תו הכוכב: אוהד שרגאי על השיר שעבד עליו במשך שש שנים. צילום: עדו ניר

תו הכוכב: אוהד שרגאי על השיר שעבד עליו במשך שש שנים

אוהד שרגאי שחרר השבוע סינגל סולו ראשון אחרי שנים של עבודה בהרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ", אז מה הסיפור מאחורי השיר ואיך "כוכב נולד" נכנס לכל העניין?

מלבד העבר של אוהד שרגאי ב"כוכב נולד", הוא מככב לנו שנים בפלייליסט יחד עם ההרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ",  כעת הגיע הזמן שלו לסינגל סולו ולשלב גם דרך עצמאית משלו. תפסנו אותו לראיון מיוחד!

בימים אלו... 

"בימים אלו ממש יצא שיר וקליפ הבכורה שלי. במקביל, אני עובד ומקליט שירים נוספים וממשיך להופיע עם עילי בוטנר וילדי החוץ בכל רחבי הארץ. בקרוב גם השיר החדש ישתלב בהופעות... חוץ מזה אני מלמד בבית הספר למוסיקה ״רימון״, זו שנה רביעית ומאוד נהנה מהמפגש עם התלמידים. בתקופה האחרונה אני מבשל לא מעט, כי חורף עושה אותי רעב, וכי יש המון תכניות בישול בטלוויזיה (אני לא יכול לצפות בהן בלי איזה משהו טעים תוך כדי. אני מבשל רק אוכל טבעוני, דרך אגב)".
 
 

ההתחלה שלי עם מוזיקה

"הרומן שלי עם מוסיקה התחיל כבר בתור ילד ממש צעיר. הייתי הולך לגן עם ׳קסטות׳, בעיקר עם זו של ירדנה ארזי. לא שהיה לי איך לשמוע את הקלטת בגן, כן? אבל הייתי מכור למוזיקה. יותר מאוחר התחלתי ללמוד אורגנית, ואת הרוב לימדתי את עצמי משמיעה. הייתי מקשיב לשירים ברדיו (ולירדנה ארזי) ומחפש אותם על הקלידים. בבית הספר היסודי היו לי גם שיעורי מוסיקה ולימדו אותנו תווים וכל מיני שיטות שעזרו לי להוציא אקורדים ותווים של שירים שאני שומע. עד היום אני מנגן כמעט כל שיר משמיעה בזכות שיעורי המוסיקה האלה והמורות שושנה ונעמי שאני חייב להן המון.
 
בצבא שירתתי בלהקה צבאית, ואחרי השחרור וטיול במזרח, התחלתי ללמוד מוסיקה ב׳רימון׳ (שהיום אני מלמד שם.. וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי). משם לכוכב נולד, עילי בוטנר וילדי החוץ והנה אני פה!"
 

על הסינגל החדש שלי!

"העבודה על השיר ״טיול שנתי״ הייתה ארוכה אבל גם הכי ממוקדת ומהירה שהיתה לי בחיי. אחרי כוכב נולד, בחור (מוכשר מאוד) בשם טל רביב שלח לי טקסט למייל שהוא כתב עבורי לאחר ששמע את סיפור חיי. אני מקבל הרבה טקסטים, אבל עם הטקסט הזה כבר בקריאה ראשונה - הרגשתי כאילו אני כתבתי אותו. תוך שעה הוא כבר היה מולחן. בקשתי ממנו לשנות ולשכתב כמה שורות פה ושם... ותוך יום היה שיר.
 
 
 
שש שנים אחרי הכנתי לו סקיצה באולפן הביתי שלי ושלחתי אותה לאיתי צוק, שלימים הפיק את השיר. הוא החזיר לי סקיצה משל עצמו, שלא מאוד התלהבתי ממנה בהתחלה, אבל הפזמון עבד לי שם מאוד. אז החלטנו להפגש, שיכיר אותי ואת הטעם שלי, ואמרתי לו מה מפריע לי ומה הייתי רוצה שיקרה בשאר השיר. הוא אמר לי ׳בוא תקליט קצת לה לה לה על הליין׳ והלכתי הביתה. כעבור כמה ימים הוא החזיר לי את השיר במייל ומבחינתי זה היה גמור ומושלם. גם את השירה בה הוא השתמש (שהקלטתי בסקיצה הביתית שלי) השארתי כמו שהיא כי הרגשתי שזה פשוט עובד מצויין ולא רציתי לגעת. באתי רק פעם אחת לכמה דקות להקליט נשימה (אפשר לשמוע אותה בתחילת השיר), כי אני פרפקציוניסט - והשיר היה גמור. הוא בחור מאוד מוכשר והיה מאוד מהנה וזורם לעבוד איתו. אנחנו עדיין עובדים יחד ומבשלים עוד דברים..."
 

הסגנון המוזיקלי שלי

"אני עושה פופ. אני אוהב פופ. אבל יחד עם זאת אני מנסה להביא לתוכו אמירה אישית שתשמע מעט אחרת. קצת קריצה, קצת מופרעות, ולתבל אותו קצת מעולם הרוק והפרוגרסיב. אבל לא בהכרח פופ הוא הסגנון שאני אישית שומע. אני מאוד אוהב פופ, אבל בבית אני יותר אוהב לשמוע צ׳יל אאוט אלקטרוני, ודברים יותר רגועים. אפילו ג׳אז". 
 

יש חששות אחרי שנים של הופעה בהרכב?

"בוודאי שהיו חששות. שנים אני מופיע ומוציא שירים יחד עם הרכב, שהפכו להיות חברים שלי. אנחנו כמו משפחה. מבלים המון המון יחד. בנסיעות, הופעות... וזה מרגיש מאוד חדש ואחר לבוא ל׳קדמת הבמה׳ ושפתאום הכל על הכפתיים שלי. זה הרבה אחריות. וכן, לקח לי זמן לאגור מספיק אומץ בכדי לעשות את הצעד הזה. אבל אני עדיין ממשיך להופיע עם ההרכב, אז זה עושה את הצעד למעט פחות מלחיץ".
עילי בוטנר וילדי החוץ
עילי בוטנר וילדי החוץ © צילום מסך מאינסטגרם

"תו הכוכב" שלי לשבוע הזה הוא....

"אני מאוד אוהב את השיר היחסית חדש, ״מפחד עלייך״, של מירי מסיקה יחד עם איזי. זה גם בעיני פופ מעט אחר בשילוב היפ-הופ ונגיעות אתניות, ולחן עם פרייזינג מעולה שהלחין אלנתן שלום (שהלחין גם את ׳אמא אם הייתי׳ של חנן בן ארי, והוא יוצר עולה ומאוד מוכשר בעיני). גם את השיר הזה, כמו את ״טיול שנתי״, הפיק איתי צוק. ואני אוהב דברים שנשמעים מעט אחרת, אבל יחד עם זאת סופר מתקשרים, מעודכנים, שעושים לך חשק להקשיב להם שוב ושוב ולגלות שם כל מיני דברים מפתיעים".
 
 
תגובות