סיכומוזיקלי: להקת חיל הים במחווה לבוגרת נטע ברזילי. צילום מסך מאינסטגרם

סיכומוזיקלי: להקת חיל הים במחווה לבוגרת נטע ברזילי

אם הייתם עסוקים בבגרות בתנ"ך ובהכנות לנשף הסיום בתיכון, קבלו כל מה שקרה במוזיקה הישראלית השבוע. והפעם: עידן יניב ושלומי שבת מוציאים שני סינגלים חדשים, רוני דלומי והראל סקעת בסרטון ויראלי חדש וגם להקת חיל הים במחווה מקסימה

גם השבוע הכנו לכם סיקור מיוחד על כמה מהשירים שיצאו במהלך השבוע האחרון, ועל כמה מהסרטונים המוזיקליים שנתקלנו בהם. שימו אוזן!

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

עידן יניב - "מוצאי שבת"

הרבה זמן עבר מאז הפעם האחרונה שהוציא הזמר עידן יניב סינגל חדש, והנה, השבוע זה קרה שוב עם "מוצאי שבת". יניב כזכור פרץ לחיינו בשנת 2005 עם שבעה אלבומים מצלחים ולהיטים כמו "את יפה", "חושב עליה", "סרט הודי" ועוד'.

הסינגל החדש שהוציא השבוע יניב "מצאי שבת" נכתב והלחן על ידי הזמר דור דניאל. השיר החדש מביא מיניב משהו חדש, סגנון שונה לחלוטין (לפחות בעייני) ממה שראינו ממנו שנים קודם. יניב חזר בוגר, אמיתי ומלא ב.. השיר פשוט ומצוין, הוא כתוב בצורה גאונית ושתלב עם לחן גאוני עוד יותר. יניב מבצע אותו בצורה מוצלחת במיוחד ומביא את המקום שלו בשיר. סך הכל שיר מעולה, כמה טוב שהוא חזר. מחכה לשמוע את השירים הבאים של יניב ומקווה שיצאו עוטד כאלו בזמן הקרוב, זה לגמרי הזמן שלו לחזור אלינו.

לסיכום: סינגל מעולה. חזרה מושלמת מהפסקה לא קצרה. ★★★★★

 

שלומי שבת - "יבוא הסוף הטוב"

שלומי שבת היה (וכנראה יהיה לנצח) אחד הזמרים האהובים והמצליחים ביותר במוזיקה הישראלית. מאחוריו יש לא פחות מ22 אלבומים, הופעות ענק, אין סוך להיטים ופרסים רבים. 

את השיר החדש כתב, הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית סתיו בגר ׁ(שאחראי בין היתר גם על "TOY" יחד עם דורון מדלי). השיר מביא משהו אחר משבת, השיר אמנם רגוע, מנגינתו דרמטית והשיר מביא עצב אך אופטימיות. סך הכל שיר טוב, שבת מצליח להביא משהו חדש גם אחרי שנים בתחום וזוהי הצלחה אדירה. השיר מוצלח, המילים והמנגינה משתלבות זו בזו בצורה טובה וכך גם הביצוע של שבת שבעייני אף זמר בארץ לא היה מצליח להביא את הטקסט בצורה טובה כל כך. אז נכון שאנחנו רגע לפני הקיץ וזה הזמן המושלם להוצאת סינגלים מקפיצים אך שבת הוכיח שיש כאן מקום גם לשיר רגועים יותר. שיר מוצלח בתזמון חכם.

לסיכום: הצליח לרגש. ★★★★★

 

רועי נויפלד - "בלעדיה"

יכול להיות שהשם רועי נויפלד עדיין לא מוכר לכם אך זה בדיוק הזמן שלכם להתחיל לשנן את השם, נויפלד הוא זמר צעיר אשר עובד על אלבום בכורה מתוכו הוציא כבר סינגלים כמו "מתים מאהבה", "פרפר" ועוד' למען האמת נויפלד היה (ועדיין) עובד במוזיקה אך "מאחורי הקלעים" למידם של אמנים כמו חנן בן ארי, דור דניאל, לירן דנינו ועוד'.

השיר החדש של נויפלד - "בלעדיה" מתחיל טוב, האמת שהוא גם ממשיך טוב. הוא זורם, אמיתי, מסקרן ומלא בכאב. יש בו משהו מאוד מיוחד, מאוד אחר. הביצוע מרגש, עדין ומוצלח ויחד עם המילים והלחן הרגועים יש כאן שיר מוצלח, לא מעייף (על אף הרוגע שלו) ובעיקר סוחף. סך הכל שיר נעים לאוזן ונויפלד מבצע אותו בצורה הטובה ביותר. את השיר כתב מאיר גולברג ועל הלחן, העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי נויפלד כאש שמוליק נויפלד לקח חלק לצידו בעיבוד וההפקה המוזיקלית.

לסיכום: מוצלח ורגוע. ★★★★ 

 

שירה קיזלשטיין - "את"

שירה קיזלשטיין היא זמרת צעירה, רק בת 20 ומאחוריה כבר עם שלטשה סינגלים מוצלחים כשהאחרון מבינהם יצא ממש השבוע והוא נקרא "את".

את הסינגל החדש, "את" כתבה והלחינה קיזלשטיין בעצמה ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד/ה עדי אולמנסקי. הסינגל, מתחיל בצורה מסקרנת ומותחת וממשיך בקצב טוב, מילים נכונות ובגדול מצליח להביא משהו מאוד מיוחד ושונה. קיזלשטיין מצליחה ובענק להביא בכל סינגל משהו שונה, אחר ויפייפה. סך הכל הכניסה לה למוזיקה נכונה, היא מצליחה להביא דברים אחרים. אולי זה מוקדם להגיד אך קיזלשטיין היא ללא כל ספק הדבר הגדול הבא.

לסיכום: הדבר הגדול הבא.  ★★★★★

 

שווה האזנה

רוני דלומי אירחה השבוע את הראל סקעת בהופעה מיוחדת בראש הנקרה. כחלק מההכנות להופעה המתקרבת השניים דאגו להראות כמה משקיעים בחדר החזרות, והרי אפשר לעשות חזרות מבלי לשתף באינסטגרם ולגרום לכולנו לקוות לכך שיופיעו שוב יחד. דלומי העלתה לחשבון הפרטי שלה (בנוסף לסטורים של שניהם כן?) סרטון בו השניים שרים את "עכשיו" של סקעת בצורה יפייפיה, עדינה ובשיתוף פעולה מוצלח במיוחד. אז מה אני מציעה? שתצפו בסרטון הבא ותתפללו לעוד שיתוף פעולה בין השניים המוכשרים.

הנה מחווה מיוחדת שעשו בלהקת חיל הים לזוכת האירוויזיון שלנו - נטע ברזילי. אז גם בצה"ל התרגשו מהזכייה בארוויזיון והחליטו לעשות עם להקת חיל הים מחווה לבוגרת הלהקה והזוכה הגדולה ברזילי.
הלהקה הלבנה שיתפה ברחבי הרשתות החברתיות סרטון מיוחד בו הם מבצעים את "Toy" בצורה פשוט מושלמת!

 
תגובות