סטטיק ובן אל: "ההופעה בישראל מלחיצה יותר מקריירה בחו"ל". צילום: דנה למברגר

סטטיק ובן אל: "ההופעה בישראל מלחיצה יותר מקריירה בחו"ל"

אחרי שהפכו לטירוף בכל מקום ורגע לפני פריצתם בעולם: סטטיק ובן אל הרימו אמש (א') הופעה כמו שרק הם יודעים. היינו בהופעה ואף ביקרנו את השניים מאחורי הקלעים. הסיקור המלא

הם הפכו בין רגע לצמד הכי חם במוזיקה הישראלית והוציאו להיטים אחר להיטים ולאחר שחתמו על חוזה הקלטות בינלאומי, ואפילו עתידים להוציא בקרוב גרסה באנגלית לשיר "טודו בום", סטטיק ובן אל כובשים יעד נוסף בקריירה המטורפת שלהם, ועלו אמש (א') עם מופע מרשים במיוחד בהיכל מנורה מבטחים - ולראשונה פתחו קופות לקהל.
מאחורי הקלעים. כתבת: מור שקל | צילום: ליהי קרופניק | עריכה: דפנה פלד |
 
 
באיחור של חצי שעה ורגע לפני שהכוכבים הגדולים עלו לבמה, מופע החימום של הזמר והרקדן סטפן הקפיץ את הקהל, האנדרנלין שהעביר לקהל הנלהב היה עצום, והזמר ביצע את מיטב להיטיו, "step fun", "טיקיטאס",  "like that", "tappez les mains"  ומאמו - שהקדיש לכל האימהות בקהל. לאחר הופעתו, סטפן העביר מסר לסטטיק ובן אל ואמר: "אני גאה בהם מאוד, ומאחל להם המון בהצלחה", עבור סטפן זו מעין סגירת מעגל, שכידוע שימש כרקדן של סטטיק ובן אל.
 
אחרי ירידתו של סטפן מהבמה, החלו לשדר קטעי ווידאו ארט של סטטיק ובן אל ומספר רקדנים, בו רואים את סטטיק מנסה לשיר את הסינגל סלסולים אך כולם צוחקים עליו, בהמשך הקטע רואים את סטטיק, בן אל, וג'ורדי מנסים לחבר שיר, ויוצא להם להיט ענק "ג'ורדי את המזגן", הרקדנים נכנסים בריקוד לצלילי ה"סינגל" החדש, ולאחר מכן שוב חזרו למצגת ונתנו לקהל טעימה מהגירסה האמריקאית ללהיט "טודו בום", הצמד פנה בשאלה לקהל, האם אנחנו מוכנים?, הקהל הריע בחיוב, וכעת הגיע סוף סוף הרגע לו כולם חיכו, להבות אש יוצאים מכל כיוון, הבמה נפתחת וממנה יוצאים הצמד שמשגע את המדינה סטטיק ובן אל, לצלילי השיר "סלסולים", השניים מבצעים זאת עם המון אנרגיה ואהבה לקהל.

© דנה למברגר
 
בסינכרון עם טירוף הרקדנים, סטטיק ובן אל נתנו יחס מדהים ושיתוף עם הקהל שהגיע לראותם, עם אין ספור הכרות תודה של הצמד לקהל עם משפטים כמו: "תודה שאתם חולקים איתנו את הדרך הזאת כבר שלוש שנים, הדרך הזו היא שלכם בדיוק כמו שהיא שלנו".

 
© דנה למברגר
 
עיבודים חדשים ומעולים נרשמו ל"כביש החוף" שנעשה באווירת מקהלה ווקאלית ו"סתם" שקיבל קצב חדש ומהנה. גם השיר "זהב" קיבל טוויסט כשהוכנסו חצוצרות וגיטרות חשמליות. 
 
אחת ההפתעות של הערב הייתה הופעתו של פיינליסט "הכוכב הבא", יהונתן מרגי (שחתום אצל אותם מנהלים כמו של הצמד), שהתכונן לפסטיגל מול הקהל של סטטיק ובן אל ונתן שואו כמו שרק הוא יודע. מרגי עשה מחווה למייקל ג'קסון בלבוש תואם, תנועות ריקוד מדוייקות וביצוע מושלם של "Billie Jean" של מייקל ג'קסון. סטטיק ובן אל הצטרפו אליו וביחד הם היו שלישיה מנצחת, התוספת של מרגי אכן הייתה מרעננת וללא ספק הוא השאיר אותנו צמאים לעוד ממנו - מי יודע, אולי טריו עם רשמי עם השנייים?
 
