Not our Toy? אירוויזיון 2019 בישראל בסכנה. צילום מסך מיוטיוב

Not our Toy? אירוויזיון 2019 בישראל בסכנה

ההתרגשות עדיין בשיאה לאחר הניצחון הגדול של נטע ברזילי באירוויזיון והציפייה רבה לקיום התחרות בישראל, אלא שכעת נודע כי לא כדאי לשמוח כל כך מהר, שכן תביעת ענק חדשה מאיימת על קיומו המצופה של האירוויזיון

כחודשיים עברו מאז הזכייה ההיסטורית באירוויזיון של נטע ברזילי עם השיר ״Toy”, ההתרגשות עדיין בשיאה וההכנות לאירוויזיון, שעתיד להגיע לארצנו לאחר 20 שנה, כבר החלו. אמנם כעת נחשף ב"ערב טוב עם גיא פינס" כי חברת התקליטים הגדולה יוניברסל מיוזיק טוענת כי השיר “Toy" מועתק מהלהיט של הצמד הווייט סטרייפס, מה שעלול למנוע את קיומו של האירווזיון בישראל.

ד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

על פי מכתב לבירור שהגישה חברת התקליטים הבינלאומית השיר “Toy”, שכתבו דורון מדלי וסתיו בגר עבור נטע ברזילי מועתק מהלהיט "Seven Nation Army" של הווייט סטרייפס, בעיקר בתחום המלודיה של השיר והקצב. מי שהצביעו על הדימיון בין השירים היו גולשים ברשת, לאחר שמאשאפים בין שני הלהיטים הדגישו את הדימיון שהוביל למכתב הבירור המדובר.

 

במידה והתהליך המשפטי יפתח אכן מדובר באיום על קיום האירוויזיון בארץ, שכן על פי תקנון התחרות על השיר הזוכה להיות מקורי ואם בית המשפט יכריע כי "Toy" אינו מקורי זכייתו אינה תיחשב, והאירוויזיון יתקיים במדינה אחרת.

 

 

 

 

 

 

תגובות