עד שידלק האור: רמי קלינשטיין בסינגל על הרצח בבר-נוער. אור האגר

עד שידלק האור: רמי קלינשטיין בסינגל על הרצח בבר-נוער

במלוא עשר שנים לרצח בבר-נוער, מנציח הזמר רמי קליינשטיין את הטרגדיה בשיר כנה ועוצמתי. קלינשטיין משתף פעולה עם ארגון איגי ומארח בקליפ אושיות מוכרות ואהובות

רמי קליינשטיין משחרר הבוקר (א') שיר חדש אותו כתב, הלחין והפיק בנושא מפתיע ומרגש. השיר החדש, "מה קורה פה", נכתב במלוא עשור לאירוע הרצח המצלק בבר-נוער. השיר מעלה לשיח הציבורי את נושא הפילוג החברתי והקוטביות שרק הולכת וגדלה בימינו שבאה לידי ביטוי באלימות ההולכת וגוברת, הגזענות כלפי קהלים שונים בחברה הישראלית וחוסר הכבוד בשיח ברשתות החברתיות. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הקליפ המלווה את השיר מרגש לא פחות מהשיר, ובו ניתן לראות את קלינשטיין מבצע אותו כשמדי פעם מופיעים קטעים מתוך האירוע הטראומטי לקהילה הגאה ולכל מדינת ישראל. בנוסף לכך, מפורסמים רבים נרתמו למען הקליפ בניהם ניתן למצוא את לוסי אהריש, גל אוחובסקי, בל אגם, דורון מדלי, שמחה גואטה, ידידיה ויטל, ליאון שיינדרובסקי ואיילה כץ - אמו של ניר כץ ז"ל, אחד מההרוגים בפשע השנאה. מדובר בשיר מרשים, עם משמעות מרגשת וחשובה ביותר, תאזינו לו ולא תתחרטו.

 

לאחר האזנה לשיר, נחתה עלינו תחושה של חוסר שקט. האם התיאור של קליינשטיין את החברה שלנו נכון? האם כולנו מונחים ומובלים על ידי השנאה בחיינו? המילים הנוקבות של השיר מצלחיות לחדור אל תוך הלב שלנו ולשאול שאלות קשות שהלב מסרב לקבל ובשילוב עם המנגינה הנוגה והמרגשת, נשאבנו אל תוך היצירה של קליינשטיין. "את רסיסי הנשמה שלי, אדביק אחד אחד. עד שידלק האור, עד שלא אפחד" - זה המשפט שכתב עידו גרינברג המוכר כ-'MISMAS' כמשפט המייצג את רוח השיר, אותו תוכלו לראות בין היתר גם על חולצתו של קליינשטיין.

 

תגובות