הכירו את מאיר: "החלום הוא לעסוק רק במוזיקה". צילום: יואב שלף

הכירו את מאיר: "החלום הוא לעסוק רק במוזיקה"

כמו בכל שבוע, אנו מציגים בפניכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם: קבלו את מאיר קמחזי, בראיון בו שיתף אותנו על הקשר המיוחד לאביהו שבת, על החלומות ועל השאיפות לעתיד

הכירו את מאיר קמחזי, זמר חדש בתעשיית המוזיקה שהתחיל לשיר ולכתוב בתקופה יחסית מאוחרת וממש לאחרונה הוציא את הסינגל החדש שלו, "רק אני בך", שהולך להיכנס לכם ללב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?

"היו שתי נקודות עיקריות בחיים שלי שפתחו לי את עולם המוזיקה. הייתה בצבא, פגשתי חייל שלא הכרתי והוא ביקש ממני להקשיב לשיר שהוא כתב. השיר הזה גרם לי להסתכל בצורה שונה על אמנות של אנשים. לאחר מכן,  היה לי ולאביהו שבת חבר משותף ששיחק איתי כדורגל בשכונה והוא הכיר טוב מישהו שעבד איתי. בשלב מסויים שבת הגיע אלינו לחנות עם הגיטרה שלו, זה היה הרגע בו הבנתי שזה כנראה גם הכיוון שלי".

 

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"אני אוהב את זה שאני יכול להביע את עצמי דרך המוזיקה. הייתי ילד יחסית ביישן, אני בן אדם שפחות יודע לדבר ויותר יודע לכתוב. גדלתי עם דיסלקציה והפרעות קשב וריכוז והיו מספר דברים שהקשו עליי. בעיקר הכתיבה היא זו שהביאה אותי למוזיקה".

לאחרונה הוצאת את הסינגל "רק אני בך", איך הייתה העבודה עליו?

"הייתה עבודה מדהימה. נתנו למוזיקה לקחת אותנו לאנשהו, זה היה ממש כמו רגע ארוך של השראה, התחלנו לעבוד על הסינגל והחלטנו לעשות פירוק של האקורדים בצורה מסוימת. הכל זרם ואז הכנסנו עוד גיטרה והחלטנו להשאיר את השיר בסגנון רגוע ושליו כי רצינו לתת למילים לדבר בעד עצמם. הבנו שלא צריך להוסיף תופים ורצינו שיקשיבו למילים".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"בכל מקום בו הקהל יגיע לשמוע אותי, מספר האנשים לא משנה. אני לא רוצה למלא אצטדיונים. אני רוצה שתהיה לי את היכולת לעשות את מה שאני אוהב ושיאהבו בחזרה. אין לי שאיפה מטורפת, אני רק רוצה להגשים את החלום הזה שנקרא מוזיקה".

 

© צילום: יואב שלף

מי המודל לחיקוי שלך?

"ההשראה שלי היא בעיקר מבוב דילן, אביב גפן, אביתר בנאי ואהוד בנאי. יש כל כך הרבה אמנים שאני שואב מהם השראה ושהם המודל לחיקוי שלי. המוזיקה הישראלית היא המוזיקה שהשפיעה עליי בעיקר. יותר ממוזיקה לועזית".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"אני לא אוהב הגדרות. ההיכרות שלי עם סגנונות המוזיקה השונים הייתה מעט מאוחרת. בערך בגיל 16 התחלתי להיפתח לסגנונות מוזיקה מגוונים. קשה לי להגדיר את עצמי אבל אם אני אנסה להגדיר את עצמי אז אני חושב שאני שר בסגנון פופ".

האם הטעם המוזיקלי שלך תואם לסגנון אותו אתה שר?

"אני חושב שבסופו של דבר מה שאני כותב ושר זה השראות משירים אחרים אליהם אני מתחבר במיוחד. בהתחלה חיפשתי השראות לכתיבה משירים אחרים ואני חושב שכשאתה מתבגר זה משתנה, כשאתה צעיר אתה מחפש השראות מבחוץ וכשאתה יותר מבוגר אתה מחפש השראות מבפנים. אתה מנסה להגיע כמה שיותר לנפש שלך ולהוציא משם השראה לכתיבה". 

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

"בעולם הייתי בוחר בבוב דילן ובארץ באביתר בנאי.  בנאי כי צנוע וכותב מדהים, הוא מפרק את הרגש ומניח למאזין את המילים בצורה יוצאת מהכלל. איתו אני חושב שיכול לצאת דואט הכי מעניין וגם נראה לי שתהיה כימיה טובה".

אם לא היית עוסק בתחום המוזיקה, באיזה תחום היית עוסק, ולמה?

"יש לנו עסק משפחתי בענף הרכב אז אני חושב שהייתי מצטרף לעסק המשפחתי. גם היום בנוסף למוזיקה אני עובד בעסק המשפחתי כדי לממן את המוזיקה שאני יוצר".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"אני מקווה שבאלבום שלישי ועומד על במת 'צוותא'. כיום אני צריך גם לעבוד בשיווק, אני רוצה לעסוק נטו במוזיקה. מקווה שאני אוכל לשבת, לכתוב, לנגן בגיטרה ובפסנתר ושתהיה לי את האפשרות הזאת לא לדאוג לכל שאר הדברים מסביב".



תגובות