טופ 5: חמשת שירי האירוויזיון הישראלים האהובים עלינו. צילום: gettyimges.ILNigel Treblin

טופ 5: חמשת שירי האירוויזיון הישראלים האהובים עלינו

בעוד פחות משבוע מתקיים גמר האירוויזיון אצלנו בתל אביב, אספנו לכם חמשת השירים האהובים עלינו שייצגו אותנו בתחרות

לכבוד האירוויזיון שחל השבוע, אספנו לכם חמישה שירים שהדהימו לא רק אותנו - אלא גם את השופטים והמצביעים: חמישה שירי אירוויזיון מכל הזמנים, פעם ועד היום, שהצליחו לעורר בקהל ניצוץ שלא היה לפני כן, ושלא ראינו מעולם. חמישה שירי אירוויזיון שהצליחו להוכיח שוב ושוב לעולם, מי היא ישראל, וכמה חזקה היא בכל כך הרבה תחומים - כולל תחום המוזיקה. אז קבלו חמישה שירים מתוך תחרות הזמר הגדולה באירופה, ושייצגו את המדינה הקטנה אך המדהימה שלנו בכבוד עצום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הללויה

השיר המדהים שזיכה את ישראל בשנת 1979 באירוויזיון ובוצע על ידי שילוב מקסים של גלי עטרי המדהימה ולהקת חלב ודבש המוכשרים, לגמרי היה ייצוג ראוי ומכובד לחלוטין באירוויזיון שאגב התרחש באותה שנה בישראל- בעקבות ניצחון מדהים של יזהר כהן האגדי עם ״אבניבי״. ״הללויה״ נתן השראה לכל העולם שנים רבות אחרי, ועד היום הוא בין השירים המזוהים עם ישראל. בנוסף, בשנה שעברה, בחגיגות השבעים למדינת ישראל - עדן בן זקן ביצעה אותי יחד עם גלי עטרי, לזכר ימים עברו.

 

אבניבי

יזהר כהן הפשוט מקסים, עם השיר הקופצני והקליל הזה הביאו בקלילות לישראל את הזכייה באירוויזיון 1978, הפעם הראשונה שישראל זכתה בתחרות הזמר הגדולה באירופה. שפת הבי״ת כבשה לגמרי את האירופאים הקרים והביאה אותם לכאן, אל ארצנו החמה. רוב מעריצי האירוויזיון מחשיבים את השיר הזה כאחד השירים הכי טובים שאי פעם זכו בתחרות, ואפשר להבין למה: הקסם האישי של כהן כובש לגמרי, והשיר הזה מהפנט, מצחיק, משחרר וכיפי כמו שצופי האירוויזיון אוהבים.

 

דיווה

דנה אינטרנשיונל פשוט הצליחה להעצים ולהדהים את אירופה כולה, בשיר ״דיווה״, והראתה צד שלא קיבל הרבה חשיפה באותם זמנים: קהילת הלהט״בים. אינטרנשיונל, טרנסג׳נדרית מוצהרת, חשפה את אירופה לחלקים הפחות מוכרים בעולם, שהיו הרבה פחות משפיעים ובקושי קיבלו את האהדה של היום. אפשר להגיד שהכנפיים ושמלת התוכי המרהיבה של הזמרת עם הקול העמוק שלה הצליחו להכניס את האירופאים להלם מוחלט, והפתיעה את כולם כשגברה לבסוף בנקודות על מלטה - והביאה, שוב, את הניצחון לארץ הקודש.

 

 

גולדן בוי

אמנם השיר המקסים הזה לא הגיע למקום הראשון בתחרות, אבל הוא בהחלט היה אחד השירים שבולטים לנו לעין כשאנחנו חושבים על האירוויזיון- הגולדן בוי שלנו, נדב גדג׳, שזכה בכוכב הבא ובעקבות כך נשלח לאירופה לשיר את השיר המדהים הזה- הצליח לכשף את היבשת הקרה בשיר מחמם לבבות, שעד היום תוכלו לשמוע בהרבה מקומות שתהיו בהם. הילד הכובש הצליח להקסים את כולנו בשיר מתוק, נוגע, קופצני וכיפי במיוחד- ולמרות שלא זכה, בשבילנו הוא לגמרי ווינר.

 

טוי

איך בכלל אפשר להזכיר רשימה כזו ולא להכניס את השיר המדהים שזיכה אותנו, ישראל, בגאווה לאומית אחרי עשרים שנה- וכבש את אירופה בסערה במקום הראשון והמדהים, והביא לארצנו הקטנטונת את התחרות המכובדת והיוקרתית שוב אחרי כל כך הרבה זמן שלא. נטע ברזילי, האישה והאגדה, שרק לפני כמה ימים שחררה אלינו עוד יצירה משוגעת כמו שרק היא יודעת ליצור - נהנה בננה. נטע שברה כל מוסכמה חברתית כשעלתה על הבמה ושברה את אירופה עם אחד מלהיטי האירוויזיון המדהימים שסופקו לנו עד כה, והיוותה השראה לכל כך הרבה קהלי יעד בישראל שמעצימים אותה, ואת המוזיקה המטריפה שלה. קולות התרנגול, ההופעה המשוחררת, הצבעונית והמדהימה פשוט הרסו את אירופה לגמרי - והחזירו ובגדול את האירוויזיון לישראל, שוב.

 

 

 

תגובות