אלי חולי: "פתאום הבנתי מה הכיוון המוזיקלי שלי". צילום: שוג׳נובסקי

אלי חולי: "פתאום הבנתי מה הכיוון המוזיקלי שלי"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה "תו הכוכב" זמר אחר לראיון מיוחד, שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע - אלי חולי

אלי חולי נכנס לחיינו לראשונה לפני כשנתיים בתוכנית הריאליטי "דה וויס" בה הגיע עד הגמר. מאז הוא הספיק לצבור מעריצים רבים, ולהופיע ברחבי הארץ. לאחר שנתיים שחיכינו וציפינו, חולי שחרר סינגל בכורה לפני כשבוע, אז תפסנו אותו לשיחה קצרה לכבוד המאורע המרגש.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלו?

"כרגע אני עובד על אלבום, כותב המון שירים, נפגש עם מפיקים כדי להפיק את השיר הבא שלי. בעצם אני מתכנן את ההמשך כבר בקריירה, חושב מה הצעד הבא".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"תמיד שרתי, ניגנתי ואהבתי מוזיקה, אבל להתעסק באופן מקצועי זה התחיל רק לפני שנתיים, כשהייתי חתום ב'הליקון', שם התחלתי להתעסק במוזיקה יותר ברצינות והבנתי פתאום שאני יכול לכתוב שירים. לא ידעתי לפני כן שאני יכול לכתוב. נפגשתי הרבה עם מפיקים, פתאום נפתחתי לעולם הזה, הבנתי הרבה דברים גם על עצמי, וגם מהו הכיוון המוזיקלי שלי".

הוצאת שיר חדש וראשון בשם "UP UP UP", איך הייתה העבודה על השיר?

"האמת שהעבודה לקחה הרבה מאוד זמן. מעבר לזה שזה הסינגל הראשון שיצא זה גם השיר הראשון שכתבתי, וכל מילה רשומה שם עם הרבה משמעות. לא כתבנו שום מילה רק כי היא חרוז מתאים. כל מילה בשיר היא באמת עם משמעות, על סיטואציות שקרו לי. על ההפקה היו אחראים צחי אלוש ועידו אוחיון. זה באמת היה ברמה שכל צליל וצליל שמענו ובחרנו אם היה צריך צלילים שיותר מתאימים ויותר נעימים לנו לאוזן, שכולנו הסכמנו עליהם. עבדנו על זה המון המון זמן ואני מקווה שהשיר הזה גם יביא את התוצאות".

 

האם המוזיקה שאתה יוצר תואמת למוזיקה שאתה מאזין לה?

"זה שילוב של המון דברים. המוזיקה שאני שומע מאוד מגוונת. אני יכול לשמוע ממוזיקה ים תיכונית, לפופ ועד לפולק. אני שומע הרבה סגנונות. "UP UP UP", השיר האחרון, הוא בכלל שיר שנכתב באנגלית בהתחלה, הוא היה בכלל בסגנון פולק, ואז בעצם הפכנו אותו. עשינו שילוב בשיר הזה, משיר שהוא נכתב בכלל פולק, לקחנו אותו ועשינו הפקה יותר פופית. בעצם שילבנו את זה. זה תואם את מי שאני ואת מה שאני. השיר משלב כמה סגנונות".

אילו דברים תרצה לעשות מלבד למוזיקה?

"האמת שאני רוצה לעסוק רק במוזיקה. יש לי עוד אהבה לדברים אחרים, אבל אני יודע שמה שאני רוצה לעסוק בחיים זה במוזיקה. בשנתיים האחרונות בין "דה וויס" עד עכשיו עבדתי בעבודות מזדמנות, כמו בתי קפה. אבל כמובן שעבדתי בעיקר על השירים. כתבתי המון שירים, וגיליתי את עצמי, לגלות את עצמך זו עבודה מאוד קשה".

איך ההשתתפות ב"דה וויס" השפיעה על המוזיקה שאתה יוצר כיום? האם היית רוצה להשתתף בעוד תוכניות ריאליטי בפורמט אחר?

"אני לא יודע אם ההשפעה הכי גדולה באה מ'דה וויס', זה קרה דווקא אחרי התוכנית. 'דה וויס' גרמה לזה שהתחלתי להאמין בעצמי שאני יכול לכתוב וזה נתן לי מן פתח כזה לכתיבה. אחרי התוכנית זו נהייתה עבודה אישית יותר, שבאמת שמעתי בה הרבה שירים, כתבתי, כתבתי ומחקתי ואז כתבתי שוב. זו עבודה מאוד קשה למצוא את הכיוון שלך ואני עדיין עובד. מבחינתי עוד לא התחלתי. לגבי ההשתתפות בעוד בתוכניות ריאליטי, אז לא הייתי שולל שום דבר. התוכנית עשתה לי טוב האמת".  

לסיום, אתה צריך לבחור שיר שאתה מאוד אוהב והוא בעל משמעות עבורך.

"שיר מאוד מאוד חזק ששמעתי הוא 'Jealous' של לברינת'. אני חושב שהוא בין השירים הכי טובים שנכתבו בתקופה האחרונה, והוא שיר שליווה אותי בפרידה האחרונה מבת הזוג שלי". 

 

 

 
 
תגובות