תו הכוכב: "בתקופה שלי ריאליטי היה משהו תמים". צילום מסך מהאינסטגרם

תו הכוכב: "בתקופה שלי ריאליטי היה משהו תמים"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי מוזיקאי אחר, בריאיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע: לירון לב מפרגן לחברו הטוב - חנן בן ארי

לפני יותר מעשור פרץ לחיינו הזמר לירון לב בריאליטי "כוכב נולד", מאז הספיק לפתח לעצמו קריירה של דיבוב, משחק (אתם בטח מכירים אותו בתור אילן מ"השמיניה"), וכמובן גם קריירה מוזיקלית. תפסנו אותו לשיחה קצרה על מוזיקה, ריאליטי, ועל קריירת הסולו החדשה שלו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלו?

"בימים אלו אני בדיוק התחלתי להופיע במופע חדש, סולו, לבד אחרי הרבה מאוד זמן שבעצם הופעתי עם רבקה זהר. אז עכשיו יצאתי לדרך חדשה לבד עם שירים חדשים. בינתיים כבר יצאו כמה סינגלים ועכשיו אני מקליט עוד שירים, ובגדול זו גם התכנית לשנה הקרובה. להמשיך להוציא עוד שירים, להופיע, לגדול עם ההופעות".

 

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"זה קרה לי בגיל מאוד מאוד צעיר. התחלתי לנגן בגיל 7, משהו כזה, כשהייתי בכיתה ב'. מאותו רגע אני חושב שגם באמת לא היו לי הרבה התלבטויות בדרך, גם כשעמדתי בצמתים תמיד היה לי מאוד ברור שאני בוחר במוזיקה".

אתה עוסק בכל כך הרבה תחומים - מוזיקה, דיבוב, משחק... מאיזה עולם אתה הכי נהנה?

"מוזיקה, לגמרי. מוזיקה בעיקר, ובשנים האחרונות גם לכתוב. אני מאוד אוהב לכתוב גם לעצמי, גם לאחרים. אני מאוד מאוד אוהב להיות על במה ולהופיע, אבל אני גם אוהב את העבודה מאחורי הקלעים".

 

אתה פרצת לחיינו כשהתמודדת ב"כוכב נולד", אתה מסכים עם האמירה הזו שריאליטי זה קיצור דרך לזמרים?

"אני כבר לא יודע מה להגיד. אני חושב שהריאליטי בתקופה שאני הייתי בו לעומת מה שזה הפך להיות בשנים האחרונות זה עולם אחר לגמרי. בתקופה שלי ריאליטי היה משהו 'תמים' כזה. היום כולם כבר יודעים בדיוק למה הם נכנסים, זה נהיה הרבה יותר ציני, פחות מתעסקים כבר במוזיקה ובשירים וזה יותר כל המסביב והשופטים. היום אני כבר פחות מתחבר לזה. למרות שאני מאוד אוהב את 'הכוכב הבא לאירוויזיון' כי אני מאוד אוהב את האירוויזיון אז זה מעניין אותי".

 

כיום לא היית חוזר על ריאליטי שוב?

"את האמת? אני קצת התלבטתי לגבי 'הכוכב הבא לאירוויזיון' כי אני מאוד אוהב את האירוויזיון, אבל אני חושב שהיום אני במקום אחר כבר בחיים ובקריירה, וזה פחות מרגיש לי נכון לעשות דבר כזה".

סגנון המוזיקה שאתה יוצר תואם לסגנון המוזיקה שאתה מאזין לו?

"האירוויזיון זה יוצא דופן כי אני אוהב את התחרות אבל בואי נגיד שהמוזיקה שאני מקשיב לה בבית זה פחות זה. אני מאוד אוהב מוזיקה ישראלית ישנה, ולא סתם שהתחברתי גם לרבקה זהר, זה באמת משהו שהוא מאוד חזק אצלי. אני אוהב מוזיקה ברזילאית, אוהב את מאיר אריאל, אביתר בנאי, מהתקופה האחרונה את חנן בן ארי. זה הראש".

 

באילו דברים עוד היית רוצים לעסוק מלבד מוזיקה?

"מסביב לזה. מוזיקה וכתיבה זה הדברים שהכי מעניינים אותי. גם משחק למרות שבשנים האחרונות אני פחות מתעסק בזה כבר. בדיבוב אני מתעסק אבל דיבוב זה סוג אחר של משחק. אבל אני יותר מתמקד במוזיקה בשנים האחרונות".

בזמנו, כששיחק ב"השמיניה"
 

לסיום, הפינה ״תו הכוכב״ נקראת כך מפני שכעת תצטרך לבחור או שיר עם משמעות מיוחדת עבורך או לפרגן לאמן אחר שאתה אוהב ומעריך.

"אני רוצה לפרגן לחנן בן ארי עם השיר 'אלוף העולם'. בהופעת הבכורה הראשונה שלי לבד בזאפה הוא בא להתארח ושרנו את 'אלוף העולם'. אני זוכר שהתקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מת על השיר הזה, ואמרתי לו שאם הוא יכול לשיר את זה איתי במופע בכורה זה יהיה מדהים, והוא אמר 'יאללה אני מגיע', וזה היה אש".

 

 

 

 

תגובות