מחזירים את הראפ לרחובות: הראפר שחולם על דואט עם בריטני ספירס . יח"צ

מחזירים את הראפ לרחובות: הראפר שחולם על דואט עם בריטני ספירס

הוא לומד הנדסה, לפני גיוס אבל בכלל חולם להופיע עם אמינם – הכירו את הראפר סיידאפקט

אחד השמות הצעירים שכבר החלו לכבוש את סצנת ההיפ הופ המקומית הוא דייב סלגורסקי, הידוע בכינוי סיידאפקט, ראפר צעיר בן 19 שממש עכשיו סיים כיתה י"ג. דייב שלומד הנדסה  כדי לדאוג לעצמו לעבודה פרקטית בכיס, דיבר איתנו על החששות מההתרחקות מתחום המוזיקה בזמן הצבא ועל החלומות הגדולים שרוצה להגשים עד גיל 30. עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך בכלל הגעת לעולם המוזיקה, מה משך אותך כל כך?

"מגיל קטן תמיד הערצתי מוזיקה, אני זוכר שתמיד הייתי שומע MTV, פופ, היפ הופ, כל שטות שקשורה למוזיקה. כשהייתי בן 8 חבר שהיה איתי בכיתה הכיר לי את אמינם וכל כך התלהבתי ממנו שברגע שחזרתי הביתה הורדתי עשרות שירים שלו לmp3 שלי. זה מה שגרם לי להפתח לכל עולם ההיפ הופ".

 


ומה גרם לך להתחיל לעשות מוזיקה בעצמך?

"דוד שלי עוסק בדיבוב לסרטים והביא לי ציוד הקלטה ישן שלו. הייתי בערך בן 13, לא ידעתי כל כך מה לעשות איתו, הכל היה נראה לי כמו קופסאות מוזרות. בהתחלה לא היה לי מושג איך להשתמש בזה ודוד שלי עזר לי, הקלטתי קאבר לשיר של אמינם (כמובן) ואז אמרתי שאחרי שניים או שלושה קאברים אני כבר צריך לייצר דברים משלי, החלטתי שאני אחפש ביט ואכתוב שיר".

מה עבר עלייך בתהליך של כתיבת השיר הראשון?

"על השיר הראשון ישבתי יום שלם. לא ידעתי מה זה מוזיקה בעברית, כל מה ששמעתי היה רק היפ הופ שמגיע מארצות הברית, אז כבר מההתחלה כתבתי באנגלית. לא ידעתי לחרוז כל כך טוב וחיפשתי אופציות לחרוזים בגוגל. השיר הראשון דיבר על להגשים את עצמי וללכת אחרי החלומות שלי". 

"להגשים את עצמי וללכת אחרי החלומות שלי" © יחצ

אם תקשיב עכשיו לשיר הראשון שלך, איך תרגיש? איך זה יישמע לך?

"אני ממש אצחק. היה לי קול ציף-ציף נוראי ולא הייתה לי דיקציה, מלמלתי ממש".

ואז לאט לאט השתפרת והתחלת להעלות שירים ליוטיוב. זה הצליח? אנשים התחילו להכיר אותך?

"בהתחלה הייתי מעלה המון שירים, כל כמה ימים. היו לי איזה עשרות שירים בעמוד היוטיוב שלי ולכל אחד היה בערך 100 צפיות, זה לא הגיע ליותר מדי אנשים. לקחתי הפסקה קצרה והתאהבתי בסגנון קצת שונה, סגנון הראפ, קניתי ממפיק ביט ויצרתי פתאום משהו שונה – שהפך לויראלי. אנשים אהבו את זה, הגיבו והבנתי שזה הכיוון הנכון בשבילי". 

 

אתה יחסית מוכר בסצנת ההיפ הופ היום. איך נוצר החיבור עם האנשים מהתעשייה?

"אחרי שהופעתי בהופעה של לוקאץ', אורי שוחט ניגש אליי בסוף הערב ואמר לי שהוא אהב את הביטים שלי ואת מה שאני עושה. החלפנו מספרים ויצא לנו לדבר ולהפגש אחרי. אותו דבר קרה לי גם עם סוויסה. ואחרי חודש-חודשיים עשיתי שיר אחד עם סוויסה".

ראיתי גם ששיתפת פעולה עם עדי אולמנסקי!

"נכון, היא מתארחת באלבום שלי לשיר אחד. יש באלבום תשעה שירים כרגע, אנחנו מנסים לסגור עשרה שירים. אני מקווה שהוא ייצא בקיץ עכשיו ויהיו בו עוד הפתעות". 

© יחצ

איזה שיתופי פעולה היית רוצה לעשות שעוד לא יצא לך?

"האמת, אני מאוד אוהב לשתף פעולה עם זמרות B&R, כי אני אוהב גם לשלב סגנונות. אם כמה שזה יישמע קיצ'י, הייתי רוצה איזה שיתוף פעולה בחו"ל עם בריטני ספירס או לורן היל. בארץ הייתי רוצה לעשות משהו עם Dj מש, הוא עושה ביטים מדהים בעייני. גם עם כהן אנד מושון".

מה אתה מגדיר כנקודת השיא שלך עד כה?

"יצא לי להופיע בחו"ל בבר שגרמניה בקיץ, לפני שנתיים. יש לי קרובת משפחה בגרמניה שלומדת שם הפקה ובמות, יש לה קשרים והיו לה חברים שמנהלים בר של הופעות חיות. הייתה לי אז בת זוג בגרמניה אז טסתי לשם וקצת שיווקנו את זה לפני. אולי הגיעו להופעה בסך הכל שישה אנשים, אבל היה לי מדהים כי לראשונה הופעתי בחו"ל וטעמתי מ'העולם האמיתי' ". 

 

אז בעתיד אתה רואה את עצמך מופיע בארץ או בחו"ל?

"אני חושב שבחו"ל מעכלים את המוזיקה הרבה יותר טוב, אני חושב שיעכלו אותי הרבה יותר טוב. תמיד אמרתי לעצמי שאני אכוון הכי רחוק שאפשר ומקסימום אני אפול בדרך וההכי רחוק בשבילי זה לגור ולהופיע בחו"ל. אחרי שאני אסיים עם הלימודים והצבא אני אטוס ללמוד סאונד בחו"ל".


איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?

"עושה טור באירופה. בעצם, כבר באמצע טור חמישי באירופה, כשפוסט מאלון מחמם אותי וכבר עבדתי עם ג'יי זי. אה ואני מת לפגוש את אמינם, זה יהיה לחלוטין סגירת מעגל בשבילי". 

© יחצ

ולסיכום, אתה מתאר כמה מוזיקה זה כל העולם שלך. אם במקרה במשהו לא יצליח, עדיין תתעקש ותמשיך להלחם על המקום שלך במוזיקה?

"במקרה ואני לא אצליח ולא אתפרסם אני אעבוד בכללי בתחום ואעשה דברים מאחורי הקלעים: אעשה סאונד, אני אפיק אנשים, אקדם אנשים אחרים. אבל בעיקרון עד נשמתי האחרונה אני אמשיך לעשות מוזיקה ולנסות להצליח".



תגובות