קפטן גילי בתו הכוכב: "אני חייל של מוזיקה". צילום: מיה טנר

קפטן גילי בתו הכוכב: "אני חייל של מוזיקה"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה ״תו הכוכב״ מוזיקאי אחר בראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע - קפטן גילי

לאחר שכתב והלחין שירים לאמנים מצליחים ביניהם עומר אדם, עובד הזמר גילי זיגמן - או בכינויו "קפטן גילי" - על פרויקט חדש. תפסנו אותו לשיחה קצרה על היצירה שלו ועל המוזיקה שבוערת בו מאז ומתמיד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלו?

"קודם כל אנחנו חזרנו לעניינים, עכשיו אנחנו מסיימים להקים את הלייבל שלנו, אני והשותפים שלי. אני כרגע עושה פרויקט שנקרא "פרויקט החללית של גילי" שיכלול הרבה שירים שיוצאים לאט לאט. עכשיו יצא הסינגל השני, בקרוב יוצא הסינגל השלישי שנקרא "וואלק את". חוץ מזה אני גם כותב ומלחין, גם לפעילות הזו חזרתי. מה שיצא לי לכתוב פעם זה את "מאושרת" לעומר אדם, ולאחרונה הוצאתי שיר עם עמיר עזריאלי, זמר מצוין וחבר, בשם "דקירות קטנות".

מדוע ומתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"קודם כל אני לא חושב שאני עוסק, אני יותר חייל של המושג הזה, "מוזיקה". זה תמיד היה ותמיד אני אהיה שם כל עוד המוזיקה תרצה אותי בתור החייל שלה. קשה לומר איך התחלתי עם זה... תמיד היה לי את המוזיקה, תמיד אהבתי את כל הסגנונות ורציתי לשמוע יותר, להיפתח יותר, ללמוד. הרבה פעמים בילדות שלי כשהיה לי קשה אז זה היה הענף הגדול שנתן לי באמת את הכוח להמשיך ולהתגבר. אז זה היה די טבעי החיבור הזה ביני לבין המוזיקה, אני לא יכול לשים אצבע על מקום שאמרתי "זהו, מפה אני הולך לעשות מוזיקה כזו או אחרת", אבל היא שם. יש לי את הבחירה איך אני אעשה את היצירה שלי ומאיפה אני אבוא ליצירה שלי, אז שם אני יכול לשים אצבע שבחרתי לעשות את הסגנון הזה בזמן הזה. אבל לא יכול להגיד איפה התחלתי. זה תמיד היה שם".

 

המוזיקה שאתה יוצר תואמת לסגנון המוזיקלי שאתה מאזין לו?

"גם כשהייתי ילד הייתי יושב ושומע רדיו, ואחרי זה שומע עם החברים מוזיקה אחרת. צריך לקחת בחשבון שיש הבדל גדול בין כתיבה של מילים ולחן, לבין העיבוד וההפקה. העיבוד נותן את הצבע והמודרניות. אני כן מושפע מהמוזיקה שאני שומע. כל מוזיקה שאני שומע אני לוקח לתשומת ליבי ומנסה ללמוד ממנה ולהנות ממנה".

איזה דברים תרצה לעשות מלבד מוזיקה?

"אולי כדורגלן, או להטיס חללית אמיתית אי שם בשמיים. אבל אני חושב שאני אשאר במה שאני חושב שאני טוב בו ומרגיש בבית. בלייבל אנחנו עושים גם הרבה וידאו ובימוי וכל מיני הפקות וקליפים. ואני חושב שזה גם שייך לתחום המוזיקה, היום במיוחד כי אין מה לעשות, בעולם של האינטרנט והמדיה החדשה וידאו זה משהו שקיים עם המוזיקה. אנחנו אוהבים הרבה דברים אבל מוזיקה, כתיבה, הלחנה, לעמוד מול קהל, להנות משיר, לעשות את המסעות האלה של יצירה, זה הדברים שלי"

מיהו תו הכוכב שלך?

"יש הרבה מאד אמנים שאני אוהב ומעריך אבל יש אמן שאני רוצה לפרגן לו. קוראים לו Bad Bunny, עם השיר "Amorfoda". למעשה אני אספר פה גם על שיתוף פעולה שעתיד לקרות עם השיר הזה, כנראה ביצוע בעברית של קפטן גילי. בואו נחכה ונראה, הפתעות נעימות בדרך.

 
תגיות
תגובות