דברים משמחים: שירי מחזות הזמר הגדולים בכל הזמנים. צילום: באדיבות yes

דברים משמחים: שירי מחזות הזמר הגדולים בכל הזמנים

מחזות זמר הם כבר מזמן לא רק עוד הצגות עם שירים ששוכחים לאחר ההאזנה והצפייה, אלא הם הפכו לפסקול שמלווה אותנו וכולנו זוכרים אוהבים ומקדישים להם פינה חמה בלב. אספנו לכם כמה שירים ממחזות זמר שאתם בטוח מכירים והכי כיף להתחיל איתם את השבוע

שירה והצגה, השילוב המושלם. לכל מחזמר יש את השיר הזכור שלו, ולשמות הגדולים כמו ״צלילי המוזיקה״ יש אפילו מספר נאמברים בלתי נשכחים. אספנו לכם כמהכאלו ממחזות הזמר האהובים - שלגמרי נכנסים לנו לפלייליסט כי הם פשוט כל כך טובים ונוסטלגיים, כך שכיף לשמוע אותם כל הזמן ולא רק על בימת התאטרון. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

 
אלו דברים שאותי משמחים - צלילי המוזיקה

"צלילי המוזיקה" הוא אחד ממחזות הזמר הכי גדולים, זכורים ואהובים שאי פעם נוצרו. מריה האומנת (בגילומה של ג'ולי אנדרוז האגדית) עם שבעת הילדים יוצאים לעולם קסום משלהם, תחת מרותו של אביהם הכואב אחר מות אשתו, ולאט לאט שמחת החיים מגיעה גם אליו – והסוף הזה הכי מתוק שראינו. "אלו דברים שאותי משמחים" הוא אחד השירים הכי מתוקים ושובים שיצאו אי פעם (השיר הגיע אף לאריאנה גרנדה בגרסתו המעובדת – "7 rings"). השיר הזה פותח בפני הילדים עולם שלם חדש, כזה שלא ראו שנים רבות וגורם להם לחזור להיות ילדים- ולא כפי שאביהם חינך אותם בנוקשות.

 

‏Let The Sunshine In – שיער

המחזה "שיער" היה אחד ממחזות הזמר הכי זכורים בשנות השישים ועד היום והוא זכה לעיבודים ואיזכורים שונים לאורך ההיסטוריה התרבותית. "שיער" מספר סיפור עם ערך מוסף ודילמות רבות, כולל רבות מהבחירות שלנו בחיים ואיך זה משפיע על העתיד שלנו. השיר הזה הוא אחד מהנוסטלגיות הכי גדולות של ההורים שלנו ולמי שראה את הסרט או מכיר את המחזמר- לגמרי שווה לכם להאזין לשיר פעם נוספת!

 

‏Mama Mia! – מאמא מיה 

להקת אבבא היא ללא ספק אחת מהלהקות הבינלאומיות הזכורות ביותר. הלהקה פעלה ושנשארה בכותרות כארבעים שנים וללא כל הפסקה. השירים שלהם נשמעים ברחבי העולם כל הזמן ותמיד. על בסיס שירי הלהקה השוודים נכתב מחזמר וממנו הופק גם סרט שקרוי בשם אחד השירים הטובים שלהם, הלא הוא "Mama Mia". הלהקה תמיד תישאר בליבנו, והשירים המדהימים שלה שלחלוטין שינו את פני עולם המוזיקה והאירוויזיון לתמיד. 

 

סופרקאליפרג׳ליסטיקאקספיאלידושי – מרי פופינס

מרי פופינס מדברת בשם עצמה – אחת האומנות הכי מפורסמות אי פעם. נעשו עליה סרטים, מחזות זמר, שירים – מה לא? האישה הקסומה, הלוחשת לילדים – כזאת שהילדים אוהבים ומעריצים, בשונה משאר האומנות המצויות. מרי פופינס והמטרייה המפורסמת יצרו את המילה הארוכה, בלשון המעטה, והשיר הזה שהצליח להקסים מיליוני ילדים בעולם, וליצור להם ילדות מתוקה ומופלאה, שהם לא יכולים לשכוח. ספרו לנו בתגובות אם אתם יכולים להגיד את המילה הזאת בלי להתבלבל ולו פעם אחת!

 

כל הכבוד – קזבלן

עכשיו קצת ישראליות במיטבה: "קזבלן" הוא אחד ממחזות הזמר האהובים ביותר בארץ, שאף עובד לסרט קולנוע בכיכובו של יהורם גאון. בקזבלן יש הכל - שלל שירים ממכרים ומצחיקים, ריקודים ועלילה חשובה שמכניסה אותנו אל שנות החמישים, העליות, הקושי הרב בישראל בשנים האלה וכמובן, איך לא- המתח ארוך השנים בין האשכנזים למזרחים. השיר "כל הכבוד" הוא שיר שכל ילד בישראל יודע לדקלם בעל פה, וכמובן שהוא כמו כל השירים שהצגנו בכתבה זו יישאר כאן עוד שנים רבות.

 

מרי לו

אומנם השיר "מרי לו" יצא קודם כשיר ורק לאחר מכן שולב במחזמר בעל אותו השם, שמבוסס על שיריו הגדולים של צביקה פיק. אבל, לא יכולנו להתעלם מהשיר הזה במיוחד לאור העובדה המרגשת כי פיק עצמו עלה לבמה ביום שישי האחרון, אחרי תקופה ארוכה בה לא יכול היה להופיע. המחזמר "מרי לו" הועלה פעמיים בארץ וזכה להצלחה רבה. בהפקה של שנת 2002 כיכבו במחזמר יעל בר זוהר, מיכל אמדורסקי, גיא זוארץ ואמיר פרישר גוטמן ז"ל, שגילמו ברוטציה את זוג כוכבי ההצגה. אין ישראלי אחד שלא מכיר את שיריו של פיק שתרם רבות לנוף התרבותי הישראלי. ובהחלט יש מקום של כבוד לשיריו.

 
תגובות