שלל וידיאו ארטים מצויינים שלא מבישים הפקות בחו"ל, קטעי ריקוד שהרימו את האווירה וכן, גם קטעים מרגשים כמו למשל ביצוע קלידים למול פנסי הסמארטפונים של הקהל בשיר "הכל לטובה" מה שהוסיף גם את הפן העדין והכובש של הצמד שרק דואג להריפ בשאר מלהיטיו.

© דנה למברגר
 
ואז נשמעו קולות תופים חזקים איתם נכנסו סטטיק ובן אל כשהחליפו שוב את בגדיהם, וביצעו את הסינגל הכי מצליח שלהם - "טודו בום". השיא של השיר היה כשנכנסו רקדניות בלבוש ברזילאי, נצנצנים עפו לכל מקום, ואפקטי עשן יצאו מהבמה, סטטיק ובן אל התקרבו לקדמת הבמה וכולם ללא יוצא מן הכלל קמו מהכסאות קפצו, שרו והשתוללו יחד עם הצמד, זהו אכן רגע שחיבר מאוד בין הקהל לזמרים.

© דנה למברגר
 
כחלק מאווירת הפאן והצחוק, סטט בוי ובן אל תבוריניו שיחקו על הבמה בפלייסטיישן כאשר הקהל בוחר לאיזה צד להריע, מיד לאחר מכן ביצע סטטיק את "אוהבת לרקוד" (כפרס על הניצחון של בן-בוי) ומיד אחר כך ביצעו יחד את "ברבי" שהתחיל את כל המאניה ואת "דובי גל" - שחיבר את הצמד.
 
כאשר כולם ירדו מהבמה, הציגו בפני הקהל כתבה מחדשות 2 על איחוד להקת כוורת, ובו מראיינים את סטטיק שהוא רק בן 22 ומעריץ נלהב של הלהקה, בראיון הוא הביע את אהבתו ללהקה, ומיד בתום המצגת סטטיק ובן אל נכנסו לצלילי השיר יו יה, והציגו בכבוד רב והמון רעש את חבר להקת כוורת דני סנדרסון, יחד ביצעו את הלהיט "יו יה"  - סגירת מעגל מיוחדת שהציגה את המהפך תוך זמן קצר מסוג של אנונימיות לפסגת המוזיקה הישראלית.

© דנה למברגר
 
קטע וידאו ארט אחרון הוצג על המסכים בו נשמעה קריאה לשלום ולהפסקת המלחמות, לאחר מכן הצמד עלה לבמה וביצעו את השיר "נמסטה", לאחריו חזרו לסגור את המופע עם הלהיט האחרון - "קאוואי" , השניים רצו לקדמת הבמה יחד עם כל הרקדנים והקפיצו את הקהל.
 
מדובר באחד המופעים הכי מושקעים שהיו כאן, הפקה מרשימה ותואמת את מעמדם של השניים ואת מה שהם יודעים להציע לעולם, אם זה מופע פותח מוצלח במיוחד, קטעי הווידאו המוצדקים והמושקעים, רקדנים מטורפים ומדוייקים, אינספור תלבושות מפוארות, החיבור האישי שנוצר עם הקהל, הביצועים החיים, והאש שבערה לאורך כל הערב אצל הצמד ואצל הקהל שרק חיבק ועטף באהבה. סטטיק ובן אל השאירו חותם נהדר לשנים הבאות, והוכיחו לנו שהם לא סתם טרנד חולף אלא הם פה כדי להישאר,. ואם אתם רוצים להנות מאיכות של חו"ל - סטטיק ובן אל זו התשובה המקומית האולטימטיבית, וכדאי לכם לתפוס את ההזדמנות, רגע לפני שהם יהיו עסוקים להם אי שם מעבר לים.
שואו מטורף
שואו מטורף © דנה למברגר
 
תגובות