שונים וחדשים מכל העולם שמשתלבים במוסיקה המקומית. הסלט הזה סופר מעניין ואין לו גבולות כמו שליצירתיות אין".

איך לדעתכם תראה המוזיקה בעתיד?

"אין לדעת, קשה לחזות. זה היופי. שיש הפתעות נחכה בסבלנות".

מה מאפיין ישראליות בעינייכם?

"אהבת הארץ קודם כל, מבחינתנו. החיבור לאדמה, למקומות, לנופים, ולאנשים. זה אלמנט מאוד חזק אצלינו".

איזה שיר שלכם הוא הכי ישראלי לדעתכם?

"התשובה המתבקשת היא ידועה, אבל אבחר במשהו אחר. 'משהו נעים לנשמה' שכולל בתוכו המון נקודות משמעותיות בחיינו. מתרבות, עד לכלכלה וחברה, דרך ביטחון ופוליטיקה. 'קשה קשה נכון' אבל אין ברירה אחרת. מסכם את הישראליות, לא"?

 

לאיזה שיר אתם הכי מתגעגעים?

"לא מתגעגעים. כל שיר שרוצים היום נמצא בכיס שלנו, עולם מטורף".

השירים שלכם הם ללא ספק על החברה הישראלית מ"הכי ישראלי" ועד ל"קופנגן" מה מביא אתכם לכתוב שירים כאלה? חושבים שזה מה שגורם לכולם להתחבר למוזיקה שלכם בקלות?

"אנחנו ישראלים ומחוברים לחיים ולשיגרה כאן. מעל הכל אוהבים פה ודואגים, זה באופי, באופן טבעי גם כותבים על זה. זה מה שאנחנו מכירים, הכי טוב ומקרוב".

 

יש לא מעט אירועים בצה"ל שאתם לוקחים חלק החל מפסטיבל יותר בו אתם משתתפים כבר כמה שנים ועד להופעות בתוך בסיסים צבאיים לחיילים בשירות הסדיר. איך התחושה שבוחרים בכם שוב ושוב לאירועים כאלו? 

"זה מדהים. ובדרך כלל מטורף. זה חיבור מאוד טבעי בין קהל החיילים ללהקה. ההופעה בדרך כלל מגיעה לגבהים משגעים. הרוח שלנו משותפת, הרצון להתפרק ולפרוק ביחד, לשיר ולהתרומם. ומעל הכל להשתחרר. כל אחד בדרכו שלו".

 



תגובות