תו הכוכב: "כולם מדברים על זה שהחזרתי את השיר לתחייה". כפיר מוסקוביץ'

תו הכוכב: "כולם מדברים על זה שהחזרתי את השיר לתחייה"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה ״תו הכוכב״ מוזיקאי אחר בראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. השבוע: אלדד כהן, שהתמודד ב-"הכוכב הבא לאירוויזיון", מדבר על כך שקרן פלס העניקה לו את השיר שלה

את אלדד כהן הכרנו לאחרונה כאשר התמודד בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא לאירוויזיון", אך הודח בשלב הכניסה לנבחרת. אבל את האמת שבמקרה שלו - הוא לגמרי זכה, כאשר ריגש עד דמעות את קרן פלס עד כדי כך שבחרה להעניק לו שיר שלה. בראיון עם כהן הוא מספר לנו על החיבור עם קרן, על המוזיקה, ועל השאיפות לעתיד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:


מה אתה עושה בימים אלו?

"בימים אלו אני עובד באמת המון המון שעות, בימים ובלילות בעיקר, הרבה ימים ולילות באולפן, כותב מלא. אנחנו הולכים בקרוב להוציא את השיר עם קרן פלס בתור סינגל, ממש בימים הקרובים הוא יצא. צילמנו לו גם איזה קליפ מילים שיהיה מעניין. זה היה ממש כבוד עצום. כשהיא הציעה את זה, הייתי בטוח שנעשה את זה בתור דואט, אבל ההפתעה לגמרי הייתה כשהיא אמרה לי ׳השיר שלך׳. שיר אדיר, אין ספק".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"אני מתעסק במוזיקה מאז שאני ילד, אמנם זה לא היה באופן מקצועי אבל אני מנגן מגיל קטן. אנחנו משפחה מוזיקלית, אמא שלי הייתה מופיעה בכל מיני מקומות ודודים שלי היו כותבים ומלחינים לכל מיני זמרים, וככה הייתי מתחבר יותר לאיזור הזה. בלי קשר מאז הבר מצווה הייתי גם קורא בתורה, והבנתי שמאוד אוהבים את הקריאה שלי מזה שהרב רצה שכל שבוע אני אקרא בתורה. קיבלתי המון מחמאות ושם הבנתי שקיבלתי סוג של מתנה. משם זה התפתח לאט לאט, אבל התחיל ממש ממש בגיל קטן".

אתה השתתפת בעונה הנוכחית של הכוכב הבא. אתה חושב שריאליטי זה קיצור דרך לזמרים?

"האמת שפעם חשבתי בדיוק ככה, אבל היום אני מבין שזה ממש ממש לא נכון. קודם כל זו אחלה חשיפה, ואחלה פלטפורמה שיראו את האמנות שלך ויאהבו אותך. בנוסף זה גם רק חלק מהדרך. בסופו של דבר - הייתי ב'כוכב הבא' ושרתי קאברים והיה אחלה, אבל צריך אחר כך גם להמשיך להביא עוד מעצמך".

 

גם לפני התכנית עסקת במוזיקה, שיתפת פעולה עם גיל ויין. אתה מרגיש שהחשיפה הגדולה והאמיתית קרתה בעבודה עם גיל או אחרי הכוכב?

"אין ספק שהעבודה עם גיל והשיר עם גיל זה משהו שהרגשתי שאני רוצה מאוד להוציא ורוצה לעשות את זה כי זה היה חלק מאוד גדול מהתהליך שלי. וכן, הייתה שם הכרה, אבל אין ספק שפריים טיים זה מקום אחר. זה לא רק יוטיוב או רדיו, זה כל המדינה, והחשיפה והאהדה שאני מקבל מאנשים זה באמת מטורף. אין מילים".

 

כמו שכבר נגענו מקודם, בעקבות ההשתתפות שלך בכוכב הבא נוצר חיבור בינך לבין קרן פלס כששרת באודישן את השיר שלה - ״כלום לא טעים״. ספר לנו קצת על הקשר ביניכם.

"עדיין אין לי מילים. פשוט העם אוהב את השיר הזה ואת הדבר הזה. אני לא יודע מה קרה שם. מדברים על זה שהשיר קם לתחייה, ממש ברמות האלה, כי היא לא הופיעה איתו ולא עשתה איתו כלום, ופשוט הקהל אוהב את זה ורוצה לשמוע את השיר הזה, וזה מטורף לגמרי. לכן חשבנו לקחת את זה צעד קדימה ובאמת להקליט את הסינגל ולעשות לו ככה הרבה הרבה כבוד. לא דמיינתי שזה יגיע לזה. זה שקרן אהבה את הביצוע זה היה מטורף, כי לקחת שיר של מישהו ולתת לו את האינטרפטציה שלך, זה יכול להיות פראש או שזה יצא טראש".

 

המוזיקה שאתה יוצר תואמת לסגנון המוזיקלי שאתה מאזין לו?

"הסגנון המוזיקלי שלי הוא מאוד מאוד מגוון בגלל שאני גם יוצר מוזיקה. בגלל שאני כותב ומלחין ומפיק מוזיקלי, זה מתבקש שאשמע המון דברים. גם חדשים וגם ישנים, אני מאוד אוהב את המוזיקה הישראלית הישנה. קרו פה המון דברים מטורפים במוזיקה, והמון שירים כמו השיר 'כלום לא טעים' לא קיבלו מספיק הנגשה לקהל, משהו התפספס בדרך מה שנקרא, וחבל".

באילו דברים תרצה לעסוק מלבד מוזיקה?

"האמת שכרגע רק במוזיקה. בעתיד אני ארצה לעסוק במשפחה וילדים".

לסיום, מיהו תו הכוכב שלך?

"אני שומע המון דברים יפים, יש לנו מוזיקה מהממת ובאמת טובה, אנשים מצליחים ליצור דברים מטורפים וכל יום אני מוצא עוד איזה שיר יפה. אבל האמת בא לי ממש ממש ככה להרים לגיל ויין. מעבר לזה שאנחנו חברים ממש טובים, הוא יוצר ממש מדהים. הוא יצא ממש עכשיו באלבום בכורה שנקרא 'צבעים' וזה באמת כבוד ענק כי אין מוזיקה כזאת, וזה שונה מכל נוף שאנחנו רואים היום במוזיקה ומכל הבנאליות שחוזרת על עצמה. זה משהו אחר, משהו מגניב לנשמה. אז לגמרי האלבום 'צבעים' של גיל ויין, שיש בו גם את 'מה את בשבילי', השיר שלי יחד איתו".

 
תגובות