השאירו חותם: שירי הפתיחה שלא נכתבו לסדרות. צילומים: יוסי צבקר, אוהד רומנו

השאירו חותם: שירי הפתיחה שלא נכתבו לסדרות

כמעט לכל סדרה שאתם מכירים יש שיר פתיחה שנכתב במיוחד בשבילה. אבל, יש סדרות ששיר הפתיחה שלהן היה להיט הרבה לפני הסדרות שהפכו אותן לשיר הנושא שלהן

לכולנו יצא לראות סדרות קומדיה, דרמה, מתח וסדרות נוער ולכולנו גם יצא לשמוע את שיר הפתיחה של הסדרות ופשוט להתאהב ולשמוע אותם שוב ושוב. אך האם ידעתם שיש לא מעט סדרות ששיר הנושא שלהן היה להיט עוד לפני הסדרות עצמן?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אילת

נתחיל עם סדרת הנוער המוכרת והאהובה, ׳אילת׳ ששיר הפתיחה שלה הוא "דבר איתי חופש" בביצוע עידו B וצוקי ולהקת פרנקלין. למרות אווירת החופש, הסינגל הזה יצא אי שם ב-2013 והפך ללהיט נוער כבר אז ואף בוצע בפסטיגל 2014. כמה שנים אחרי, באוגוסט 2018, "אילת" הגיחה למסך והחזירה את השיר לתודעת הקהל בשנית.

 

 
שמש

הסדרה הקומית ששודרה לפני שרובנו נולדנו, אבל השאירה חותם בשידוריה החוזרים והפכה לסדרה המוכרת והמצחיקה ביותר. השיר "איזה עולם" שפותח את הסדרה הוא בכלל של להקת "טיפקס". אגב, אם זכרתם, בפרק האחרון של הסדרה הלהקה הופיעה ושרה את השיר שהפך למזוהה איתה.

 

 
אליפים

מי מאיתנו לא רצה להיות בפנימייה החקלאית "גנות" ולהגיע בקיבוץ, לעבוד ברפת עם רוני ואילנה? הסדרה ׳אליפים׳ מבוססת על הספר מאת אסתר שטרייט- ורצל ושיר הפתיחה, "ילד השדה" נכתב ע"י גדעון כפן וזאב טנא ב-1983 והוא אחד מהקלאסיקות המוכרות במוזיקה הישראלית. בשנת 2011 הסדרה "אליפים" עלתה לאוויר והביאה את השיר המדהים חזרה לתודעה עם הנגשה לנוער כשהפעם המבצע היה בועז מעודה. 

 

 
TLV - עושים את תל אביב

מדובר בדוקו הריאליטי המצליח והישן אשר במסגרתו חבורת צעירים התנסתה בתפקידים שונים בתעשיית הבידור בתל אביב. שיר הנושא של התוכנית היה "הנה עיר" של מוקי, יוסלס איי די וקרן פלס. למעשה הלהיט, שהתלבש במדוייק לנושא של תל אביב והתוכנית, יצא כסינגל בפני עצמו ולאחר הפיכתו ללהיט הוחלט להפוך אותו לשיר הפתיחה של הדוקו ריאליטי המוכר.  

 


‏ItGirls

אחרונה חביבה, את שיר הפתיחה של סדרת הדוקו ריאליטי ״it girls” ששודרה ב-HOT בידור, גרמה לכולנו להיות דבוקים לעולם האופנה, מבצע הזמר האמריקני ג׳ייסון דרולו עם השיר המפורסם "it girl". כפי ששמתם לב, השם של הסדרה ושם השיר כמעט זהים כך שנראה כי השיר של דרולו נכתב למען הסדרה למרות שבפועל...לא.

 
תגובות